Trim till yamaha XT125X

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg!
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Har en polare som har en XT125X -05 men han är sugen på lite mer pulver :gnissla
Som ni säkert vet är det en 4-taktare, någon som vet ifall det finns något effektrör till den? och vart kan man i så fall köpa det? finns det större förgasare eller dylikt?

Finns det fler justeringar man kan göra för att få ut mer effekt?

MVH\\Öberg
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Sukalimpan skrev:

Då kan ju du visa vad han ska söka på, eftersom du vet att det finns någon tråd som behandlar ämnet. Jag hittade då inget intressant med sh's sökfunktion.
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
eftersom det finns minst 2000(överdrift) trådar med svaret Gewiz.de lr va fan de kan man ju kolla dom trådarna gå in på länkarna och leta lite sj!

//Limpan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sukalimpan skrev:
eftersom det finns minst 2000(överdrift) trådar med svaret Gewiz.de lr va fan de kan man ju kolla dom trådarna gå in på länkarna och leta lite sj!

//Limpan


Men tänk så förstår han inte tyska, desutom tvivlar jag på att dom har delar..

Såg en länk förut sk leta rätt på den åt dig...
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Sukalimpan skrev:
eftersom det finns minst 2000(överdrift) trådar med svaret Gewiz.de lr va fan de kan man ju kolla dom trådarna gå in på länkarna och leta lite sj!

//Limpan


Öhh.. Har Geiwiz trimdelar till en XT125X?

Jag ska kolla runt lite. Borde inte vara omöjligt med ett effektrör iaf..

Edit:

Fick rätt snabbt reda på att det sitter en kattjävel i originalröret.


Edit2: Sådärja: http://www.giannelli.com/eng/prodotti/details_pro.asp?id=595

Ett Giannelli system, i aluminium. Helsystem.
Bara leta upp en Giannelli handlare och kolla pris och leveranstid!


Edit3: Bilder
 

Bifogat

  • 2183_Full alum 1 x sito.jpg
    2183_Full alum 1 x sito.jpg
    27.5 KB · Visningar: 421
  • 2186_grafico Yamaha XTX 125 05 x sito.jpg
    2186_grafico Yamaha XTX 125 05 x sito.jpg
    41.4 KB · Visningar: 626
Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Hej_san skrev:
Fränt avgasrör ! Kan det göra mycket tros ?


Om du menar Giannellit så slängde jag upp bänkpapper också :rolleyes: :tummenupp

Ser inte ut att ge några enorma skillnader, men lite skillnad på effektkruvan iaf..
Annars lär ju hojen låta som en best med det röret!
 

Hej_san

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Hbg
Hoj
Honda Nsr
Svanen skrev:
Om du menar Giannellit så slängde jag upp bänkpapper också :rolleyes: :tummenupp

Ser inte ut att ge några enorma skillnader, men lite skillnad på effektkruvan iaf..
Annars lär ju hojen låta som en best med det röret!


Okej..Jag kan inte riktigt det med bänkpapper..Ja det lär ju det..En kompis har en sådan och den låter riktigt gött utan packning i avgasröret eller vad det heter :)
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Hej_san skrev:
hehe vad heter det ? ljuddämpning kanske ?


Insats heter det :tungan

Jo, det går alldeles utmärkt.
Kan mycket väl ge en liten effektökning.
Men då har han ju kvar katalysatorn.

Jag hade satsat på ett Slipon till en större hoj. Går alltid att modda dit på ett eller annat vis.
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
kattjäveln

hur stor operation är det att få bort katten då? vart i röret sitter den?
det måste bli en skön hoj om man fixar en hotcam och sen gianelliröret, då måste den ju gå bra mycket bättre.

