Old Badger
SportHojsentusiast
Tackar för ett mycket bra svar!
Kan informera att jag är nybliven ägare till en Daytona -08 .. Kommer bli en fruktansvärt lång vinter
Grattis till en underbar hoj!
Tackar för ett mycket bra svar!
Kan informera att jag är nybliven ägare till en Daytona -08 .. Kommer bli en fruktansvärt lång vinter
Köp den hjärtat slår för och som plånboken räcker till. D675 är en löjligt läcker hoj till rätt okej pris med förhållandevis billig försäkring för att vara sport. Var inne på en sån själv tidigare, men komforten blir på tok för lidande
Tja, det är väl inte direkt en hoj för långpendling, men alla har ju olika referenser för komfortDet är ju just det. Har senast haft KTM 660, kanske inte världsberömd för komfort direkt. Men frågan är väl egentligen om den är tillräckligt komfortabel för att köra landsväg men inte bana?
Det är ju just det. Har senast haft KTM 660, kanske inte världsberömd för komfort direkt. Men frågan är väl egentligen om den är tillräckligt komfortabel för att köra landsväg men inte bana?
Den är definitivt komfortabel att köra landsväg med, imo. Det är klart att man måste hitta den körställning som funkar och slappna av och inte lägga all vikt på handlederna utan använda knän till att bära sig, annars gör det ont på längre turer.
jag har Triumph:s gel-sadlar på min och det funkar finfint; kört runt 40 mil på en dag, var på hojsemester på Gotland i somras med Daytonan och bara åkte landsväg hela dagarna och det känns i kroppen och handlederna (eftersom jag sitter "fel" men jobbar på att lära mig) men det går bra
Kan mycket väl bli en framtida samlarhoj denna isf. Helt obeskrivligt läcker. En ninjaversion av street triple, fast istället för världens fulaste front så har denna världens snyggaste.Håll hårt i era 675, det verkar som dom inte kommer produceras mycket längre.
http://www.675.cc/675/threads/the-end-of-the-daytona.28947/
15 sporthojar kan väl ändå omöjligen stämma?!Idag var man på mässan.
Fanns inte ens en 675 Daytona i deras monter.
Får känslan av att Triumph lägger ner sporthojs konceptet.
Frågade om just det. Det nyregistrerades 4 Daytonas under hela 2015. Totalt nyreggades 15 sporthojar 2015 alla märken inräknade. Är detta ett hojsegment som håller på att försvinna?
Idag var man på mässan.
Fanns inte ens en 675 Daytona i deras monter.
Får känslan av att Triumph lägger ner sporthojs konceptet.
Frågade om just det. Det nyregistrerades 4 Daytonas under hela 2015. Totalt nyreggades 15 sporthojar 2015 alla märken inräknade. Är detta ett hojsegment som håller på att försvinna?
Var på Johans MC igår och handlade lite inför vårservicen.
De bekräftade vad vi redan läst. Daytonan försvinner.
Orsaken enligt dem är att de ej vill montera ABS på den.
Skulle tydligen vara för dyrt att byta ut befintliga bromsar för att få till det.
Däremot hintade de att det skulle kunna komma en ny sportmodell från Triumph inom en snar framtid.
Spännande....
Men kan det verkligen stämma att de lägger ner en modell just pga abs kravet?
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |