TreKurvor (Ericsson) Bandag 21. augusti 2004

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
sandstream skrev:
Det är du som har ett P-märke fram va? Så att man ska veta att du kanske kommer att stå still på banan! ;)

Skämtåtsido så kanske vi kan ta ett varv där du får visa mig det optimala spåret runt åsen?

Jo, jag har haft det vid ett par tillfällen, mest för skojs skull (bl a senast på Kinnekulle). Klart att vi kan ta nåt varv med lite spårvalsvisning. Gäller Liwa också såklart. :tummenupp

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Jag vill oxå köra på lördag. Är det någon som har en plats, men ångrat sig, och vill sälja den till mig, månne?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Penguin skrev:
Jo, jag har haft det vid ett par tillfällen, mest för skojs skull (bl a senast på Kinnekulle). Klart att vi kan ta nåt varv med lite spårvalsvisning. Gäller Liwa också såklart. :tummenupp

Men vad är det här.... :va
Kö till Penguin. Tror du får skaffa dig ett sånt där kölappsystem och ha med dig på körningarna.

Dock ska jag alltid ha kölappen längstfram och vara först på tur :D

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
pvcraketen skrev:
Jag vill oxå köra på lördag. Är det någon som har en plats, men ångrat sig, och vill sälja den till mig, månne?

Om det skiter sig kan du kanske skolka på måndag och köra på TMP Aprilia racing's bandag. 800 med lunch o SO-biljett till finale. Undertecknad skall dit (tror han)

/h

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
#Olsson# skrev:
Om det skiter sig kan du kanske skolka på måndag och köra på TMP Aprilia racing's bandag. 800 med lunch o SO-biljett till finale. Undertecknad skall dit (tror han)
/h
Perfekt idé, MEN, jag kan tyvärr inte smita undan zinkgruvan på måndag... :tummenner

sandstream

Guest
Liwa1 skrev:
Men vad är det här.... :va
Kö till Penguin. Tror du får skaffa dig ett sånt där kölappsystem och ha med dig på körningarna.
Jag skriver bara sånt för att bygga upp hans självförtroende :D

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Prillan73 skrev:
Blev en BRA dag !! :) Trots att det blåste lite väl mycke´!! :)
Bra intruktörer ! :tummenupp
Kan bara hålla med i berömet, tycker även vi deltagare skall ha en eloge med bara en liten vurpa (vad jag kunde se) på hela dagen, och som vanligt bra stämning i depån.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Man kunde estat vindsegla med hoj där ett tag. Friska vindar

Jag fick ut massor av dagen och har ökat på bra i tempo i säker fart.
Tack till Penguin som åkte som instruktör till mig ett pass. Det gav mycket.
Samt sista 6 varven med en av Erikssons instruktörer. :tummenupp

Det negativa var att det var lite :banana väl veligt vid f-mötet och inte så bra formulerade meningar så att säga...
Samt att man som anordnare och instruktörer inte hade pratt ihop sig och sa samma sak.

Annars var det en kanon dag och kul

P.S Tydligen kommer Badtoy och Nitrous tejpa fast mitt höger ben nästa gång. Bakbromsen ska ej användas. Skrämde mig och andra när jag kom med tjutande däck förbi dom i slutet av rakan. Men hör och häpna...jag tänkt...lägg ner hojen då klarar jag svängen...JAPP. *PUST*

Last edited:

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Kanon dag! som sagt blåste lite mycket bara... fick ut mycket av dagen! Luriga kurvor på gelleråsen men det var kul när man lärt sig banan.. båda fotpinnarna strök med o skrapade motorkåpan! he he...
Måste lära mig en ny teknik att lägga ner i kurvorna!!! Någon som har några kort att lägga upp vore kul att se!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
En kanon dag som tidare inlägg.
Dock var inte "förarmötestalaren" samspelt med instruktörerna vilket skapade en viss förvirring hos många deltagare märkte jag. Men det löste sig när grupperna fick prata ihop sig så vid andra passet började det flyta på.

Toltalt sett så blev det en toppendag tycker jag. Bra intruktörer som verkligen tog sig tid för dom som ville ha hjälp.

Bilder kommer att komma ikväll troligen, vi har ett par hundra bilder att gå igenom.
Vi kommer att posta lite smakprov här och sen kommer det finnas många bilder på www.actionpics.se

Ni som vill åka mer bana har väl inte missat Kinnekulle 26:e sept. Klicka på länken i loggan högst upp.

/Nitrous

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Inte nu längre...
Som instruktör i långsamma gruppen kan jag nog hålla med om att det var lite veligt och förvirrande innan det kom igång :confused:
Men, det är inte helt lätt när man träffar de andra instruktörerna och arrangörerna för första gången en halvtimme innan körningen startar... Jämför man med LMS körningar på Sviestad där man har massor av rutin finns det en del att lära. Dock tycker jag det löste sig bra efter något pass och flöt på riktigt bra - Speciellt efter lunch i långsammgruppen och i mellangruppen där jag gjorde ett par inhopp. Lugnt och städat till skillnad mot föregående år då det var massor med avåkningar.

Kul att ni fick lite nytta av oss instruktörer - Speciellt för mig som blev av med min instruktörsoskuld... (hoppas att det inte märktes alltför väl :rolleyes: )

Fd Ericssonanställde 2B alias Bosse

sandstream

Guest
Vill också passa på och tacka för en trevlig dag och bra instruktörer som verkligen tog sig tid att förklara och tipsa om lösningar :klappar

Fick order om att testa att köra nästan hela varvet på 4:an och det gav verkligen en skön rytm! Inget vidare drag ut ur kurvorna men man kunde koncentrera sig på spårvalet istället.

Måste bara berätta en kul sak: Låg bakom en Blade och tänkte att jag skulle ta honom på rakan efter en bra sista kurva. Vred max på rakan och Bladen bara försvann :confused:
Skitsamma, jag tar honom snart. Hinner ikapp i andra kurvan men trots bättre spårval försvinner han bara iväg efter kurvorna. Till slut tar han det lite lugnt upp mot Ejes efter ett par varv och jag kan köra förbi.
Inne i depån så snackar vi lite och jag berättar att jag hade svårt att komma om och att det kändes som att min hoj stog still när han drog på. Lite generat pekar han då på en extra mätare på hojen och det visar sig att han har en Marklund turbo som ger ca 180 Hk på bakhjulet :)
Inte konstigt att man hade svårt att hänga med på rakorna :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...