Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Halloj!

Har nåt knas med mitt instrument... Körde till jobbet idag och märkte att varken hastighetsmätaren eller tempmätaren fungerade, och motorlampan lyser. När jag kom till jobbet efter 15 min så startade jag om hojen. Då fungerade helt plötsligt allt, men motorlampan lyser ännu.. någon som haft problemet? Tacksam för all hjälp!

Det enda jag gjort med hojen är att jag smörjde exupventilen med wd40 för den lät lite trög för nåra veckor sen. Hade dock inte isär den utan sprejade i och runt så gott jag kom åt. Hjälpte faktiskt. Kan motorlampan ha med det att göra? Exupen låter som vanligt vid startproceduren i övrigt.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Har du tune ecu?
Läs ut felkoden i så fall.

Sen hade jag gissat på din exup då du pillat med den.

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Har du tune ecu?
Läs ut felkoden i så fall.

Sen hade jag gissat på din exup då du pillat med den.

Läste ut felkoder. P1690 malfunction of can-bus communication..

Vad e det?

Jag kan ju inte ha lyckats få två olika fel samtidigt.. eller har motorlampan endast med avgaser att göra?

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Läste ut felkoder. P1690 malfunction of can-bus communication..

Vad e det?

Jag kan ju inte ha lyckats få två olika fel samtidigt.. eller har motorlampan endast med avgaser att göra?
Kolla följande länk.
http://www.675.cc/675/viewtopic.php?f=14&t=5919

Har du möjligen ett kasst batteri?
Det eller så verkar det vara bussen in till ECU'n som har dålig kontakt på ena eller andra sidan.

Testa nollställa felkoden med Tune ECU och se om det återkommer.

Last edited:

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Kört några repor idag. Hastighetsmätaren har funkat som vanligt utom i morse då den inte visade nåt alls.
Nu strular bara tempmätaren. Vid kallstart går den aldrig upp några streck. Startar jag om hojen funkar den en stund, sedan sjunker den sakta ner till inget streck alls. sen rätt vad det är går den upp igen.. weird. har snackat lite med roffe_s och hoppas han kan ge en diagnos=)

Men att radera felkoden gör väl ingen skillnad i detta fall? Felet är ju fysiskt lixom. Koden kommer väl bara tillbaka om man raderar den eftersom felet kvarstår?

Motorlampan slocknade efter tre cykler iaf. Den måste ju tänt pga att instrumentet inte lirar med ecun?

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Vart ute och plockat ner tank o lite grejer. Men när jag skulle sätta tillbaka tomgångsmotorn så kom jag fan inte ihåg hur den svarta plastbiten på själva fjäderbulten ska sitta. Har jag satt rätt, eller ska den vridas et 1/4 varv så den sitter på tvären liksom?
IMAG0017.jpg

AMID

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Triumph Daytona 675 -2006
Hej! Jag är i behov av ett nytt rattlås/styrlås till min Triumph Daytona 675 från 2006. Det verkar lite knepigt att hitta detta på de vanliga sättet (ebay). Är det någon som har tips om andra ställen man kan leta?

Jag har förstått att det är övre styrkronan som måste bytas helt och hållet? Styrlåset knäcktes vid stöld av hojen föra året... fortfarande inte hittat en reservdel.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej! Jag är i behov av ett nytt rattlås/styrlås till min Triumph Daytona 675 från 2006. Det verkar lite knepigt att hitta detta på de vanliga sättet (ebay). Är det någon som har tips om andra ställen man kan leta?

Jag har förstått att det är övre styrkronan som måste bytas helt och hållet? Styrlåset knäcktes vid stöld av hojen föra året... fortfarande inte hittat en reservdel.

Pratar vi hela tändningslåset?
I så fall nummer 2 på denna sida?
http://www.worldoftriumph.com/triumph_motorcycle_parts_locator.php?block_01=&block_02=100063046-0-2&block_03=610400

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Wohoo! Bytte tempgivaren, och vooila! Allt funkar!

MEN... När jag kör, och sedan stannar så går tomgången först ner till typ 1100 varv, och efter typ 10-20 sekunder så har den krupit upp till runt 1250 igen, och så ligger den stabilt där. Men när jag lägger i växel och kör och sedan stannar o frikopplar igen så går den ner till cirka 1000-1100 rpm för att efter en liiten stund krypa upp till cirka 1250 igen.

Konstigt ju? Hade ju av tomgångsmotorn, men är rätt säker på att jag satte ihop allt korrekt igen

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Wohoo! Bytte tempgivaren, och vooila! Allt funkar!

MEN... När jag kör, och sedan stannar så går tomgången först ner till typ 1100 varv, och efter typ 10-20 sekunder så har den krupit upp till runt 1250 igen, och så ligger den stabilt där. Men när jag lägger i växel och kör och sedan stannar o frikopplar igen så går den ner till cirka 1000-1100 rpm för att efter en liiten stund krypa upp till cirka 1250 igen.

Konstigt ju? Hade ju av tomgångsmotorn, men är rätt säker på att jag satte ihop allt korrekt igen

I TuneECU kan man ställa tomgångsvarvtal vid olika temperaturer. Kanske något sånt som ändrar? Plugga in datorn o kika!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nix, inte enbart. Avståndet mellan blinkers bak skall vara 18cm om jag inte missminner mig. Hittar inte källan just nu...

Även jag har minne utav att ett visst mått mellan vänster resp. höger blinkers måste finnas, sen om det var bara 8 cm eller 18 cm vettifasen, troligen det sistnämda.

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Hoj
Daytona 675 -10
Har en Daytona 675 -10 800mil.
Såg i dag när jag skulle åka hem från jobbet att det under dagen hunnit bildas en pöl stor som en 5-krona nedanför vänster stötdämpare +att bromsoket och det runt omkring dämparens nedre del var ganska oljigt.

Däpningen känns ok just nu, men är det farligt/dumt att köra vidare?
Bästa verkstadstiden jag fått är 11/6, men den är bokad för 1000-milaservice, inte för rep.

Är det dyrt och komplicerat att packa om stötdämparen? Gör man båda när man ändå håller på?

Någon i 08 som kan hjälpa mig med detta mot skälig ersättning?

Snyft, jag vill ju åka... nu vet jag inte om jag vågar..

Robert
UAT773.jpgUAT773.jpg

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Får du olja på bromsskivan kan det ju bli spännande.

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Hoj
Daytona 675 -10
Är det här mitt VIN-nummer?
Kollar lite olika serviceunderlag men då hänvisar man till och från vissa VIN-nummer som innehåller endast 6 siffror. Ska jag anta att det är dom 6 sista siffrorna i mitt nummer som är mitt VIN-nummer, dvs 429616?
Det undre numret med just 6 siffror stämmer inte alls in i dom sifferserier man hänvisar till i serviceunderlagen.
Se bild...
20150522_074545_resized.jpg

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...