Jag tror nog att något är fel på 675an, den ska ju vara en ganska sportig hoj.
Även om jag aldrig kört någon så har jag aldrig hört någon beskriva den som trög.
Jag skulle nog prova att ta lös styrdämparen och känna hur den känns att köra utan den.
Är den fortfarande trög så montera tillbaka och sök vidare.
Helt rätt, jag körde mycket bana med min kära D675 mellan 2006 och 2010, roligaste banhojen jag haft. Just chassit och motorkaraktär var vad som gjorde den så kul, upplevelsen var att den var väldigt agil in i sväng och att återkopplingen var suverän (liknelsen med att känna ett sandkorn under framdäcket är i sammanhanget relevant).
Jag skulle säga att någon har micklat rejält med chassigeometrin eller så är det trasig styrdämpare(för hårt dragen krona om maskinen ska upplevas som trögsvängd. Nu minns jag inte riktigt inställningarna (finns säkert i Daytona 675-tråden) men jag vill tvärt om minnas att jag, med korrekt förarhäng, sänkte gaffelbenen i styrkronan ett par tre mm för att få hojen lite mer stabil när det började gå undan på riktigt.
Så tipset till TS är att kolla förarhänget, 30-35 mm fram och 25-30 mm bak är en bra grundinställning. Kolla för säkerhets skull att ingen monterat sänkningssats (hundben och/eller länkage) eller mixtrat med några andra "modifieringar" av chassigeometri. Däckstrycket ska ligga lite högre (2-3 hekto) om Du provkör på gata än på bana, med sportiga gatdäck är 2.2 bak, 2.5 fram en rimlig ansats för en kurvig landsväg i något inspirerat tempo.