Trisslotter för 2600:-

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Köpte två trisslotter igår och vann 75kr på den ena. :fakta

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Denna historia är faktiskt sann!

Min exfru har en kompis som köpte sin första trisslott för ett antal år sedan. Väl hemkommen satt hon i köket och skrapade den och ropade till sin man som låg i soffan i tv-rummet och kollade på fotboll:

- Kalle!
- Mmm...
- Är det tre i rad man ska ha?
- Mmm...
- Dom måste vara i rad va!?
- Mmm...

Hon slängde lotten.

En vecka senare var hon ute och promenerade med en väninna och berättade att hon nyligen köpt sin första trisslott.

- Vann du nåt? frågade väninnan.
- Nej. Jag skrapade fram tre lika belopp men de stod inte i rad.
- De behöver inte stå i rad!
...tystnad...
- Va???????
- Vad var beloppet???
- 100.000:-

Hon skyndade sig hem för att leta igenom soptunnan men den var naturligtvis tömd! :4skrika

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
jag kan göra det ännu värre, tyvärr. Jag har vid två (2) tillfällen för många år sedan fått tre tvikoner på trisslotter. Trodde det var som på bingolotto att alla lotter samlades i en stor hög och att dom sen drog någon av dom. Glömde bort dom och kastade dom.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Lasson skrev:
jag kan göra det ännu värre, tyvärr. Jag har vid två (2) tillfällen för många år sedan fått tre tvikoner på trisslotter. Trodde det var som på bingolotto att alla lotter samlades i en stor hög och att dom sen drog någon av dom. Glömde bort dom och kastade dom.

Jag hade skjutit skallen av mig
headshot.gif

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Biifer skrev:
Hehe, kul idé :D
Har en kompis som vann högsta vinsten 5 gånger på en enarmad bandit under en kryssning till Finnland.

Totalt omöjligt om du menar på samma enarmad bandit!!! Har han gjort det på flera olika så är det möjligt med jävligt mycket tur!!!

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
vann 50 kr precis :arsele

så det blir till o köpa 2 nya så man har ngt o skrapa på jobbet immon :gnissla

FreddaGädda

Guest
Jag tredubblade min hundring i småpengar jag körde i en enarmad bandit på en finlandsfärja. Polaren stog brevid och förlorade gång på gång och blev förbannad. Gick till morsan och farsan och berättade det och käkade lite, för att sedan gå tillbaka och förlora allt utom fem spänn på samma maskin :yoparty

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Om jag skrapade fram och kastade bort en lott med 100.000 skulle jag fan aldrig förlåta mig själv. Samma med tv rutorna som någon nämde ovan.
n'Lasse skrev:
Denna historia är faktiskt sann!
- Vann du nåt? frågade väninnan.
- Nej. Jag skrapade fram tre lika belopp men de stod inte i rad.
- De behöver inte stå i rad!
...tystnad...
- Va???????
- Vad var beloppet???
- 100.000:-

Hon skyndade sig hem för att leta igenom soptunnan men den var naturligtvis tömd! :4skrika

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Jobbade som ombud för Svenska spel & ATG under 1 år.
Jag skrapade mist 2 trissar varje dag...det högsta jag vann va nog 75 kr och *10 på den nedre rutan, dvs. 750 :- :död
Och då kan jag även tillägga att under det där året va det noll, nada, ingen (!) som lämnade in en högvinst.....

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
bra å veta allt detta.. för nu slipper jag göra dedär försöket.. har gått å grunnat på de e tt tag.. hehe

men dendär iden om större småvinster och mindre storvinster verkar riktigt vettig

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
morsan stod bakom en gubbe i kön i tobaks/spelbutiken, gubben stirrade ner i soptunnan länge och väl, sen tog upp en trisslott och frågade i kassan. jag hittade en vinstlott i soperna, får jag lösa in den även om jag inte köpt den. Jodå sa kassabiträdet, så gubben gick hem med tidningen i ena handen och 10,000kr i andra handen.
:tummenupp

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
P@trik skrev:
titta på baksidan på lotterna så ser du vilka fina odds man har att vinna... :3freak

Stod i tidningen att det är större risk att blixten slår ner i skallen på en. Än att man vinner 25 000/mån i 25år !! :mad:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
crashtestdummy skrev:
morsan stod bakom en gubbe i kön i tobaks/spelbutiken, gubben stirrade ner i soptunnan länge och väl, sen tog upp en trisslott och frågade i kassan. jag hittade en vinstlott i soperna, får jag lösa in den även om jag inte köpt den. Jodå sa kassabiträdet, så gubben gick hem med tidningen i ena handen och 10,000kr i andra handen.
:tummenupp
Han sparade 25 kr alltså! Lyckliga gubbe!! :rolleyes:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Trisslotter har inget med odds och småvinster att göra. Det är känslan att veta att chansen finns, den är försvinnande liten men den finns att jag vinner 25kkr i månaden i 25 år. Det är en rätt skön känsla ändå.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
honkiie skrev:
Trisslotter har inget med odds och småvinster att göra. Det är känslan att veta att chansen finns, den är försvinnande liten men den finns att jag vinner 25kkr i månaden i 25 år. Det är en rätt skön känsla ändå.

Du verkar ha fattat vad det handlar om :D :Bugar
Skrapa dock aldrig mer än 20 åt gången blir lätt att man tappar den spännande känslan då. Känslan som tar över kan liknas med ångest och panik för att man inte vunnit nån mille ännu, detta blandat med kramp i fingrarna :4skrika

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
polarens arbetskompisar köper lotter varje månad, dom ska upp och skrapa i TV snart (alla utom polaren för han hoppade av gruppköpen för två månader sen... ångest)

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Andyman_se skrev:
polarens arbetskompisar köper lotter varje månad, dom ska upp och skrapa i TV snart (alla utom polaren för han hoppade av gruppköpen för två månader sen... ångest)

:huvet

Jag känner en kille som fick en lott av sin :tuttar ...
Skrapa fram 500.000 i TV... nämnde att hon skulle få en del av kakan...

Sen blev de osams om nån bagatell och förhållandet tog slut...

Hon hade fått 50 lök som tack men ville ha hälften men det fick hon inte för hon var helt psyko.. Idiotbruden stämmer killen men det gick inte igenom... istället fick hon pröjsa hela rättegången... inkl killens advokat :rofl

Tur det för den bruden var precis bäng.. :kocko

Story..: http://archive.corren.se/archive/2002/3/15/1nkjfsxnlr5vh49.xml?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy