Minns inte hur det var, längesen jag behövde mecka, släcks felkoderna automatiskt på dessa eller måste man släcka dom med tune ecu?
Har du haft av tanken? Sitter en syresensor med en luftslang som lätt hoppar av när man monterar tillbaka tanken, och då går den som en påse nötter med tänd motorlampa. Lätt hänt när man står och stressmeckar en sen kväll inför en bandag eller tävling
Inringad på bild.
Avgasspjället öppnar inte, du menar det som sitter vid katalysatorn? Går den bättre om plockar av vajrarna och låter det vara öppet? Det spjället brukar sätta sig. Har haft det inaktiverat via tune ecu på bägge daytonor jag haft just för att undvika en ganska säker felkälla.
Kommer jag ihåg kan jag kolla ikväll vilken version av tune ecu jag har.
Vad är det förra ägaren plockat bort? Spjället i nosen och SAI? Har du original luftfilter och avgas med katalysator nu skulle jag nog kört med standardmappen, och bara inaktiverat spjäll och sai.
View attachment 461305