Hejsan!
Har nyligen köpt en begagnad Triumph Daytona 955i från 02.
Igår märkte jag att den blev mer och mer svår startad. Och idag så var den död.
Så åkte och köpte ett nytt batteri, körde hela dagen. Men nu ikväll så var batteriet dött igen.
Med tändningen på, så ligger den på 12,21 volt
Med motorn igång laddar den 12,67 volt,
Med Ctek 13,8.
Så när man startat och kört ett par timmar så är batteriet dött.
Min fråga är, vad ska jag söka efter? Hur ser prylen ut som kan vara trasig.
Någon med samma problem på Daytona som vet ?
Har nyligen köpt en begagnad Triumph Daytona 955i från 02.
Igår märkte jag att den blev mer och mer svår startad. Och idag så var den död.
Så åkte och köpte ett nytt batteri, körde hela dagen. Men nu ikväll så var batteriet dött igen.
Med tändningen på, så ligger den på 12,21 volt
Med motorn igång laddar den 12,67 volt,
Med Ctek 13,8.
Så när man startat och kört ett par timmar så är batteriet dött.
Min fråga är, vad ska jag söka efter? Hur ser prylen ut som kan vara trasig.
Någon med samma problem på Daytona som vet ?