Trimmkam till KTM 660

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Leffe skrev:
Köp min SX580. Ofarlig hoj med effekt så det räcker och blir över...

Hur kan en SX 580 vara ofarlig? Du råkar inte ha bänkat den någon gång? Skulle vara kul att veta hur mycket effekt en 580 har jämfört med en Husa.

Har Jesse ändrat sig och ska sälja sin ändå? Jag tyckte för någon vecka sedan att han hade ändrat annonsen så det stod i texten att han inte skulle sälja den men jag kollade annonsen nu och då såg det ut som den var till salu igen.

//Eric

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
DR-Zätare skrev:
Nu har jag kollat med facit och 173 km/h var det snabbaste hojen gått på Midlanda och det måste ha varit med dig på. Jag hade 168 som max. Växlade du upp till femman på rakan?

Jag har köpt ett 16-tandat drev nu (en kugg mindre än original) så nu ska det drevas som på moppe-tiden!

//Eric
Där ser man hur fel man kan ha ibland. 173 ser ju nästan ut som 178 iaf! :p Tror jag åkte på femman för det var ganska långt ner i registret (dvs inge tokvarv uppåt stoppen) men kan väl ha fel där också. Jag visste inte ens att jag växlade ner i slutet på rakan med min egen hoj, var tvungen att kolla :p

Måste vart på hondan då, eller på R1an jag läste 184. Har bara bilden i huvudet... Men kan väl lika gärna vart 164 eller 134, minnet är tydligen inte så tydligt som jag trodde :p

DR-Zätare skrev:
Hur kan en SX 580 vara ofarlig? Du råkar inte ha bänkat den någon gång? Skulle vara kul att veta hur mycket effekt en 580 har jämfört med en Husa.
Jesses 540 har lika mycke effekt som en husa -04 typ (63hk), och det är för mycket, leffes (dessutom portade 580) har alldeles för mycket effekt ;D Så det är nog en bit över husan.

Last edited:

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
660

det sitter väl 16 kuggars fram original på 660n om inte jag mins fel!?!? sen en annan reflextion ja jag har en 660 med acra helsystem och så o den bänkade jag för två veckor sen i linköping i motospeeds buss och döm om min förvåning när dom säger att ja har 53,9 hästar på slangen vad är fel då undrar man är de deras bänk eller min hoj???? någon anna som har bänkat i deras buss?? mvh markus

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
DR-Zätare skrev:
//Eric

Jag har inte bänkat den. Men jag har tänkt flera gånger att jag ska göra det men jag har lixom aldrig fått tummen ur...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Eller varför inte en sådan som finns på bild här? Inte 950 Supermoton alltså utan hojen på den tredje bilden!

http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=126066

Bilderna funkade igår men jag får de inte att funka på jobbet nu, dock kan det ju vara något med datorn på jobbet. Det är i alla fall en KTM 560 SMR på bilden som ser minst sagt porrig ut! :banana

Någon som vet om den kommer att säljas i Sverige också som -06? Den ska tydligen vara borrad till 100mm och därför ha 565cc med original slaglängd. Om jag inte minns helt fel så får man 610cc med 100mm kolv och stroker vevaxeln från KTM. Då lär den ju röra på sig. Bromsarna ser ju inte helt fel ut heller...

Nypriset i USA ink amerikansk moms och en växelkurs på 7,5 är < 60 000 (7998$ * 7,5 = 59985), då ska man bara hitta ett bra sätt att få hit den på...

http://www.nevadaktm.com/newequipment.htm finns den för 6995$. Är de någon fler än jag som ska beställa??

//Eric

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...