Trimmad CBR1000RR

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Spårval...

"Faan va ja längtar till å få köra riktig hoj...? igen, å på den bästa banan jag kört hittills. "

Ahaaaa....då kanske du kan råda en vilsen nykomling på Virtasalmi med spårval, eller....?
Hade tänkt hänga på Tomas i och med att han kört där tidigare och jag kommer säkert att hinna få reda på spåret i i första och kanske andra kurvan innan hans 166 hk. visar sig övermäktiga mina 98 Kawwa hästar

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
"Faan va ja längtar till å få köra riktig hoj...? igen, å på den bästa banan jag kört hittills. "

Ahaaaa....då kanske du kan råda en vilsen nykomling på Virtasalmi med spårval, eller....?
Hade tänkt hänga på Tomas i och med att han kört där tidigare och jag kommer säkert att hinna få reda på spåret i i första och kanske andra kurvan innan hans 166 hk. visar sig övermäktiga mina 98 Kawwa hästar

Får man gå med i ditt team?? "Aina viiminen" :lol
Synd att man inte har nån rejscyckel iår :( ....Det är nog lite trist med 50hk på slangen på virtasalmis lååååånga rakor!!!

Men jag litar på att du håller släktens goda rykte :crash på topp iår igen....och då menar jag inte krasherna vi gjorde utan tiderna och de fina omkörningarna (av diverse återförsäljare) :rolleyes: vi presterade innan krashen :rock

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Team "Aina viiminen"

Kostet78 skrev:
Får man gå med i ditt team?? "Aina viiminen" :lol
Synd att man inte har nån rejscyckel iår :( ....Det är nog lite trist med 50hk på slangen på virtasalmis lååååånga rakor!!!

Men jag litar på att du håller släktens goda rykte :crash på topp iår igen....och då menar jag inte krasherna vi gjorde utan tiderna och de fina omkörningarna (av diverse återförsäljare) :rolleyes: vi presterade innan krashen :rock

Du är antagen i teamet!!!
Med dina 50hk. så behöver du inte ens ett grönt kort...tänkt så här, du blir den första genomtiderna som aldrig släppte gasen på virtasalmi :crash
Jag har satt upp en del mål och jag hoppas att inte släkten pissar på mig om det inte går som det är tänkt, skall förändra hojen som gör att jag kan bromsa så sent så att Rossi blir grön av avund :rolleyes:
Jag tror inte det blir några omkörningar av återförsäljare denna gång...av någon orsak så tror jag bara inte det...

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
bemari skrev:

Inga problem å visa spårval. Är lite av den funktionen jag kommer att ha därnere. De e bara å komma fram å höra så fixar vi de.

/lastu

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Du är antagen i teamet!!!
Med dina 50hk. så behöver du inte ens ett grönt kort...tänkt så här, du blir den första genomtiderna som aldrig släppte gasen på virtasalmi :crash
Jag har satt upp en del mål och jag hoppas att inte släkten pissar på mig om det inte går som det är tänkt, skall förändra hojen som gör att jag kan bromsa så sent så att Rossi blir grön av avund :rolleyes:
Jag tror inte det blir några omkörningar av återförsäljare denna gång...av någon orsak så tror jag bara inte det...

Jaja...bara du överlever så är nog släkten nöjd :tungan Att köra om ÅF kan vara lite problematiskt med 600cc VS 166hk....men DET GÅR!!! :tummenupp

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kostet78 skrev:
Jaja...bara du överlever så är nog släkten nöjd :tungan Att köra om ÅF kan vara lite problematiskt med 600cc VS 166hk....men DET GÅR!!! :tummenupp

Tränga sig på innern och tok vobbla på rakerna går ju alltid men det är risk att Bemaris Kawwan blir lite missköt vid nästa service intervall hos ÅF. Grus i cyllen eller liknande :smasha, fast på kawwan ryms det väl en träsko mellan kolven och cylindern så det gör nog inte så stor skillnad :tungan

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Zvugge skrev:
Tränga sig på innern och tok vobbla på rakerna går ju alltid men det är risk att Bemaris Kawwan blir lite missköt vid nästa service intervall hos ÅF. Grus i cyllen eller liknande :smasha, fast på kawwan ryms det väl en träsko mellan kolven och cylindern så det gör nog inte så stor skillnad :tungan

Hehe :banana

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:

Tänk att surkawwan ändå gjorde så bra ifrån sig på Virtasalmi trots grus, träskor och andra konstigheter...måste vara en fantastisk hoj jag har :tungan

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Någon som har nå bilder från helgens körning? Va det många klotningar?

