Tripp till kivik i april/maj

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
Nej nej, men sen.. vilka vettiga ställen kommer man in på som 18 utan att vara "finare" klädd.. :huvet

Jag hade tänkt mig övernatta på olika värdhus varje natt.. känns roligare då tycker jag. Då ser man bara nytt hela tiden :)
En klänning med lite tyg ska ja nog få ner i väskan ska du se ;)

annars kan ja ju ha den under skinnstället kanske :va
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Miss_Orchidee skrev:
En klänning med lite tyg ska ja nog få ner i väskan ska du se ;)

annars kan ja ju ha den under skinnstället kanske :va

eller ovanpå stället :rolleyes:

då lovar jag att köra i :tomten dräkten :lol

Bilden tagen på lucia kortegen i december förra året i malmö.. 447 hojar i karavan :yoparty
 

Bifogat

  • jag och Per.jpg
    jag och Per.jpg
    30.1 KB · Visningar: 52
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Miss_Orchidee skrev:
En klänning med lite tyg ska ja nog få ner i väskan ska du se ;)

annars kan ja ju ha den under skinnstället kanske :va

Nä men serious nu, hur vill ni ha det? Jag föredrar att inte slå läger någonstans utan prova nytt varje natt.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
Nä men serious nu, hur vill ni ha det? Jag föredrar att inte slå läger någonstans utan prova nytt varje natt.
Jag håller med, tar man med sig bara en rygga så är dte ju helt ok, om man däremot har mer pakning vilket jag tycker är onödigt eftersom det bara är en helg så är det ju jobbigare....

Kan vi inte leta upp en liten runda att köra, med tre "mål" att sova på....??
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Miss_Orchidee skrev:
Jag håller med, tar man med sig bara en rygga så är dte ju helt ok, om man däremot har mer pakning vilket jag tycker är onödigt eftersom det bara är en helg så är det ju jobbigare....

Kan vi inte leta upp en liten runda att köra, med tre "mål" att sova på....??

Im on it.. kravet är kivik dock. Jag skall stå där jag stod för ett år sedan. :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
Im on it.. kravet är kivik dock. Jag skall stå där jag stod för ett år sedan. :D
ja men vi kan ju sova lite utanför och runt om där eller?? ja vet inte hur det ser ut där, har aldrig varit där nere....
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har övervägt med mig själv och stryker mig härmed från listan. Det blir för "långt" för mig. Har redan en annan längre MCsemester inplanerad. Där körningen är huvudmålet.

Kul initiativ dock. Ha det så trevligt.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Miss_Orchidee skrev:
ja men vi kan ju sova lite utanför och runt om där eller?? ja vet inte hur det ser ut där, har aldrig varit där nere....
Ja alltås, om vi nattar där eller ej de skiter jag i :3freak men ja vill bara stå på samma plats som jag stod på för ett år sedan..

Tänkte bara att första etappen blir ändå hyffsat lång. Ner till kivik via helsingborg och sen genom hela gröten då mr.k visar vägen..

Vill man åka längre så gör vi det, men jag tycker faktiskt vi gör så att vi säger 3st destinationer vi vill åka till och ha dem som referenspunkter.
Sen hur vi åker när det väl gäller är väl lite skitsamma, bara vi åker.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
Ja alltås, om vi nattar där eller ej de skiter jag i :3freak men ja vill bara stå på samma plats som jag stod på för ett år sedan..

Tänkte bara att första etappen blir ändå hyffsat lång. Ner till kivik via helsingborg och sen genom hela gröten då mr.k visar vägen..

Vill man åka längre så gör vi det, men jag tycker faktiskt vi gör så att vi säger 3st destinationer vi vill åka till och ha dem som referenspunkter.
Sen hur vi åker när det väl gäller är väl lite skitsamma, bara vi åker.
Fast åkandet är ju 90% av nöjet :va jag vill köra så mycket som möjligt, inte besöka "historiska platser" eller ligga på stranden.....

En fågel viskade i mitt öra att det blir motorväg en bit på vägen ner, är det så? är det så himlans kul? är inte så road av det nämligen, isåfall kan ja köra småvägar nån annan stans....
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Miss_Orchidee skrev:
Fast åkandet är ju 90% av nöjet :va jag vill köra så mycket som möjligt, inte besöka "historiska platser" eller ligga på stranden.....

