Matti
Håll käften när du pratar med mig!
- Gick med
- 11 Mar 2003
- Hoj
- KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Jag kommer bli duktigt dum förklarad nu...
Var på Mc Varuhuset i Fredags och fila lite på prylarna.
En av mekanikerna rullar in en Peugeot moped bredvid mig. Lyfter på sadeln och pluggar in en game boy i nån kontakt vid cdi boxen.
Fråga ifall han hade långtråkigt och skulle lira lite på rasten. Trodde han skulle sno el från batteriet till sin game boy.
- Näe, ska mappa om den.
-Va?
-Ska mappa om den. Strypa den då den går för fort.
-Va???
-Ja, moppen är ny, Dom går för fort som nya.
Va??????
-Ja... Dom är olagliga från början..
Öööööh...
Då gick diskutionen vidare och det visa sig att med den där jäkla game boy´n kunde han strya ALLT i hela hojen! Ställa om varvstoppen, styra om bränsle och luft blandningen, lufta oljesystemet, Tanka in nya trim mappar m.m..... Ja... allt!
Varför kommer det inget sånt till större hojar?
Skulle va tok läckert att plocka fram game boy´n och ställa om hojen för rejs eller långtur eller vad man nu ska göra!
Istället måste man köpa en Power comander, lämna in hojen för injustering, fixa och trixa och det är ju inte direkt gratis.
Mera game boy åt folket!
Var på Mc Varuhuset i Fredags och fila lite på prylarna.
En av mekanikerna rullar in en Peugeot moped bredvid mig. Lyfter på sadeln och pluggar in en game boy i nån kontakt vid cdi boxen.
Fråga ifall han hade långtråkigt och skulle lira lite på rasten. Trodde han skulle sno el från batteriet till sin game boy.
- Näe, ska mappa om den.
-Va?
-Ska mappa om den. Strypa den då den går för fort.
-Va???
-Ja, moppen är ny, Dom går för fort som nya.
Va??????
-Ja... Dom är olagliga från början..
Öööööh...
Då gick diskutionen vidare och det visa sig att med den där jäkla game boy´n kunde han strya ALLT i hela hojen! Ställa om varvstoppen, styra om bränsle och luft blandningen, lufta oljesystemet, Tanka in nya trim mappar m.m..... Ja... allt!
Varför kommer det inget sånt till större hojar?
Skulle va tok läckert att plocka fram game boy´n och ställa om hojen för rejs eller långtur eller vad man nu ska göra!
Istället måste man köpa en Power comander, lämna in hojen för injustering, fixa och trixa och det är ju inte direkt gratis.
Mera game boy åt folket!