Trim till Trötter?

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Nån sa till mig idag att om jag stoppade i bla högkompkolv, ny fugge, borrade toppen och lite annat plock så kunde jag få upp till 60 häst i motorn i min Yam TT600R -98. Enligt denna någon kunde det kosta 10-12 tusen. Nån som vill uttala sig, kan det stämma?

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
för 12 000 får du en förgasare och ett skapligt avgassystem.
Så några tusenlappar till får du nog hosta upp för portad topp med ventilbyte och kolv mm mm.
Låter du nån annan göra jobbet kostar det mer. :skrämd

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
snacka med sangberg racing. de vässade en ttr
dock är de asdyra men du kan allt snacka med dem!

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Tvivlar starkt på att du kan få upp effekten så högt (30 - 40 %) utan att göra 'allt' (kam, portning, komp, förg o avgas). Blir nog i dyraste laget, billigare köpa vass hoj från början. Tror
/u

BeerDrinker

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
ingen hoj
inte då

Det mesta beror på hur mycket man kan göra själv...måste man lämna in och få allt gjort på verkstad så kostar det kulor... men med kunskap och tillgång till motor byggare så kan det bli billigt.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
är nog svårt att få ur 60 häst utan vidare ur en TT, det är ju nästan 50% effektökning. Den är ju luftkyld så jag antar att man får problem med kylningen vid så höga effektuttag. Sen är ju åtminstonde den gammla TT motorn känslig för höga kompressioner och spräcker gärna motorhalvorna runt ramlagerna, tycker inte dagens TT(XT) rova är nåt annat än den gammla.
Vad använder du hojen till? det kanske räcker med lite portning och rör o sånt för att du ska bli nöjd.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Silwer skrev:

Vad använder du hojen till? det kanske räcker med lite portning och rör o sånt för att du ska bli nöjd.

Jag kör mest och busar i stan med den. Lite grann på bana, men inte tävling. Jag behöver väl egentligen inte mer pulver, men det vore lite kul... :rolleyes: Anledningen till att jag öht frågar är som sagt att det var en snubbe som sa att jag kunde få ut 60 hästar för 12000 kr, vilket jag tyckte lät konstigt så jag tänkte be om en second opinion. Det verkar ju onekligen som att den killen inte hade helt rätt...
Tack allihopa!

F.ö, vad kan det kosta med portning och helsystem då? Har redan CRD-slipon.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Snikportning/sätesjobb o måttlig komphöjning (ta ner toppen) överkomligt o känns bra. Markant mer effekt kräver annan kam.
/u

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...