En fågel viskade i mitt öra att det blir motorväg en bit på vägen ner, är det så? är det så himlans kul? är inte så road av det nämligen, isåfall kan ja köra småvägar nån annan stans....

Alltså nej, motorväg är inget kul alls. Du missförstår..
Om vi inte sätter ut några mål, hur vet vi vart vi skall åka och vilka vägar vi ska ta? ..

Istället för att kritisera, kom med konstruktiv kritik. Förslag.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ner till Halmstad kan man ju köra gamla vägarna hela vägen. Därifrån sen vet kanske ngn annan bättre?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
Alltså nej, motorväg är inget kul alls. Du missförstår..
Om vi inte sätter ut några mål, hur vet vi vart vi skall åka och vilka vägar vi ska ta? ..

Istället för att kritisera, kom med konstruktiv kritik. Förslag.
Alltså, det va inte kritig, ja bara hade hört det, men det va ju uppenbarligen inte så så det spelar ingen roll....

Klart att vi ska ha mål, men jag känner knappt till "danmark" så ja kan inga platser osv.. så vet ni nått så får ni planera!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ni e ju goa!
Såg fram emot Ghettoborgarnas besök här i Skåneland också väljar ni 5 - 8 maj då jag är i Spanien!?!? Tack för det....

Ska dock hjälpa er lite på vägen med ett vettigt boende.
Vet dock inte om dom har öppnat till maj men ring o kolla. Man bor i storbäddsrum och det är skitkul! Dom som äger det är supertrevliga!
Ystad är dessutom en riktigt charmig stad (ni får dock försöka hitta nån parlör för det är skaunska som pratas i stan) och ni kan ju vara lite kulturella och följa kommisarie Wallanders spår igenom stan. (Visning finns faktiskt)

Ha så kul!

Adressuppgifter Our House Bed & Breakfast
Eliassons v. 8, 271 45 YSTAD 0411-654 45
Mobiltfn 070-226 54 45
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
sharpedge skrev:
Ner till Halmstad kan man ju köra gamla vägarna hela vägen. Därifrån sen vet kanske ngn annan bättre?

"Ginstleden" går väl ända ner till Helsingborg????
Körde den fast från Helsingborg och hit till götet -97. Mycket rolig och kurvig väg! :tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
. Muggen
2. Skrutten
3. Stonycape
4. weeeiii
5.
6.
7.
8. chrilla
9. Miss_Orchidee
10. Non-Stop
11. Mark Brum Brum
12. Farfar
13. JoJoman
14. Angel1000

Jag får tyvärr stryka mig på listan då jag kommer köra på annat håll den helgen
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Hej alla glada Kivik resenärer de börjar bli dags att träffas å planera lite el?
de hade nog varit bra å träffas vi som ska åka å prata ihop oss lite nån som har nåt bra förslag om tid å plats
ha de gott alla hojvänner :tummenupp
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Muggen
2. Skrutten
3. Stonycape
4. weeeiii
5.
6.
7.
8. chrilla
9. Miss_Orchidee
10. Non-Stop
11. Mark Brum Brum
12. Farfar
13. JoJoman
14. (Angel1000)

Det verkar som jobb kommer emellan from fredag kväll till söndag. Kanske bara åker med en bit då.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Yamaha farfar skrev:
Hej alla glada Kivik resenärer de börjar bli dags att träffas å planera lite el?
de hade nog varit bra å träffas vi som ska åka å prata ihop oss lite nån som har nåt bra förslag om tid å plats
ha de gott alla hojvänner :tummenupp

Föreslår att det tas över en fika/EN MASSA BOOSE :fyllisar
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
jahapp, det börjar närma sig..

Ber dagligen till solgudarna om att hålla sig kvar över Kristiflygare-helgen.

Det vore kanske på sin plats med en liten samordningsträff.

Räcker det om vi tar det på nästa onsdagsfika eller ska vi försöka samlas lite på tex söndag em/kväll?

Kan ju vara bra om vi åtminstone enas om var vi vill övernatta och kan slänga iväg nån bokning på vandrarhem.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top