Intressant. Jag böt i somras från CV36or (125,5hk) till RS36or och utan justering fick jag 12hk till på bakhjulet. Kör fortfarande med originalkran men har tagit bort vakummembranet och satt 2st separata ventiler, en på varje slang. Så originalkranen står öppen hela tiden. Prövade på 402m och körde 10,58 och bästa slutfart 211.
Har efter det rengjort förgasarna noggrant och bytt insugsgummi (de var torrsprickor), och tyckte hojen gick bättre, men har ej bänkat om den. Använder originalbestyckning på gasarna (dumt?) Sen hade det varit kul att veta när originalkranen sätter stopp, de flesta sa redan före jag böt gasare att jag skulle behöva en pingelkran för att den skulle palla 402m.. Setup just nu är 1216cc 30/26 ventiler + toppen ska vara portad, helsystem och RS36or. Borde väl kunna justeras in för att lämna mer slangponnys?
Angående bensinkran.
testa å koppla in en vaccum-mätare (undertryckmätare) på en av de anslutningarna med svarta gummihattar som är till för å synka knasara.
dra igång hojen... gasa lite, där har du svaret... så fort du lyfter trottlarna är undertrycket borta å kranen levererar inte den rätta mängden sås till knasarna.
Jag kör med orginalkran och backventil, å vid start har man bra undertryck som öppnar kranen och när man gasar å tappar trycket så håller backventilen kranen öppen. De sitter även ett t-rör som går till vaccum-mätaren så jag vet att de fungerar å en pysventil som stänger när man inte kör.
En billig lösning jmf med pingelkranen som jag inte fattar att den är så fetdyr i Svedala, och på många gixxer är de ett rent h-lvete att komma åt å öppna å stänga en pingel.
De gjordes för gammel gsx:en och någon större produktuveckling har jänkarna inte lyckats åstadkomma med kranen.
Som sagt de e bara tips å trix för intresserade...