Tillbaka i verkligheten sedan ett par dagar efter en kanonhelg på Kinnekulle den 1:a och 2:a maj!
Lördagen bjöd på mulet och kallt väder, men vi klarade oss från regn.
Jag gick steg 3 (igen) och det var verkligen en bra "avrostning" och inledning på säsongen för min del.
Hade ju knappt suttit på hojen tidigare, så det var mkt nytt att vänja sig vid. Men vartefter dagen gick så kom man mer och mer in i det och vande sig vid både hojen och åkandet och jag måste ju säga att 675:an gör sig otroligt bra på bana!
Inte f*n saknar jag min gamla litertwin(VTR), tvärtom. Här fanns ju kraft över hela registret och över ett bra mycket större varvregister, bara att mata på! Grymt! Åtminstone räcker det långt för min typ av körning och nivå.
Det enda jag kan anmärka lite på är den rätt tydliga(och ökända) av-på effekten då man drar på gas igen efter avslag. Detta trots byte av gasrullen till Speed Triplen's dito, samt bortjusteringen av spelet i gaswiren... Detta blev dock bättre ju längre dagen led och man lärde sig hantera problemet med hjälp av lite stödgas innan man vinklade ner cykeln i kurvan.
Söndagen bjöd på blå himmel och strålande sol och något lite högre temperatur än lördagen, underbart!
Jag hade dagen till ära laddat in en ny mapp i hojen, nämligen Tuneboy-Wayne's mapp för originalbestyckad 675:a, vilken han jobbat fram i bänk. Jag upplevde att hojen gick jämnare och renare överlag och av-på känslan i gasen var även den ngt reducerad. Hela hojen kändes mer smooth, liksom. Egentligen är jämförelsen med lördagens mapp och körning lite orättvis eftersom jag kände mig rejält varmare i kläderna under söndagen, så det kan mkt väl ha berott på det oxå. T.ex. så gick söndagens första pass rejält mkt snabbare än lördagens (två) sista. Åtminstone kändes det så...
Nya Dunlop Sportsmart satt på GuldGossen och de passade både honom och mig som handen i (MC-)handsken! Förtroendeingivande fäste under båda dagarna och ett jämt, fint slitage.
Efter lunch på söndagen så testade jag att släppa ut lite luft ur pupporna; från vanligt gattryck(ca 2,5/2,3) till ca 1,9/2,1, vilket ska funka att göra med dessa däck. Möjligtvis kunde man ana en tendens till kallrivning på höger bak efter avslutad bandag - Kvarnkurvan käkar däcks högersidor till frukost!
- men enligt min mek(farsan, alltså
) så kan det bero på att jag inte värmde däcken tillräckligt i början av körpassen utan var lite väl ivrig att komma upp i tempo.
Ojdå, det blev ju nästan en C-uppsats av detta.. Jag kunde iofs sammanfattat det hela med:
Kanonhelg på en grymt skön bana och en GRYMT skön hoj!