Trimning

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
andersbrink skrev:
Om trådstartaren är seriös eller inte, spela roll. Förr eller senare visar det sig. Frågeställningarna tyder iaf på att någon inte har haft tid eller råd att skaffa en verkstadsmanual eller ren och skär lappsjuka (förståeligt i dessa vintertider).

Jag har faktiskt en manual men den är på ryska så det är lite svårt att förstå den :)

Dr.Bike

Guest
Gaypolisen skrev:
Hej!
Jag funderar på att trimma min motorcykel... Kommer jag märka någon skillnad när jag kör med motorcykeln?

Det är en SVÅR fråga... tittar man på din i övrigt tramsiga framtoning är jag helt ÖVERTYGAD om att just DU inte kommer känna ågon skillnad när kammaraxeln går in där solen aldrig lyser - i kammaren alltså.

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
Dr.Bike skrev:
Det är en SVÅR fråga... tittar man på din i övrigt tramsiga framtoning är jag helt ÖVERTYGAD om att just DU inte kommer känna ågon skillnad när kammaraxeln går in där solen aldrig lyser - i kammaren alltså.

Hur menar du att min framtoning är tramsig? Bara för att jag har en lite annorlunda sporthoj eller?

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
seyou skrev:
Sporthoj skulle inte jag gärna vilja kalla den.

Jag tycker att den är ganska sportig. Det är ju ingen racerhoj men den är ändå ganska sportig. Det lilla jag har kört på den så stack den iväg bra när man gasade på.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Gaypolisen skrev:
Jag tycker att den är ganska sportig. Det är ju ingen racerhoj men den är ändå ganska sportig. Det lilla jag har kört på den så stack den iväg bra när man gasade på.

Ok, då vet jag. :rolleyes:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Eftersom du verkar ha noll koll på hur du ska göra så rekomenderar jag dig att lämmna in den på verkstad.

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
Hoztic skrev:
Det gör en dragbike också, den är inte en sporthoj för det... :rolleyes:

Menar du att dragracing på motorcykel inte är en sport? :va

Freddola skrev:
Eftersom du verkar ha noll koll på hur du ska göra så rekomenderar jag dig att lämmna in den på verkstad.

Jag tänkte göra det först men det blir så dyrt så jag ska försöka spara in dom pengarna. Jag har ju min manual till motorcykeln och sen får jag en massa hjälp från alla snälla här. Manualen är visserligen på ryska men jag ska se om jag kan låna ett lexikon på biblioteket. Annars får jag titta på bilderna och fråga.

Jonathan

Guest
Äh, det här var ju inte ens en bra fläjm. Gör om gör rätt.

Jonathan

Guest
Thermal skrev:
Och har han det så har nog alla det. :D

Skojar bara Jonathan

Titta på tråden igen, tror inte alla fått den där "aha-upplevelsen" om att det är en fläjm faktiskt :D

Klart jag vet att du gör :pannkyss

Gabor

Guest
Gaypolisen skrev:
Hej!
Jag funderar på att trimma min motorcykel. Har hört att det kan göra en del om man byter kammaraxlar och filar lite i kanalerna. Jag har pratat med en vän som kan skaffa såna där axlar åt mig för 4000:- men jag är lite osäker på om det är värt dom pengarna. Vad tror ni? Kommer jag märka någon skillnad när jag kör med motorcykeln?

Seriöst, du behöver en sån här...

Bifogat

• big_turbo.jpg
    big_turbo.jpg
    37.7 KB · Visningar: 105

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
Hoztic skrev:
Jo, men dragbikes är inte sporthojar för det. Folkrace är en sport, men man kan knappast kalla en bucklig Saab 99 för sportbil för det... :rolleyes:

Det har du ju visserligen rätt i... men dom kan ju vara sportiga för det.

Gabor skrev:
Seriöst, du behöver en sån här...

Haha... det där var en rejäl pjäs! Vart hittar man en sån fläkt tro?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
andersbrink skrev:
Ural? Trimma? Enda anledningen vore att köra ifrån en annan likadan modell av Ural. Kamaxlarna är bland det sista man byter när man trimmar. Läser man lite trimtrådar här på SH kommer man snart till insikt att friare flöde ger mest för minst. Dvs, mindre turbulens och mer flöde i insug/topp/avgas. Det finns ju ljusår skrivet om trimning här på SH, ungefär som att gå in till godisbutiken och fråga "säljer ni godis här?". ;)

Hur kommer det sig att så många som kör KTM 6xx byter kam direkt efter avgas. Flödar toppen så bra redan att det i princip är det sista man gör ändå?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024