trimmning...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
är det någon här som trimmat sina 125or?? :squid
jag funderar på att göra det, effektavgassytem, större förgasare, dreva, koniskt luftfilter :D
skulle det räcka att bya till större munstycke istället för att byta hela förgasaren?? :confused:

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
AdrenalineRush skrev:
är det någon här som trimmat sina 125or?? :squid
jag funderar på att göra det, effektavgassytem, större förgasare, dreva, koniskt luftfilter :D
skulle det räcka att bya till större munstycke istället för att byta hela förgasaren?? :confused:

trimma är väl lite synd att kalla det, men jag har effektsystem och koniskt filter, har bara bytt munstycke...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mieron Power effektavgassystem, Mikuni TM34 Flatside förgasare, Silver High Flow koniskt luftfiler, ATAC ventiler. Letar efter 180cc också.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ska köpa på jollymoto-system och koniskt filter :slicka så fort jag har råd till det

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
motorChrille skrev:
Vad är ett "Koniskt filter" ? Ger mycket effekt?

Det är ett filter som man sätter direkt på förgasaren.. så man anväder inte luftburken.. Det är koniskt därav uttrycket.. Men det finns helrunda också.

Man får ett högre insugningsljud också :squid

På bil säger man att det ger ca 6-7hästar på motorcykel har jag inte en aning... :eek:

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Sätter man på ett koniskt luftfilter innebär det oftast större flöde av luft till förgasaren. Det är väl inte direkt bra om motorn får för mkt luft i förhållande till hur mkt soppa den får, därför bör man bestycka om förgasaren så den får mer soppa. Utan att bestycka om förgasaren får man ingen krafthöjning och om man väl skulle bestycka om förgasare så är höjningen i kraft inte särskilt stor, gissar på att man knappt märker den! Däremot låter det SÅÅÅ mkt fränanre i förarsadeln med koniskt! :p

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Estremo skrev:
Mieron Power effektavgassystem, Mikuni TM34 Flatside förgasare, Silver High Flow koniskt luftfiler, ATAC ventiler. Letar efter 180cc också.

34mm fögasare, eller??
vad gör din mc då!? :brynad

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
är det ingen som vet om det skulle räcka me ett nytt munstycke istället för en hel förgasare, hur många sl större isf?? :confused:
bör man ändra ojleflödet när man gjort allt detta på hojjen, så den får mer?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
AdrenalineRush skrev:
är det ingen som vet om det skulle räcka me ett nytt munstycke istället för en hel förgasare, hur många sl större isf?? :confused:
bör man ändra ojleflödet när man gjort allt detta på hojjen, så den får mer?

klart det räcker med orginalförgasaren, men ska du ha 180cc o större trim kan det vara en bra idé o trycka på en ny förgasare..

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
men orgilargörgasaren e en mikuni 26mm... lite lite kanske.... jag har inte tänkt fläska på en 180cc, behåller 125cc :fakta

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
AdrenalineRush skrev:
men orgilargörgasaren e en mikuni 26mm... lite lite kanske.... jag har inte tänkt fläska på en 180cc, behåller 125cc :fakta
Att byta upp sig till en större cylinder på 125:an bör vara förbjudet! Nee 125:a ska vara 125:a. Men en större förgasare på Tzr:en skull inte sitta fel.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning