Shit, är du Einsteins bror eller?Micke_199 skrev:för han ville det!
philsson skrev:varför köpte du skoter
tvålen skrev:Det sitter inga strypningar i dom. Men kolla på scooter-attack.com eller scootercenter.de efter trim.
mrajax skrev:För att jag behöver nåt att transportera mig på i vinter så köpte den bara så länge..lite lättare än att köra en Rs 125a eller nsr när d e halt. Men byter till hösten till mellanklass hoj.//Micke
E du helt säker?. skulle visserligen ente förvåna mig. men tycker bara att d e konstigt imed den gör 90-95(SKIT FART). och d e vad en ostrypr speedfight 50cc gör :S. Men vi talar ju franska grejer så man blir ente förvånad//Micke
Kompisens går i 90 (speedfight1)tvålen skrev:50cc gör inte 90-95 avstrypt pungt!
!ante skrev:Kompisens går i 90 (speedfight1)
!ante skrev:Kompisens går i 90 (speedfight1)
zpeppy skrev:Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...
zpeppy skrev:Tycker de dära 100cc borde väll gå i 130 knyck elr nått iallafall...man läser ju ibland på blocket om Aprilia Sr 125.or som gör 140-150...
Soulflylost skrev:hur många växlar har en vespa?
Trustor skrev:125cc-scooters är i regel inte strypta.
Om mitt minne inte sviker har Speedfight 100 6kW i originaleffekt, den enda vettiga utvägen är tyvärr att köpa en större cylinder från Tyskland om man inte vill bli omkörd av plåtlådsjonen på 90-vägen
Soulflylost skrev:har aldrig kört en vespa med mer än 2 växlar och med 2 växlar så är de ju självklart att den aldrig skulle orka varva ut andra växlen om den skulle ligga på topp 130.. kan aldrig vara orginal trimmad o ändrat lite så kan dom gå i 110
går säker o trimma o sen mixtra lite med remmarna (dreva med andra ord)
menade mest att du inte behöver köpa cylle för att den ska gå över 90 och ursäkta att jag inte vet så jätte mycket om variatorväxel men allt går att göra bättreTrustor skrev:Vad snackar du om?
Scootrarna vi snackar om har variatorväxel. Topphastigheten går att påverka med hjälp av dreven i slutväxeln, inte genom att byta remmar eller variatorvikter. Slutväxeln optimerad för både hyfsad topphastighet och bra acceleration, att "dreva om" resulterar ofta i att motorn inte orkar.
Skämtade du på något sätt med ditt inlägg?
Soulflylost skrev:hur många växlar har en vespa?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |