Trevlig uppkörnings erfarenhet =(

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Caffe skrev:
Den mannen kuggade mig ute i trafiken i höstas på vad jag anser ganska milda omständigheter, trafikljuset slog om till gult, min snabba bedömning var kör istället för att bromsa. Han var av en annan uppfattning när rundan var slut. Tog ett tag för det att sjunka in med tanke på att det var näst sista veckan man kunde köra upp för året.

När jag var tillbax i våras för uppkörning nummer två och står snällt o väntar med några andra från trafikskolan så vem är först ut ur deras baracker?? Jooo mister military himself. Fi faen vilken ångest men som tur var så log gud och mitt namn var inte med på hans lista.

Han kugga 3 av 4 i höstas och efter vad jag hörde efteråt så kugga han 3 av 4 igen. Det var nästan bara folk från min körskola den förmiddagen och man hann ju med o nervössnacka lite på McD medans man väntade på sin tur...

Den mannen är hård i sin bedömning. :eek:

Han borde göra mänskligheten en stor tjänst och svälja huvudet och byta kropp :smasha

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hehe när jag körde upp för några år sen var det sista dagen på året man fick/kunde köra upp...

Det var nästan 0grader och alla var dyngsura, min instruktör körde med mig max 10 min och godkände mig på direkten... Tror det var så att han längtade till kaffet på McDonalds... Hehe ibland har man "tur" med vädret... =)

/Zana

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Riktigt jäkla trist alltså! När det vet hur mycket uppkörningen betyder kanske de kunde anstränga sig liiite iaf.....
Stor eloge till de som gör det!!!!!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Riktigt jäkla trist alltså! När det vet hur mycket uppkörningen betyder kanske de kunde anstränga sig liiite iaf.....
Stor eloge till de som gör det!!!!!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Surt att dom inte ville låna ut kläder, men jag kan också förstå instruktörens reaktion. Tänk om du hade bromsat omkull dig i 90 bromsningen och trasat sönder knät. Även om det inte är hans ansvar så ligger det på hans samvete att han lät dig köra med bristfällig utrustning.

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
EBS skrev:
Surt att dom inte ville låna ut kläder, men jag kan också förstå instruktörens reaktion. Tänk om du hade bromsat omkull dig i 90 bromsningen och trasat sönder knät. Även om det inte är hans ansvar så ligger det på hans samvete att han lät dig köra med bristfällig utrustning.
håller med....... visserligen kanske aningen osmidigt av honom att inte ge dig en chans att ragga bättre kläder, men dom vet vad dom gör! och hur "eleverna" fungerar 99% av dom som kör upp är vervösa som skit, och prestations ångesten går för fullt. sånna som fungerar som en klocka de sissta mannöver lektionerna innan uppkörning gör konstigheter på ett prov som de aldrig gjort tidigare........
det är alldeles för vanligt att elever låser hjul vid bromsproven, i de flesta fall slutar det lyckligt, men ibland riktigt dj-la illa.
men det behöver inte heller gå fort för att det ska göra ont, hörde om en annan kille förra veckan som gjorde FEL när han värmde för krypkörning, tydligen rejält osams med kopplingen, får ett ryck och kastar sig på bromsen och dyker över styret......bruten arm och trasigt ansikte....
har också haft egna elever som krashat vid uppvärmning(utanför provet) för 90br. rest på sig och kunnat fullfölja provet godkänt :rolleyes:
just dina grejors säkerhet säger jag inget om men, själv "tvingar" jag elever titt som tätt att gå in och låna våra kläder, för att jag bedömmer deras som bristfälliga. öppna hjälmar tillåter jag max vid krypkörning så att personerna kan fortsätta att vistas bland folk utan att skrämma små barn :crash
och jag vet :rolleyes: att taskigt på fötterna kan leda till ett ben som är drygt 1dm. längre än det andra, en bekant "tappade" nyligen hojen över foten (iklädd riktiga stövlar) = bruten på 7 ställen
kom också ihåg att inspekörerna inte vet nånting om just dig och vad du kan.
men lycka till nästa gång. :tummenupp

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
jag fattar inte vad det är som är oklart!! sätt dit gubbjävlen!

om byxorna är köpta i mc-butik och är avsedda för mc körning så ska han väl fullständigt skita i vad man har under... det är ju kläder i "robust material"!!!

vilken j*vla idiot!

