HAHAHA!
Hej och välkomna till jagljugermestomsakerjaginteharenjävlaaningom.com.
Snälla nån. Högkomps kolv på en 2-taktare?
5 hk genom annan krök? hahaha!
Ibland är ni för roliga.
Byt till 17" fälg fram när ni ändå håller på. Jag lovar att ni kommer dra mätaren i botten.
Ni får ursäkta om jag är lite elak, men va fan. Skulle gissa på att systemet flyttar upp effekten lite och ger nån extra häst på topp på bekostnad av låg- och mellanregistret. Membranet gör inte ett skit i effekt förutom att den möjligtvis kan sänka bensinförbrukningen lite. Visst, har du en hårt trimmad motor där membranet MÅSTE stänga snabbt så vinner du effekt. Men på en orginal DT så är det inte märkbart. Skulle gissa på en halv häst på sin höjd.
Den enda anledningen som jag ser det till att byta avgassystem på en 125a är för att få ett fräckare ljud. Vill man ha effekt så lägg pengarna på portning eller en renovering av motorn/chassit istället.
Hammet: Smälter aluminium vid 250 grader.
Är det därför man bygger cylindrar, toppar, block, m.m. i just ALUMINIUM?! Sen undrar jag vart du kommer upp i några 250 grader i godset på en motor?
Dock bygger man inte avgassystem i alu pga att man vill ha så tunna väggar som möjligt och alu som bara är 1 mm tjockt håller inte för nånting. Medans plåt som är 1mm tjockt håller för ganska mycket.