Trim till speedfight 100cc

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
stulen
Är det någon som vet strypningarna eller någon bra sida med trim till speedfight 100cc?. d va bara ett köp så jag har nåt under vintern så inga frågor om varför jag köpte scooter istället för nåt sportigare.//Micke :banana

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Det sitter inga strypningar i dom. Men kolla på scooter-attack.com eller scootercenter.de efter trim.

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
stulen
philsson skrev:
varför köpte du skoter :rolleyes:

För att jag behöver nåt att transportera mig på i vinter så köpte den bara så länge..lite lättare än att köra en Rs 125a eller nsr när d e halt. Men byter till hösten till mellanklass hoj.//Micke

tvålen skrev:
Det sitter inga strypningar i dom. Men kolla på scooter-attack.com eller scootercenter.de efter trim.

E du helt säker?. skulle visserligen ente förvåna mig. men tycker bara att d e konstigt imed den gör 90-95(SKIT FART). och d e vad en ostrypr speedfight 50cc gör :S. Men vi talar ju franska grejer så man blir ente förvånad//Micke

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
mrajax skrev:
För att jag behöver nåt att transportera mig på i vinter så köpte den bara så länge..lite lättare än att köra en Rs 125a eller nsr när d e halt. Men byter till hösten till mellanklass hoj.//Micke

E du helt säker?. skulle visserligen ente förvåna mig. men tycker bara att d e konstigt imed den gör 90-95(SKIT FART). och d e vad en ostrypr speedfight 50cc gör :S. Men vi talar ju franska grejer så man blir ente förvånad//Micke

50cc gör inte 90-95 avstrypt pungt!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
zpeppy skrev:
Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...

hur många växlar har en vespa?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
zpeppy skrev:

Scooterhojarna går asrisigt! Knappast att dom gör 150!

Soulflylost skrev:
hur många växlar har en vespa?

Precisely

Trustor

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
-
125cc-scooters är i regel inte strypta.
Om mitt minne inte sviker har Speedfight 100 6kW i originaleffekt, den enda vettiga utvägen är tyvärr att köpa en större cylinder från Tyskland om man inte vill bli omkörd av plåtlådsjonen på 90-vägen :(

Edit:

zpeppy:
Min SR125 (-01) gör knappt 120 knyck. Med 172cc-cylinder har jag dock sett bänkpapper på 20 hästkrafter

Last edited:

Soulflylost

Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
har aldrig kört en vespa med mer än 2 växlar och med 2 växlar så är de ju självklart att den aldrig skulle orka varva ut andra växlen om den skulle ligga på topp 130.. kan aldrig vara orginal trimmad o ändrat lite så kan dom gå i 110 :fakta

Trustor skrev:
125cc-scooters är i regel inte strypta.
Om mitt minne inte sviker har Speedfight 100 6kW i originaleffekt, den enda vettiga utvägen är tyvärr att köpa en större cylinder från Tyskland om man inte vill bli omkörd av plåtlådsjonen på 90-vägen :(

går säker o trimma o sen mixtra lite med remmarna (dreva med andra ord)

Trustor

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
-
Soulflylost skrev:
har aldrig kört en vespa med mer än 2 växlar och med 2 växlar så är de ju självklart att den aldrig skulle orka varva ut andra växlen om den skulle ligga på topp 130.. kan aldrig vara orginal trimmad o ändrat lite så kan dom gå i 110 :fakta

går säker o trimma o sen mixtra lite med remmarna (dreva med andra ord)

Vad snackar du om?

Scootrarna vi snackar om har variatorväxel. Topphastigheten går att påverka med hjälp av dreven i slutväxeln, inte genom att byta remmar eller variatorvikter. Slutväxeln optimerad för både hyfsad topphastighet och bra acceleration, att "dreva om" resulterar ofta i att motorn inte orkar.

Skämtade du på något sätt med ditt inlägg?

Soulflylost

Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Trustor skrev:
Vad snackar du om?

Scootrarna vi snackar om har variatorväxel. Topphastigheten går att påverka med hjälp av dreven i slutväxeln, inte genom att byta remmar eller variatorvikter. Slutväxeln optimerad för både hyfsad topphastighet och bra acceleration, att "dreva om" resulterar ofta i att motorn inte orkar.

Skämtade du på något sätt med ditt inlägg?
menade mest att du inte behöver köpa cylle för att den ska gå över 90 :3freak och ursäkta att jag inte vet så jätte mycket om variatorväxel :näsblod men allt går att göra bättre :mattias :hihi

eller jag vet inte.. ska utbilda mej lite mer i detta :7peta

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Gilera runner 180... det kallar jag Scooter :)

Fan vilken farlig liten pryl..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...