Har dock märkt en sak, överallt där man läser så är ttr125 bara på 9,8 hk medan xt125 är på 12,5 enl. tillverkare, inte möjligt att det finns strypningar i ttr som är borttagna i xt?

simma lugnt
 

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Hej_san skrev:
Okej..Jag kan inte riktigt det med bänkpapper..Ja det lär ju det..En kompis har en sådan och den låter riktigt gött utan packning i avgasröret eller vad det heter :)

Det måste nog vara min hoj du snackar om :lol
Har som sagt rensat ut lite "skit" från ljuddämparen och den låter helt klart mycket bättre än original :tummenupp :banana Det tycker iallafall jag själv och alla mina vänner :hihi
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
THE_HOJ_NOOB skrev:
Det måste nog vara min hoj du snackar om :lol
Har som sagt rensat ut lite "skit" från ljuddämparen och den låter helt klart mycket bättre än original :tummenupp :banana Det tycker iallafall jag själv och alla mina vänner :hihi


går den bättre också? om du har rensat ut katalysatorn alltså.

låter likt wsm:en?

mvh jens
 

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Jezze_irsta skrev:
går den bättre också? om du har rensat ut katalysatorn alltså.

låter likt wsm:en?

mvh jens

Jag har rensat ljuddämparen, inte katalysatorn :fatta! Men tyvärr gav det ingen effektökning utan bara ljudet som blir bättre. :)
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
THE_HOJ_NOOB skrev:
Jag har rensat ljuddämparen, inte katalysatorn :fatta! Men tyvärr gav det ingen effektökning utan bara ljudet som blir bättre. :)

ok, trodde att katten satt nånstans i avgassystemet :näsblod
hur långt in sitter katten då?

skulle det gå att klämma in effektdämparen till TTR på en xt? de ser ju egentligen helt olika ut, xt:ns går under motorn, ttr:ns går på vänster sida om motorn, men på ch som har samma motor går dämparen som på ttr:en. :confused:

orginaldämpare på ch är ju stor, liksom den på xt. gianelli-sliponen till xt är ännu större, medan trimdämparen till ttr inte är mycket större än slutdämparen på en sketen moppe. bör grannarna införskaffa hörseskydd om man sätter på ttr-dämp? :rock
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jezze_irsta skrev:
ok, trodde att katten satt nånstans i avgassystemet :näsblod
hur långt in sitter katten då?

skulle det gå att klämma in effektdämparen till TTR på en xt? de ser ju egentligen helt olika ut, xt:ns går under motorn, ttr:ns går på vänster sida om motorn, men på ch som har samma motor går dämparen som på ttr:en. :confused:

orginaldämpare på ch är ju stor, liksom den på xt. gianelli-sliponen till xt är ännu större, medan trimdämparen till ttr inte är mycket större än slutdämparen på en sketen moppe. bör grannarna införskaffa hörseskydd om man sätter på ttr-dämp? :rock


Polaren har en 125cc 4T dämpare på sin slitochsläng hoj och den är lagom stor och låter som en jävla kanon, lågor flera dm utanför dämparen. :yoparty
 

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Jeze_irstaz skrev:
ok, trodde att katten satt nånstans i avgassystemet :näsblod
hur långt in sitter katten då?
Den sitter i avgassystemet i den delen som går under motorn.

Jeze_irstaz skrev:
skulle det gå att klämma in effektdämparen till TTR på en xt? de ser ju egentligen helt olika ut, xt:ns går under motorn, ttr:ns går på vänster sida om motorn, men på ch som har samma motor går dämparen som på ttr:en. :confused:
Ingen som helst aning, ramarna är ju inte lika på dom modellerna så tror inte att dom passar men man vet aldrig.

Jeze_irstaz skrev:
orginaldämpare på ch är ju stor, liksom den på xt. gianelli-sliponen till xt är ännu större, medan trimdämparen till ttr inte är mycket större än slutdämparen på en sketen moppe. bör grannarna införskaffa hörseskydd om man sätter på ttr-dämp? :rock
Inte en blekaste aning faktiskt :confused:
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top