HenRRik skrev:Här i en riktigt trimtråd vill jag fråga: Har 12:1 kolvar i min cbr 945cc nu. ska riva den i vinter, funderar på att höja kompet lite när man ändå håller på. Mening?
RPM lover skrev:Till dom som kan det här med portade GSX-R toppar bättre än mig, vad snackar man om för effektskillnad mellan en raceportad 30/26 topp och en raceportad/plastad 30/26 ?
andersbrink skrev:Även om det gjort av samma person kan skillnaden bli noll eller hur mycket som helst - beroende på hur man gör själva portningen. Det är jobbigare att få till samma resultat utan plast, det är därför man plastar, dvs för att slippa gnaga i taket för att få upp insugsradien. Tidsödande operationer vill man helst undvika. Lågfartsegenskaperna blir dock mycket trevligare med en plastad topp eftersom gashastigheten blir högre.
Jimp skrev:tänkte höra med er som vet har just inhandlat en gsxr 1100 -92 motor till mitt fighter bygge. tänkte höra vilka förgasare som är bäst till den?
Jimp skrev:tänkte höra med er som vet har just inhandlat en gsxr 1100 -92 motor till mitt fighter bygge. tänkte höra vilka förgasare som är bäst till den?
andersbrink skrev:Använd originalstiften, antingen JR9A, JR9B eller JR9C. Finns ingen anledning till andra hårdhetsgrader. JR9 funkar i allt från standardmotorer till 400+ hästars turbomotorer.
Är stiften bara nersurade men i övrigt fräscha (skarpa kanter på elektroderna) av för mycket kallstarter i garaget, fräscha upp dem genom att hetta upp änd-delen av tändstiftsgängan och isolationskeramiken i mitten till svagt körsbärsrött.
Kawwa skrev:Föresten, vad är det för skillnad på JR9 (A,B,C) ?
andersbrink skrev:"A" har raka kanter som ett vanligt stift.
"B" har en sidoelektrod som avslutar i en spets.
"C" har dubbla sidoelektroder som avslutar i en spets.
Är stiften fräscha (mindre än 1000 mil), dvs har skarpa kanter så tänder det soppablandningen vilket av dem.
Surar stiften ned sig en gång till bör du kika över flottörnålarna så att de inte läcker och gör tomgången för fet.
Kawwa skrev:Ja, det droppade soppa från 3:ans flottör märkte jag, efter att knackat på fotörhuset så slutade det. Kan det ha varit det som var problemet? Att flottören hängt sig.
Qwerty skrev:Har ni börjat planera vinterns "trimmning".
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|