Trickhoj?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Vet inte om en likanade tråd har kommit upp tidigare men när jag leta hitta jag inget. Om ni vet nån så länka gärna den här.

Jo jag undrar om man kan få tag på en billig, ful hoj som är enkel att tricksa med och som man inte behöver vara rädd att kracha lite med. Givetvis ska det ju vara en 125a, offroad/crossliknande.

Vill gärna lära mig att leka lite, wheela lite och sånt, men vågar inte det på en ny NSR/RS, så tänkte om man kunde ha en hoj bara till att leka med. Skulle gråta blod om jag kracha med en NSR eller RS, nyare modell, när jag precis köpt den. :död

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
JojjeL skrev:
2202933 Vet inte om en likanade tråd har kommit upp tidigare men när jag leta hitta jag inget. Om ni vet nån så länka gärna den här.

Jo jag undrar om man kan få tag på en billig, ful hoj som är enkel att tricksa med och som man inte behöver vara rädd att kracha lite med. Givetvis ska det ju vara en 125a, offroad/crossliknande.

Vill gärna lära mig att leka lite, wheela lite och sånt, men vågar inte det på en ny NSR/RS, så tänkte om man kunde ha en hoj bara till att leka med. Skulle gråta blod om jag kracha med en NSR eller RS, nyare modell, när jag precis köpt den. :död
Yamaha dt den gammla.

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
en fiddy? Borde vara bra att lära sig hitta balanspunkten iaf.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Robe skrev:
2203174 en fiddy? Borde vara bra att lära sig hitta balanspunkten iaf.
Fiddy är en helt annan taktik. Gammal dt funkar nog. Annars rd är ju ingen offroad men klart billig.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Fiddy. Den är svårt att hålla kontroll på. bara för den är så liten så blir det svårt att hitta bra balans. de är små och det gör en orädd för att ramla och slå sig också. Fasst det är min syn på de. Så kan du slanga med en sån liten. kan du det lätt på en stor hoj..

Last edited:

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Svenssson skrev:
2203464 Gamla Dt 125 lc är som en goldwing :död Ingen bakhjulsmaskin direkt, tycker jag iaf :rolleyes:

naa men det går! Plus att jag har sett en Goldwing slanga med 3 pers på! :yoparty

Det gäller att ha skills Svenssson :hihi

Bifogat

• pic-of-day-12-29-p.jpg
    pic-of-day-12-29-p.jpg
    58 KB · Visningar: 70

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Haha skön bild där :) Många svar. Verkar som att de flesta säger DT, så om jag får pengar nån gång efter sommarn så blir det kanske en sådan :)En fiddy känns för liten. Är den ens laglig att köra på väg?
Tack för alla svar.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
JojjeL skrev:
2204932 Haha skön bild där :) Många svar. Verkar som att de flesta säger DT, så om jag får pengar nån gång efter sommarn så blir det kanske en sådan :)En fiddy känns för liten. Är den ens laglig att köra på väg?
Tack för alla svar.

Nope får endast köras på inhängdbana, tyvärr :huvet
Men jag känner på mig att det finns vissa på det här forumet som inte riktigt bryr sig om det. :tungan

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Svenssson skrev:
2205003 Klart som fn att det går. Jag sa bara att den inte va lätt :gnissla
Vill man lära sig ordentligt ska man lära sig det den svåra vägen. :tungan

Jag vet vad du sa och jag bara vissade att det går. Thats it!
"Do wheeles, not war"

Last edited:

micke__89

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Yamaha FZR1000 1989
JojjeL skrev:
2202933 Vet inte om en likanade tråd har kommit upp tidigare men när jag leta hitta jag inget. Om ni vet nån så länka gärna den här.

ja lör en DT 125cc som e trimmad till 170cc me effektkrök. å den är absolut inte fet som en goldwing :tungan å den e skit lätt å stegra med pga att den är även stark på lågt varv å inte som alla andra 2-taktare där krutet bara kommer i slutet.

så mitt tips är: köp en gammal å leta trimdelar på blocket mm.
over and out/micke :yoparty :yoparty :yoparty

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...