Triumph Daytona 675-tråden!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Maila mig med dina reservdelskrav, kan inte jag skicka upp det i rimlig tid får väl cykelstyret gräva lite i mina lådor och leta upp reservdelar :)

Det fixar vi isf vettu :)
Jag behöver själv lite reservdelar om du har till övers. Bl.a en blinkers med. :D
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Tja
Jag är lite inne på att skaffa en Daytona 675.. Är det någon som vet hur mycket effekt man får ut av en PCIII? Hur mycket ger ett helsystem. Jag provade 675an på mc-live förra helgen och tyckte den va riktigt skön att köra men saknade några hästar, men det kanske går att fixa med nya luftfilter en PCIII och nytt avgassystem... är det någon som har koll på vad effektökningen blir?
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag tömde ur all kylarvätska ur behållaren och tänkte fylla på med nytt. Jag köpte koncentrerad kylarvätska. Hur mycket föreslår ni att jag spär ut den?
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Shit vilken rigg!! BAra filma och lägg ut :tummenupp

Schysst! En sån där kamera-arm skulle man ha bak på skinnstället. :D

Ärligt talat så vore det grymt nyttigt att filma alla sina pass på banan, man ser ju allt från ett helt annat perspektiv än då man sitter på knarren och tror att man är världsmästare... :rolleyes:
Ibland har man ju tur och hamnar i en grupp med en instruktör som har kamera på hojen, det brukar iaf ge mig väldigt mkt! :tummenupp
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Roffe???

Har du bänkat din hoj?? mest nyfiken på hur mycket dina modifieringar har gett, hade varit intressant att se hela bänkpappret, hur den är från botten och upp.
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Kinnekulle 1+2 maj

Tillbaka i verkligheten sedan ett par dagar efter en kanonhelg på Kinnekulle den 1:a och 2:a maj! :)


Lördagen bjöd på mulet och kallt väder, men vi klarade oss från regn.
Jag gick steg 3 (igen) och det var verkligen en bra "avrostning" och inledning på säsongen för min del.
Hade ju knappt suttit på hojen tidigare, så det var mkt nytt att vänja sig vid. Men vartefter dagen gick så kom man mer och mer in i det och vande sig vid både hojen och åkandet och jag måste ju säga att 675:an gör sig otroligt bra på bana! :Bugar Inte f*n saknar jag min gamla litertwin(VTR), tvärtom. Här fanns ju kraft över hela registret och över ett bra mycket större varvregister, bara att mata på! Grymt! Åtminstone räcker det långt för min typ av körning och nivå. :tummenupp
Det enda jag kan anmärka lite på är den rätt tydliga(och ökända) av-på effekten då man drar på gas igen efter avslag. Detta trots byte av gasrullen till Speed Triplen's dito, samt bortjusteringen av spelet i gaswiren... Detta blev dock bättre ju längre dagen led och man lärde sig hantera problemet med hjälp av lite stödgas innan man vinklade ner cykeln i kurvan.

Söndagen
bjöd på blå himmel och strålande sol och något lite högre temperatur än lördagen, underbart!
Jag hade dagen till ära laddat in en ny mapp i hojen, nämligen Tuneboy-Wayne's mapp för originalbestyckad 675:a, vilken han jobbat fram i bänk. Jag upplevde att hojen gick jämnare och renare överlag och av-på känslan i gasen var även den ngt reducerad. Hela hojen kändes mer smooth, liksom. Egentligen är jämförelsen med lördagens mapp och körning lite orättvis eftersom jag kände mig rejält varmare i kläderna under söndagen, så det kan mkt väl ha berott på det oxå. T.ex. så gick söndagens första pass rejält mkt snabbare än lördagens (två) sista. Åtminstone kändes det så... :rolleyes:

Nya Dunlop Sportsmart satt på GuldGossen och de passade både honom och mig som handen i (MC-)handsken! Förtroendeingivande fäste under båda dagarna och ett jämt, fint slitage. :tummenupp
Efter lunch på söndagen så testade jag att släppa ut lite luft ur pupporna; från vanligt gattryck(ca 2,5/2,3) till ca 1,9/2,1, vilket ska funka att göra med dessa däck. Möjligtvis kunde man ana en tendens till kallrivning på höger bak efter avslutad bandag - Kvarnkurvan käkar däcks högersidor till frukost!:näsblod - men enligt min mek(farsan, alltså ;)) så kan det bero på att jag inte värmde däcken tillräckligt i början av körpassen utan var lite väl ivrig att komma upp i tempo. :gnissla


Ojdå, det blev ju nästan en C-uppsats av detta.. Jag kunde iofs sammanfattat det hela med:

Kanonhelg på en grymt skön bana och en GRYMT skön hoj! :banana
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
2 hojjs pappa helt plötsligt = )

Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...
 

Bifogat

  • 31311_392229091295_609386295_4571998_2030728_n.jpg
    31311_392229091295_609386295_4571998_2030728_n.jpg
    67.9 KB · Visningar: 61

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag har kollat i serviceboken men kan inte hitta det. Är du säker på 50/50? Jag vill ju inte blanda fel.

