Triangelsläp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
HW skrev:
Köp ett med 2 skenor, det blir nog stabilt även om man bara lastar en cykel.
Så kör jag och det funkar fint. Mellanrummet mellan skenorna planerar jag att fylla ut med lådor, så man slipper ha verktyg och bensindunkar i bilen.

/H

Man kan flytta den ena skenan till mitten o plocka bort den andra! :tummenupp
 

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Steningehöjden
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
CH450 får man bara lasta 330 kg på och det räcker inte långt om man vill få upp 2 sporthojar eller tyngre hojar.
Skall man frakta crossar eller liknande så är det säkert perfekt.
CH750 verkar vara ett bättre alternativ i så fall, men det släpet har jag inte hittat i Sverige (men det finns med på den franska sidan som någon postade i den här tråden).
Är det någon som vet om det finns att köpa i Sverige och i så fall var?
 

sandstream

Guest
Nej, det är inte SM i trådlyftning, jag hamnade här efter en sökning på Google :D

Funderar på ett släp från ERDE och undrar vilken modell som är bäst om man vill kunna köra 1 hoj ibland och 2 ibland?

Stämmer infon högre upp i tråden om att man måste hålla 80 km/h?
(Länken fungerade inte längre...)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hulken skrev:
CH450 får man bara lasta 330 kg på och det räcker inte långt om man vill få upp 2 sporthojar eller tyngre hojar.
Förstår inte problemet? Det går utmärkt med tre racehojar på ett sådant släp och under 330 kg också. ;)
 

sandstream

Guest
HW skrev:
Har du körkort? :va
Ja, men det togs för många år sedan och till skillnad från dig och GSXR1111RRRRRRzzzzzz så är jag inte ofelaktig och minns inte alla regler.

Att det är 80 för vanliga släp är jag med på men frågan var vad som gällde obromsade släp.
Nu vet ju du redan detta men för den som inte vet kan det vara bra att känna till att man med ett obromsat släp får köra max 80 om släppets totalvikt understiger 750 Kg samtidigt som det inte överstiger 50% av bilens tjänstevikt.

Har fått en bild från en ÅF där de baxat upp en HD så min borde få plats :)
 

Herneteg

Mer RR, mindre väg...
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Ekerö
Hoj
RS250 -00
Jag har ett ERDE 450. Funkar kalas, med 2 hojjar hamnar man något ovanför tillåten vikt, men vem skulle väga den?

/N
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det kan också vara bra att känna till att en tvärnit med 750 obromsade kilo som trycker på bakifrån kan sluta hur som hellst. Det finns en orsak till att obromsade släp har hastighetsbegränsning och viktbegränsning i förhållande till dragfordonet. Tycker man att 80 km/h är för långsamt eller om man funderar på att tulla på viktbegränsningen ska man inte välja ett obromsat släp. För alla typer av släp gäller att ju tyngre dragfordon destå bättre.

Ni kan ju bara tänka er kominationen: Älgen Roland, Hyndai Atos och 750 kg Erde.

Not so good :ajjabajja
 

sandstream

Guest
Teddy skrev:
Det kan också vara bra att känna till att en tvärnit med 750 obromsade kilo som trycker på bakifrån kan sluta hur som hellst. Det finns en orsak till att obromsade släp har hastighetsbegränsning och viktbegränsning i förhållande till dragfordonet. Tycker man att 80 km/h är för långsamt eller om man funderar på att tulla på viktbegränsningen ska man inte välja ett obromsat släp. För alla typer av släp gäller att ju tyngre dragfordon destå bättre.

Ni kan ju bara tänka er kominationen: Älgen Roland, Hyndai Atos och 750 kg Erde.

Not so good :ajjabajja
:D :tummenupp
 

sandstream

Guest
R1 racer skrev:
:huvet , :mad: polaren sålde ett sådan Erde för 2 hojar för 3500-4000 kr.
Det låter ju som ett kanonpris!
Priset jag fick för en ny med skena för en hoj var 7.495:-, iofs billigt om man jämför med tex Bålsta-släpet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top