Erik_L

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
Xr600
Jag råkade läsa namnet på lappen nu..
Den kära människan har tydligen flera här i tråden råkat ut för =)

Låter ju som att det varit en omöjlighet att klara uppkörningen vilket fall..

Nu blir det ju ännu nervösare inför 19 Aug då man ska tillbaka igen och säkert blir uppropad av samma käre vän som börjar på R och slutar på olf =)

En sak är klar. Jag lär inte dyka upp i något mindre än full riddar mundering =)
Och gnäller han då får han smaka på lanzen..

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
ok att han har synpunkter på utrustningen. Men
han måste ju va helt slut i skallen som inte går med på att man lånar ett av dom andras ställ.
Såna människor ska inte ha myndighetsutövande yrken :fakta

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Erik_L skrev:
Jag råkade läsa namnet på lappen nu..
Den kära människan har tydligen flera här i tråden råkat ut för =)

Låter ju som att det varit en omöjlighet att klara uppkörningen vilket fall..

Nu blir det ju ännu nervösare inför 19 Aug då man ska tillbaka igen och säkert blir uppropad av samma käre vän som börjar på R och slutar på olf =)

En sak är klar. Jag lär inte dyka upp i något mindre än full riddar mundering =)
Och gnäller han då får han smaka på lanzen..

Ring runt till omkrinliggande städer och kolla om du kan få en uppkörningstid tidigare...
gubben skall väl inte få förstöra halva/hela denna sessongen?

Tänk på att mälaren runt är den 16:e

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
vilket hån att han inte lät dig låna kläder, vad tusan gör det honom personligen.
Vadå "sånt håller vi inte på med här"? Vad trodde han du sa, godag yxskaft svar.

Honda_Driver

Guest
säg inte att hans efternamn börjar på M och slutar med ett R...?

Erik_L

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
Xr600
Hehe.... Jo jag måste tyvärr säga det..
M .. . . . . . R står det så fint på lappen jag fick av honom efter 10min. =(

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
gulsvartkawwa skrev:
Låter ju helsjukt. Även om det är dumt att köra utan skydd så bör ju inte VV bry sig om mer än lagstadgad personlig utrustning m.a.o. hjälm. Detsamma för hoj, t.ex. inget krav på backspeglar.
Överklaga och driv det långt, blanda in pressen. Du har väl namnet på gubben?

Som ovan;

Det är ju bara lag på hjälm, så varför ska han bry sig om din klädsel? Det är ju trots allt körningen som han ska bedömma...Men d e ju bara min åsikt!

Edit; stavfel

Honda_Driver

Guest
Erik_L skrev:
Hehe.... Jo jag måste tyvärr säga det..
M .. . . . . . R står det så fint på lappen jag fick av honom efter 10min. =(

ska fan ringa å kolla vem som ska ha min nästa uppkörning, vill ju inte kugga för att han inte fick nått av frugan sist....

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
Jeans är ju robusta kläder så man borde rimligtvis få köra upp i dessa. Lite hårddraget men också det en tolkning. Typiskt dörrvakter och besiktningsmän att bete sig såhär. Makten stiger dem ibland åt huvudet. Jag har haft "tur" och fått normalfuntade inspektörer. Tror det är länsstyrelsen som har hand om kontrollen av körskolor och inspektörer. Jag tycker defenetivt att du ska anmäla honom även om du kanske inte vinner så markerar du att det inte är ok att leka gud över andra myndiga personer och förhoppningvis får han sig en eftertänkare.

Simma lugnt!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...