Då har man jobbat sig fram till en uppkörning och ståt ut med all jävla stress innan..
Så kommer man fram till Barkarby.
Jag var där lite tidigare så det sitter 4-5st inspektörer där och fikar, en kille är trevlig och bjuder på läsk.
Kl 08.00 så roppar en äldre herre upp mitt namn.
Jag rullar fram med hojen och han ser rätt nöjd ut.
Han känner igen hojen ifrån trafikskolan så han vill inte se några papper.
Jag och 3st andra åker ner till flygfältet och eftersom jag är först i kön så åker vi fram till provbanan han plockar upp sina papper.
Då säger han rätt som det är:
-Du, vad har du under byxorna?
- Ja du, ett par långkalsonger
-Nää du kan åka härifrån, du får inte köra i dom dära kläderna.
Ramlar du så kommer du få massor av skador.
-Okej, men kan jag inte låna kläder av någon annan då?
Det står ju körskole lärare där borta och bara tittar på med andra kläder.
-Nej sånt håller vi inte på med.
Åk härifrån nu.
Kan dom verkligen göra så här?
Jag var i klädd ett par tjockare byxor inköpta på en MC-Aaffär
anpassade till att köra motorcykel i, det var dock inga
inläggs skydd i dom vid knäna.
Jag hade ett par kraftigare kängor (inga riktiga mc-stövlar iofs)
men mer kraftig sula och stålhetta.
Riktig mc-hjälm, danise(stavning?) skyddsväst med inbyggt kraftigt ryggskydd och en endurojacka ovanpå
samt kraftiga skinhandskar.
Det bör ju tilläggas att jag inte hade några inläggsskydd för armbåge eller knäna i jacka/byxa.
Men fan i Sverige får man ju köra motorcykel i hjälm och kalsonger ifall man känner för det.
Och när jag frågade inspektören ifall det var hans ansvar ifall mina skydd inte var tillräckliga så sade han även att det INTE var hans ansvar ifall jag gjorde mig illa på grund av dåliga skydd..
Även om han nu var en sån "medmänsklig" människa att han var orolig för min hälsa så kunde han ju för i helvette låtigt mig
åka och försöka jaga rätt på kläder i 10min samtdiigt som han kunde låta dom andra 3 som väntade göra sina prov.
Det var ju säkert en 4-5st körskole lärare som stog och kollade på.
Jag tvivlar att alla dom skulle nekat till att låna ut en byxa och jacka under min uppkörning..
Usch.. knäckande..
Men det kan vara något att tänka på för andra som ska köra upp..
Så kommer man fram till Barkarby.
Jag var där lite tidigare så det sitter 4-5st inspektörer där och fikar, en kille är trevlig och bjuder på läsk.
Kl 08.00 så roppar en äldre herre upp mitt namn.
Jag rullar fram med hojen och han ser rätt nöjd ut.
Han känner igen hojen ifrån trafikskolan så han vill inte se några papper.
Jag och 3st andra åker ner till flygfältet och eftersom jag är först i kön så åker vi fram till provbanan han plockar upp sina papper.
Då säger han rätt som det är:
-Du, vad har du under byxorna?
- Ja du, ett par långkalsonger
-Nää du kan åka härifrån, du får inte köra i dom dära kläderna.
Ramlar du så kommer du få massor av skador.
-Okej, men kan jag inte låna kläder av någon annan då?
Det står ju körskole lärare där borta och bara tittar på med andra kläder.
-Nej sånt håller vi inte på med.
Åk härifrån nu.
Kan dom verkligen göra så här?
Jag var i klädd ett par tjockare byxor inköpta på en MC-Aaffär
anpassade till att köra motorcykel i, det var dock inga
inläggs skydd i dom vid knäna.
Jag hade ett par kraftigare kängor (inga riktiga mc-stövlar iofs)
men mer kraftig sula och stålhetta.
Riktig mc-hjälm, danise(stavning?) skyddsväst med inbyggt kraftigt ryggskydd och en endurojacka ovanpå
samt kraftiga skinhandskar.
Det bör ju tilläggas att jag inte hade några inläggsskydd för armbåge eller knäna i jacka/byxa.
Men fan i Sverige får man ju köra motorcykel i hjälm och kalsonger ifall man känner för det.
Och när jag frågade inspektören ifall det var hans ansvar ifall mina skydd inte var tillräckliga så sade han även att det INTE var hans ansvar ifall jag gjorde mig illa på grund av dåliga skydd..
Även om han nu var en sån "medmänsklig" människa att han var orolig för min hälsa så kunde han ju för i helvette låtigt mig
åka och försöka jaga rätt på kläder i 10min samtdiigt som han kunde låta dom andra 3 som väntade göra sina prov.
Det var ju säkert en 4-5st körskole lärare som stog och kollade på.
Jag tvivlar att alla dom skulle nekat till att låna ut en byxa och jacka under min uppkörning..
Usch.. knäckande..
Men det kan vara något att tänka på för andra som ska köra upp..