Trim,hjälp,förgasare,avgassystem,jollymotom.m

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
--------------------------------------------------------------------------------

Hej jag har tänkt att ta hem ett avgassystem från 50cc men har hört att man lätt kan bli lurad av dom??
Känner någon till en firma som säljer jollymoto system biligt i sverige eller bra firma utomlands??
Ger ett avgassystem mycket efekt??
jag har set efekt kuror med en 34mm förgasare från bänken då en kille fick upp den till 42,6 hk genom att bara byta förgasare bara så ni vet.

Om någon känner till hur man kan få tag i en Delorto förgasare 34mm så skriv gärna till mig.
Om någon har ett avgassystem liggandes så hör av er!
alexander_hjelm@hotmail.com
Fortsätt gärna annars på denna tråd.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Från 36 (det är 36 va?) hk på veven till 42,6 på bakhjulet för han bytte förgasare? :va

Generellt sett ger väl ett effektavgassystem några få hk.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Mjo.. man får ju mer topp hk med stora förgasare.. samtidigt som man tappar på mellanregistret.. är det värt det?

sitter 34mm orginal på tex Aprilia Af1.. så mcskrot tex.. eller skotorerskrot.

Geiwiz säljer jollyrör

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Varför görs inte en sticky med frågan "Var kan man inhandla trimm".

:va

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
alltså, det är inte någon stanns mäjligt att få ut den mängden hk med bara en knasare.
och om du bara sett kurvan, och att det står med 34mm org. 125cc, så tycker jag att du ska ta och tänka lite mer,
34mm på orginalcylinder skulle du ju dränka cylindern, var inne på att köpa 154cc ett tag vilket sägs med rätt inställning kunna ge ca. 40hk, men jag tror knappast att det är på bakhjulet.
och till den 154cc rekommenderades 34mm förgasare.
fick nämligen höra att 38mm skulle kunna ha dränkt 154cc cylindern, vilket jag fick rekomendationen att köpa en 34mm förgasare. Dock blir det inget cylinderköp.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Men på min cykel sitter det en 28 mm förgasare och det gjorde det på den också i från början.

När han mätt upp den i från början var det 32,6 hk och med den nya förgasaren blev det 42,7 hk

Han hade fått köpa den av en kille som tävlade.

Solid snake

Guest
RS "Alex" skrev:
Men på min cykel sitter det en 28 mm förgasare och det gjorde det på den också i från början.

När han mätt upp den i från början var det 32,6 hk och med den nya förgasaren blev det 42,7 hk

Tror du på det själv att den går upp 10 hk för att du bytar förgasare, nädu jag hade satsat på effektsystem för där finns det hästar att hämta. :fakta

Skitsnack att det går upp 10 hk för att man bytar förgasare. :fatta!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RS "Alex" skrev:

Låt inte något dumpucko lura dig! En 34 mm förgasare ger INTE 10 hk....dessutom så verkar effekten redan från början vara påhittad, jag skulle vilja se den standard RS125 som ger nästan 33 hk på hjulet.

En 125 R har 39mm förgasare och lämnar drygt 40hk standard, de skulle de inte göra med en liten 34mm, och då är de lite vassare än en standardhoj......

En förgasare i sig ger nästan ingenting.

TheAprilia

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
Aprilia Futura -91
Chris Ash skrev:
Låt inte något dumpucko lura dig! En 34 mm förgasare ger INTE 10 hk....dessutom så verkar effekten redan från början vara påhittad, jag skulle vilja se den standard RS125 som ger nästan 33 hk på hjulet.

En 125 R har 39mm förgasare och lämnar drygt 40hk standard, de skulle de inte göra med en liten 34mm, och då är de lite vassare än en standardhoj......

En förgasare i sig ger nästan ingenting.

Rs:en har 34 hk på veven.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
RS "Alex" skrev:

28mm är det vanligaste som sitter på en rs

men det finns även 80km/h varianter som har 24mm
men vem är "han"?
vart har han fått 42,7hk?
finns det papper på det?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...