Blandar du med mycket mer vatten försämrar du frysskyddet och smörjning.
Har du för lite vatten blir det också sämre effekt.. Visserligen skall du väl inte köra i -35°, men det är samtidigt en smörjeffekt och korrosionsskydd att ta hänsyn till också.
Använd du 50/50..det blir alldeles utmärkt. Det är inte direkt raketforskning, så så noga är det inte. (Idealet är väl 47/53 om man skall vara petig)
Gå inte lägre än 25% glykol. Dessutom, om du kan, så använd dest. vatten.

Däremot skall du se till att du har rätt sort. Blanda inte Propylen- och Etylenglykol. Finns mer trådar om det i Mekhörnan..orkar inte leta just nu.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Fasen va kul, välkommen i Daytona+motard-klubben :D

Fast jag har inte en sån cool KTM, utan en gubbmotard ... men jag är ju också en gubbe :huvet
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Tillbaka i verkligheten sedan ett par dagar efter en kanonhelg på Kinnekulle den 1:a och 2:a maj! :)


Lördagen bjöd på mulet och kallt väder, men vi klarade oss från regn.
Jag gick steg 3 (igen) och det var verkligen en bra "avrostning" och inledning på säsongen för min del.
Hade ju knappt suttit på hojen tidigare, så det var mkt nytt att vänja sig vid. Men vartefter dagen gick så kom man mer och mer in i det och vande sig vid både hojen och åkandet och jag måste ju säga att 675:an gör sig otroligt bra på bana! :Bugar Inte f*n saknar jag min gamla litertwin(VTR), tvärtom. Här fanns ju kraft över hela registret och över ett bra mycket större varvregister, bara att mata på! Grymt! Åtminstone räcker det långt för min typ av körning och nivå. :tummenupp
Det enda jag kan anmärka lite på är den rätt tydliga(och ökända) av-på effekten då man drar på gas igen efter avslag. Detta trots byte av gasrullen till Speed Triplen's dito, samt bortjusteringen av spelet i gaswiren... Detta blev dock bättre ju längre dagen led och man lärde sig hantera problemet med hjälp av lite stödgas innan man vinklade ner cykeln i kurvan.

Söndagen
bjöd på blå himmel och strålande sol och något lite högre temperatur än lördagen, underbart!
Jag hade dagen till ära laddat in en ny mapp i hojen, nämligen Tuneboy-Wayne's mapp för originalbestyckad 675:a, vilken han jobbat fram i bänk. Jag upplevde att hojen gick jämnare och renare överlag och av-på känslan i gasen var även den ngt reducerad. Hela hojen kändes mer smooth, liksom. Egentligen är jämförelsen med lördagens mapp och körning lite orättvis eftersom jag kände mig rejält varmare i kläderna under söndagen, så det kan mkt väl ha berott på det oxå. T.ex. så gick söndagens första pass rejält mkt snabbare än lördagens (två) sista. Åtminstone kändes det så... :rolleyes:

Nya Dunlop Sportsmart satt på GuldGossen och de passade både honom och mig som handen i (MC-)handsken! Förtroendeingivande fäste under båda dagarna och ett jämt, fint slitage. :tummenupp
Efter lunch på söndagen så testade jag att släppa ut lite luft ur pupporna; från vanligt gattryck(ca 2,5/2,3) till ca 1,9/2,1, vilket ska funka att göra med dessa däck. Möjligtvis kunde man ana en tendens till kallrivning på höger bak efter avslutad bandag - Kvarnkurvan käkar däcks högersidor till frukost!:näsblod - men enligt min mek(farsan, alltså ;)) så kan det bero på att jag inte värmde däcken tillräckligt i början av körpassen utan var lite väl ivrig att komma upp i tempo. :gnissla


Ojdå, det blev ju nästan en C-uppsats av detta.. Jag kunde iofs sammanfattat det hela med:

Kanonhelg på en grymt skön bana och en GRYMT skön hoj! :banana

Åhh vad gott det låter!
Själv skall jag köra med Sydskånes på Sturup nu på söndag och det skall bli fantastiskt kul. Dessvärre är det regn och rusk på väg så det blir till att montera regndäck. Någon mer som skall dit på söndag härifrån tro??

Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Grattis!! Grymt komplement till trajjan:yoparty
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Grattis till ett lyckat köp! :tummenupp

Skönt också att det gick bra i gruset! Nyttigt att öva (bort) överlevnadsreaktionerna då & då. ;)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Åhh vad gott det låter!
Själv skall jag köra med Sydskånes på Sturup nu på söndag och det skall bli fantastiskt kul. Dessvärre är det regn och rusk på väg så det blir till att montera regndäck. Någon mer som skall dit på söndag härifrån tro??
Jepp, jag skulle tro det, jag är Depåchef på söndag. :D
Kom gärna och hälsa.
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...


GRATTIS..... Blir det slirkoppling på den också ?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tja grabbar fick äntligen hem tankskyddet men verkar va till en 1050?! Verkar lite kort, dessutom skulle hojjen kännas lite rostig vid gaspådrag med det skyddet på :hihi

Hur långt är 675 karbonskyddet? Det jag har här är typ 20cm, det kan väl inte stämma ni som har detta tankskydd??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top