Trimma Honda NSR

thomson91

Honda NSR <3
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
01, Honda NSR
Tjenare. Så här ligger det till. I somras tog jag mitt efterlängtade körkort och min desperata vilja att få pappa att åka ner till Örebro med mig och köpa en Honda NSR 01 gick igenom! Så vi köpte den och den går prima ballerina men det är ett stort minus.

Min Honda NSR går runt 130 - 140 km/h som jag tycker är väldigt snålt med motsats vad jag har hört. De flesta säger att dom går runt 160 km/h. Sen så är det så att jag som lixom alla andra NSR har 6 växlar men det är så att den orkar bara driva på 5 växlar. Jag vill ju att den ska bli starkare men då går den inte snabbare så jag tänkte fråga:

Är det någon som vill tipsa om vad jag ska fixa på min NSR som te.x Förgasare, rör, cylinder eller dylikt eller om jag bara ska ta bort pluggen i röret.`Skicka hemsidor där dom säljer grejer till min NSR 01:a och om du vill så kan du skriva vad just du skulle gjort för att få min Kära Honda att gå, runt 160 km/h och kunna driva på växel 6 ;)

Sen ska jag byta drev så den blir starkare men frågan är om det kanske bara hjälper med om jag tar bort pluggen?

Vore så sjukt schysst av er alla MC glidare om ni kunde ge mej sjukt med tips så här innan mc säsongen drar igång så jag kan börja på mitt "projekt".

PS: Jag har läst om att ta bort Insugsplattan ger stor skillnad om jag tar bort den men det är faktiskt så illa att det inte fanns någon. >Har jag fel årsmodell så dom inte har någon bricka eller vad är det?

//brummar'N recoNiZe
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
hjälp thomson den lilla pöjken han åker för segt :arsele :pannkyss
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
orkar den inte på sexan så dreva ner
är väl inget konstigt med det? :va

sen tror jag de finns en sticky med lista på strypningar till nsr :)
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
gör den 140 e den avstrypt skulle jag tro

så det som gäller är väll rör cylle förfjasare i vanlig ordning.
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
kolla på http://www.nsr125.com/derestrict.htm, där står det lite om de olika strypningarna.

jag har själv en nsr -99, och den funkar kanon att ligga i 90-110km/h och den toppar 150-160 km/h, och den är ostrypt. har provat att dreva om den men med både 12 och 13 kuggars framdrev, men tyckte att det funkade bättre med 14 som är orginal.

annars går det ju att köpa en 175cc cylinder...
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
om den går i 140 så är den avstrypt.. har också en nsr, 91 dock.. men den gör också 130-140 max, och som du säger.. den driver bara på 5an. 6an orkar den inte mer.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top