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Rottisen skrev:
Någon som har nå bilder från helgens körning? Va det många klotningar?

Totalt tre om jag räknat rätt. Två av dom var av den värre sorten.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
bemari skrev:
Tänk att surkawwan ändå gjorde så bra ifrån sig på Virtasalmi trots grus, träskor och andra konstigheter...måste vara en fantastisk hoj jag har :tungan

Det såg vi speciellt på Kemora :tungan Vem var det som letade en större slägga hela tiden på Virtasalmi :confused: Fast väl ute på banan gick den fort.

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Det såg vi speciellt på Kemora :tungan Vem var det som letade en större slägga hela tiden på Virtasalmi :confused: Fast väl ute på banan gick den fort.

Ursäkta men vad är det som är konstigt med släggan? jag menar vad använder du för att justera ventilspelet med...bladmått och hylsnyckel kanske...:confused:
Föresten är kawwan till salu, skall du slå till eller...? :tungan

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Ursäkta men vad är det som är konstigt med släggan? jag menar vad använder du för att justera ventilspelet med...bladmått och hylsnyckel kanske...:confused:
Föresten är kawwan till salu, skall du slå till eller...? :tungan

Christer´...han som vurpade är ute efter en billig banhoj... Hör med honom!!

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kostet78 skrev:
Christer´...han som vurpade är ute efter en billig banhoj... Hör med honom!!

Har nog ångrat mig vad gäller hojjen, har lagt ned såpass med pengar under året på den så att jag skall nog behälla och njuta av den ett tag till.
Bänkkörd, justerat ventilerna, timat kamaxlarna, bytt till racebelägg, lackerat om den (tog 10 min.), nya dekaler, "hojja" vad mycket jag har skämt bort den...
Justerat sitthöjden så att man inte sjunker längre och längre ned ju längre man kör passet.
Jag skulle vilja prova köra på Kemora en sväng för jag är ganska säker på att jag skulle kunna komma ned på 1.16 tider med hojjen, om inte annat är det mitt mål i år så jag har nog kvar den, mer effekt och bättre bromsar borde nog göra sitt, sedan att chauffören är mer galen i år än någonsin borde ju underlätta :eek:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Har nog ångrat mig vad gäller hojjen, har lagt ned såpass med pengar under året på den så att jag skall nog behälla och njuta av den ett tag till.

Det är bra att du bestämde dej för att behålla den Lasse, risken med ett byte är att den nyare hojen skulle vara så fin (jmf med surkawwan) att du inte skulle tordas köra med den, det kunde ju bli repor i lacken. På surkawwan löses ju sådana problem med en sprayburk från OK, snabbt och enkelt :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det någon som har sett några kort från helgens motoparkkörning? Jag tyckte det stod fotografer lite överallt längs banan.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
RJ skrev:
Är det någon som har sett några kort från helgens motoparkkörning? Jag tyckte det stod fotografer lite överallt längs banan.

Dom enda jag sett är dessa

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Bänkkörd, justerat ventilerna, timat kamaxlarna, bytt till racebelägg, lackerat om den (tog 10 min.), nya dekaler, "hojja" vad mycket jag har skämt bort den...
Justerat sitthöjden så att man inte sjunker längre och längre ned ju längre man kör passet.
Jag skulle vilja prova köra på Kemora en sväng för jag är ganska säker på att jag skulle kunna komma ned på 1.16 tider med hojjen, om inte annat är det mitt mål i år så jag har nog kvar den, mer effekt och bättre bromsar borde nog göra sitt, sedan att chauffören är mer galen i år än någonsin borde ju underlätta :eek:)

1.16.00 inga problem.... Du vet jag var ju på ett "1.15 blanktvarv" när jag råkade vurpa i ingången till karusellen ifjol :hihi

Och det finns väl nån mupp :tungan som har kört runt banan på 1.09 men 600cc så det GÅR att köra mycket fortare än 1.17.71 som är mitt rekord!! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept