trimma minimoto (kinamoppe)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
det där med walbro förgasare.. :) det funkar... svårt med gasvajern bara, annars funkar det fint... vi är tre polare som har minisar här, jag har försett de andra två med fuggar, båda har fått det att funka riktigt bra, själv har ja inte fått snurr på min än.. hum.. haft lite oflyt med membran å skit.. :mad:

ska fixa nästa vecka.

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
westerbrand skrev:
har en fråga om walbro förgasare och vanlig...vad är skilanden på dem :va
på den gröna minin ser det ut som att den fungera lite som en turbo eller kompresor iumed att den drivs av kädjan :va
men så kan det la inte va??? :3freak
de du ser är en kedjesträckare model bättre..;) har inget som helst med turbo att göra.. skilnaden mellan walbrofuggar & vanlig är att du har ställbara munstycken både på hör & lågvarv på walbron Ååå att den är mindre..på en "vanlig" fugge måste du byta ut högfartsmunstycket,klabbigt! men när man väll fått rätt..jaaa då är det värt besväret.Åååå förstås så är en vanlig fugge större...

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
UrbanTiger skrev:
Walbro, walbro, walbro................. är till en motorsåg.
Spjäll förgasare, bla, bla, bla............
Motorgräsklippare har spjällförgasare. Volvo Amazon :gnissla

Nej, det som gäller är en gasare från någon modernare moppe. Mikuni eller Delorto (hur de nu stavas). Sen en funderare på reedventilen.

Jag ska borra min orginalgasare till 16 mm före och efter venturit till att börja med.

Det bör du inte gjöra. Min farbror "Viglo" borade 15 för han hade läst att det gick att bora 16 men när han bora 15 så bora han igenom bränsle kanalen tror ja det var det var en viktig kanal. jag bora min 14 och konformade den i början av den. Har en 14e på 39cc betsält från Ravetrancer min farbror har 47cc här är tråden han skrev om sin förgasare http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1062182#post1062182

Edit:stavfel

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
UrbanTiger skrev:
Walbro, walbro, walbro................. är till en motorsåg.
Spjäll förgasare, bla, bla, bla............
Motorgräsklippare har spjällförgasare. Volvo Amazon :gnissla

Nej, det som gäller är en gasare från någon modernare moppe. Mikuni eller Delorto (hur de nu stavas). Sen en funderare på reedventilen.

Jag ska borra min orginalgasare till 16 mm före och efter venturit till att börja med.

vad är det för fel på motorsågsförgasare?? :confused: har en 19mm från en Mccullock.. funkar hur bra som helst.. behöver inte hålla på och krångla med och byta munstycken och ställa trottelnålar. här finns en lågfart och högfarts skruv. plus att jag har dragit en chokewire till styret. :yoparty :yoparty

röjgren

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2005
Hoj
ingen just nu
UrbanTiger skrev:
Det blir säkert hur bra som helst. Det är bara ett sånn jäkla tjat om förgasare bara.
Dessutom kan man fråga sig hur många som kommer att ligga och fisgasa. Max rulle är ju det som gäller, LR :yoparty

precis det finns bara två lägen max eller noll :yoparty

röjgren

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2005
Hoj
ingen just nu
någon som har den blekaste aningen om hur fort man kan få upp en 14e i hade varit kul o se nån film på nån som går riktikgt bra...svara inte som alla gör(e det lönt att trimma en sån)

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
baltra skrev:
Det bör du inte gjöra. Min farbror "Viglo" borade 15 för han hade läst att det gick att bora 16 men när han bora 15 så bora han igenom bränsle kanalen tror ja det var det var en viktig kanal. jag bora min 14 och konformade den i början av den. Har en 14e på 39cc betsält från Ravetrancer min farbror har 47cc här är tråden han skrev om sin förgasare http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1062182#post1062182

Edit:stavfel

hehe asså inte för att jag bryr mig så mycket.. men lär dig att det är nästan aLLtid duBBla bokstäver när när man säger bokstaven fort... :7peta

_lunka_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
tdm 850. blata kopia. ducati style 110cc
vakum anslutningen??

** VA redan här....nu är det dax att byta walbron mot "mikuni" 16,5 eller 20 beror på hur händig du är...mikuni 16.5 (från den kära gammla vännen MT5) passar direkt på insugsplattan -4mm, fila upp anslutningsöronen på fuggen 2mm på varge sida. Åååå sätt igen vakumanslutningen.expremetera sedan fram lagom munstycke börga med 110 (110 är inget mått på munstycket) gå så smått uppåt.ställ luftskruven väldigt snålt. minimotos är väldigt kinkiga när det gäller inställningen, den hänger gärna upp sig på väder & vind, höjdskillnader mm mm, ja vem vet kanske den blir kinkig om den inte fått en sup på senaste... ge han då startgas de e mumma de för denn lille..
med all säkerhet är du nöjd efter detta.. för att vara kina moppe då då :)
vakumanslutningen??var sitter den? :va
håller på med mt fuggen nu men har inte big bore cyllen, men det skall väll funka bra endå, kanske ett litet mindre munstycke??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024