Trimma Alpina B12?

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Har du köpt en ny nu eller? hänger inte med. Senast jag läste om dig och BMW var då du crachade din B10 (?)

eftersom det är en sugmotor så är det kostsamt att trimma. Standard blir att chippa ger mest av de mindre kostsamma trimmnigs alternativen. Vidare sp brukar man bytaAvgassystem och luftfilter.
Om du inte nöjer dig med det så blir det kostsamt. Byta kamaxlar vilket kan ge endel, byta till smidda kolvar och vevstakar. När du endå är inne på det så kan du lika gärnna motera någon sorts överaddning i form av turbo, eller kompressor. Då måste du mappa om den, byta spridare, ventiler, jävlas med grenrör och intercoolers och massa annat. Fast när du kommit såhär långt så har du inte mycket pengar kvar. (om du ens har det)
 
Last edited:

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Öppna INTE motorn på den snälla du :va Men ett lite friare andningsvägar kanske inte skulle skada, tänker då främst på avgassystem. autopwer.nu är som sagt sveriges största och bästa bmw forum. Ring runt till lite olika firmor som bygger avgassytem.. vissa har dubbla prserna mot dom andra, men under 25-30 000:- kanske blir svårt. Duktiga på att ta betalt dom dära..
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Öppna INTE motorn på den snälla du :va Men ett lite friare andningsvägar kanske inte skulle skada, tänker då främst på avgassystem. autopwer.nu är som sagt sveriges största och bästa bmw forum. Ring runt till lite olika firmor som bygger avgassytem.. vissa har dubbla prserna mot dom andra, men under 25-30 000:- kanske blir svårt. Duktiga på att ta betalt dom dära.. och fin bil = dyra delar.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Verkar som om dom flesta är lite ivriga med musknappen. Den fungerar inte riktigt som på tjejerna ska ni veta...

Som sagt, Alpina optimerar sina motorer från börja, så om man vill ha ut fler hästkrater blir dyrt. Om man inte turbo- eller kompressormatar.
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Anthrax_e_gott skrev:
Verkar som om dom flesta är lite ivriga med musknappen. Den fungerar inte riktigt som på tjejerna ska ni veta...

Som sagt, Alpina optimerar sina motorer från börja, så om man vill ha ut fler hästkrater blir dyrt. Om man inte turbo- eller kompressormatar.


Nja, forumet blir grymmt segt ibland. Det var t.o.m. nere ett tag tror jag visst.
 
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Top