Japp, finns ju många sätt! Men jag undrar lite hur allt det med miljöprylarna fungerar. Som ex så har min XT bla ett system som heter AIS. Det är ett system som tar luft från luftboxen för att skicka in i avgaserna bla för att (som Yamaha säger) tillsätta mer syre till ev oförbrändt bränsle så att även detta brinner upp (fast det fungerar ju även som en ren utspädning ). Sedan så går ju vevhus ventilationen rakt in i luftburken? Det måste ju innebära att motorn även får in sig en massa oljedimma. Så finns det inte lite effekt att tjäna genom att tex leda ut vevhusventilationen från luftburken och att stänga till AIS systemet (så att det inte tar luft från luft boxen). Anledningen till att jag funderar över detta är att en motor som tex en stor stånka lär väl behöva en hel del luft för att fungera bra! Problemet för vissa hojar (tex XT;N) är ju att kan vara svårt att få till en större luftburk. Finns inte alltid plats. Så om man gör dessa modefieringar så borde man ju iaf göra luft burken mer effektiv, eller?? Blir det en mätbar effekt ökning eller är allt bara i teorin??