Olof Eriksson skrev:14567721200:- Portning hos Marklunds (http://www.mc-xpress.com/), vill du ha extra mos skaru ha större ventiler å andra ventilfjädrar, kibbelwhite (tror jag dom heter) har några större ventiler.
1900:- kostar en Hotcams stage 2 kam. Dom hittar du på http://www.nordicracing.se/webshop/
Akrapovic har helsystem till CRF, skulle tippa på att dom ligger nånstans runt 14ooo riksdaler... Annars finns FP för 5 å 5 eller liknande.
Bigbore finns från 490 till 500nånting, en med större borr och en strokervev, och sen båda kombinerat då. 490 finns hos nordicracing och det kostar 5500:-
JE har högkompskolv 13:1, får du nog kanske söka dig till usa för att hitta.
Kan vara bra med högtryckskylarlock och highflow-vattenpump också, 2700:- kostar det.
Tippar på att du kommer behöva köra på racesoppa då också, och motorn kommer inte hålla kanonbra, du får nog ta isär den då å då för att byta lager och kolla att allt funkar som det ska.
Lycka till med trimningen och kom tillbaka med bänkpapper!
gixxxerracing skrev:2094985Vart köper man kibbelwhite ventilfjädrar ???
Pris?
gixxxerracing skrev:2095637Vad använder ni som kör motard för trimmdelar ???
Kam, kolv, portat, m.m
Det enda jag gjort åt min motor för effekt är att jag har tagit bort gnistgallret som sitter i luftburken. Annars är den helt standard + en strypning för ljudet i avgassystemet.gixxxerracing skrev:2095637Vad använder ni som kör motard för trimmdelar ???
Kam, kolv, portat, m.m
Olof Eriksson skrev:2095818Det enda jag gjort åt min motor för effekt är att jag har tagit bort gnistgallret som sitter i luftburken. Annars är den helt standard + en strypning för ljudet i avgassystemet.
Johan Ejdehage har högkompskolv och avgassystem och det gick ju helt galant för honom att vinna SM förra året
Lägg alla trimpengarna på slirkoppling och fjädring istället, det lovar jag kapar fler sekunder än de där extrahästarna. Fast det som kapar mest tid är träning på banan
Döden2 skrev:2097822Blir bra med athena 488cc orginal komp så det håller! Motospeed portning med orginal ventiler,hotcams stage2 (var tvungen att ha ställbart kamdrev för rätt inställning made in taiwan! bättre och köpa Webcam!) och Helrör på det ger ca 62hk på slangen! Räckte till för att smiska fabriks Husa o 580 ktm
gixxxerracing skrev:2096511Har inte tänkt att trimma något nämnvärt, utan bara putsa lite i kanalerna och högkompkolv ...
Vad kör du på med standardsoppa?Fastway skrev:2098553Om du skall byta kolv sätt då i en Je Piston dom har 12.5:1 . 13:1 och 13.5:1 i komp.
Körde med dom förra året funkade kalas.Motospeed har dom så du behöver inte söka dom i Usa som någon annan skrev.Håll dig borta ifrån Athenas saker Kvaliten är sådär.
Lycka till!!
13,5:1 fick gå ner lite i bestyckning v-poverOlof Eriksson skrev:2098575Vad kör du på med standardsoppa?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|