Trevlig, snabb nakenhoj som det går att åka två på?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Rätt kul med dessa trådar, räcker att se vad folk tipsar för hojar för att veta vad dom själva kör... :rofl:död

Lite så är det, men å andra sidan uppskattas det långt mycket mer än de personer som prompt ska gissa sig fram. De personer som äger en hoj de rekommenderar har ju (förhoppningsvis) belägg för det och kan motivera det :tummenupp

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
väntar me spänning för att se vad valet blir för dig... :) kanske får mig på andra tankar tillåhme.. för lite såhär är de , HUR ska man kunna ha en uppfattning om någon annans hoj än ens egen :)

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Kryckan: Gör det kloka och det enkla; Tjöp dig en CB1000R så slipper du alla störande moment som vibrationer, taskig kvalitet, dåligt service nät m.m.
Alla övriga tips i tråden leder dig bara in i dimman - jag leder dig ut.... :hihi

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Jag slår ett slag för Suzuki GSR750. 2011 kan du få inom budget i Tyskland och du får t o m råd med öl på hemvägen. :)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Lite så är det, men å andra sidan uppskattas det långt mycket mer än de personer som prompt ska gissa sig fram. De personer som äger en hoj de rekommenderar har ju (förhoppningsvis) belägg för det och kan motivera det :tummenupp

Absolut, men tycker det kan gå lite till överstyr i många fall... :rolleyes:

Jorre87

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2012
Hoj
Sv1000s
Suzuki SV 1000 N har inte nämnts i tråden.

Har ingen egen erfarenhet av hojen, så någon annan får gärna berätta hur den är att köra.

Tycker sv1000 är en riktigt bra hoj!
Skön körställning går riktigt fint i kurvorna å sist men inte minst LJUDET:)
Passagerarna sitter bra på pallen och ser även över förarens hjälm.
Har dock inte kört en N-modell, med lär väll bara blåsa lite mer:)

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Suzuki SV 1000 N har inte nämnts i tråden.

Har ingen egen erfarenhet av hojen, så någon annan får gärna berätta hur den är att köra.

Lysande. Är som en SD fast med komfort... =) Jag har släppt upp gaffeln lite genom kronorna för att få lite mer aggressiv styrning. Rekommenderas varmt att prova, motorn är en juvel. Gillar normalt sett inte högljuda hojar men på denna är slipon ett måste, fjantigt knäpptyst orginal, duger inte på en så skön twin.

Har inte själv suttit bak men tjejen tycker att den är riktigt bra. Bättre än FZS600 som ändå har bredare och mjukare dyna.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Tjena och lyssna nu för i helvete!:)
Nu är det kungen som talar, det betyder att du ska skita i alla föregående inlägg och bara läsa mitt.
Fakta följer...
Du vill ha en nakenhoj för runt 50-65k som du kan skjutsa med.
Skit i Triumph! (du får minst hoj för pengarna där) Du vill ha en pålitlig hoj som är rolig att köra dessutom.
En Yamaha FZ1-N -08 borde du kunna få för 65k. Den är grymt snabb, har hyfsat försäkring och är enligt mig väldigt snygg. Superduken vibrerar väldigt mycket! Ingenting att åka långt på, jag lovar.
Mitt tips är som sagt en Yamaha FZ-1.

Anden-r

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2009
Hoj
CBR600RR
Fazer 1000 innan insprutet.Hade en 01:a bra drag och gick bra att skjutsa på.Tyckte FZ1 som den heter nu blev slöare när den fick sprut.Kanske var en inbillning men den känslan fick både jag och polaren när vi provade den.
Du råkar inte känna någon som kallas Achtung? :va :D

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
CB1000R
XJR1300
GSX1400

Om du vill att passageraren ska sitta bra

Z1000
SD
Speed tripple
B-king

Skitkul hojar, men personen som sitter bak på kommer inte alls älska dig lika mkt efter en långtur som på den första klasen av hojar.

Hänger helt på vad du prioriterar.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu blir jag väl utskrattad men jag såg en Varadero intill en Firestorm för några år sedan och slogs av hur lika de såg ut.
Firestorm skäms ju inte för sig så hur är Varadero tro?

Jag har ägt en Fazer1000. Lite tung och fotpinnarna lite tråkigt placerade men rätt kul hoj.
Billig också med tanke på vad jag fick för den...
Passagerarsadeln ser skön ut men är asketiskt tunn. Märklig design eftersom den desutom är rätt fuRl.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jag kör en hel del med skjuts och har provat många olika hojar med skjuts. KTM tycker jag är jättefin (rolig som fan att köra) men man hör alltid klagomål från motorgången från damen där bak efter ett tag. De flesta fyrcylindriga är helt ok men det är viktigt att sittställningen är bra för passageraren. Det viktigaste är att fråga den som skall åka med hur det känns efter en timme eller tre. Efter mycket provande kom vi fram till att BMW K1300s is the shit. Den är snabb satan, har ABS, elektronisk fjädring som extrautrustning som ställer in fjädringen beroende på om man åker en eller två, med eller utan packning samt quickshifter för att minska lastväxelreaktionerna. Nu var inte budgeten uppe i nivå med den här men föregångaren K1200s/R1200s är inte alls dålig, bra pulver i motorn och låg försäkring är inte heller dumt. Väldigt lättmanövrerad för att väga 250kg tankad och klar. Enda gången jag känner av vikten är när man står still annars är den otroligt stabil och snäll men naturligtvis ingen sporthoj.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu blir jag väl utskrattad men jag såg en Varadero intill en Firestorm för några år sedan och slogs av hur lika de såg ut.

Firestorm skäms ju inte för sig så hur är Varadero tro?

Jo!

VTR är tung, trött, har uselt chassie och är en touringhoj på sporthojsmaskerad.

Ovan nämnda B-king likaså, snabb rak fram, säkert asmaffig när man vrider på rullen och dess ägare älskar den säkert, med all rätt.

Men TS efterfrågan en "rolig" hoj med sportiga egenskaper. Street Triple, SD och SFS är i princip de enda alternativen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC