Trim till speedfight 100cc

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
stulen
får f*n beställa en större cyliner och avgasrör och allt d där. palla ligga i 90-95.SLÖTT. men som tur va e d bara över vintern. sen blir d r6a =)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Men jag tror inte på att den ska göra 0-100 på 5,5 sek som vissa säger :kocko

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
H4 skrev:
Ett annat vettigt val är Gilera Runner 180 cc. Har väl runt en sisådär 25 hk eller mer. Den gick fint. Toppar väl runt 130-140 ärliga.

Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
spectre skrev:
Jepp dom går bra, men aldrig 0-100 på 5.5 sekisar, jag rejsade mot en gilera 180cc förr förra sommaren och jag hakade av honom utan större problem ( från stillastående till ca 100 ) . Dock tog han starten men det skyller jag på att jag inte hade spänt kedjan ordentligt......... :tungan

Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
H4 skrev:
Det är just det som är det enda grymma med dem. De får perfekta starter, vrida fullt bara så drar den iväg. För att få lika bra start på min prilla får man ha ganska bra känsla med kopplingen egentligen.
En Aprilia borde inte vara inte vara så bra i accelration kan jag tänka mig, den har ju så högt växlad etta. När jag var på gelleråsen och körde sånna, var jag osäker om jag fått i ettan när jag hade varvet under 4-5000rpm, den rörde ju inte på sig! :gnissla

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
stulen
H4 skrev:

tittade på dom med i innan. men hur förklarar man för mossan att man ska ha en 180cc hoj som går på lätt mc klass kort?. hehe

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...