Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vilka 675-ägare var det nu som skulle till Kinnekulle i helgen?
Orkar inte leta i tråden men har ett minne utav att det var någon/några mer än jag som skulle dit. Eller har jag kanske drömt allt :näsblod
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vilka 675-ägare var det nu som skulle till Kinnekulle i helgen?
Orkar inte leta i tråden men har ett minne utav att det var någon/några mer än mig som skulle dit. Eller har jag kanske drömt allt :näsblod

Jag kommer, har inte anmält mig men det fixar sig nog en då
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jag kommer, har inte anmält mig men det fixar sig nog en då

Köp nu :D http://www.sporthoj.com/annonser/?id=7478

Hur många här har åtgärdat sin bränslepump?
Skall fixa min imorgon, tycker dock att det är lite surt att man själv skall behöva slå sitt ramnummer och sen ta kontakt med närmaste serviceställe.

När det nu tydligen är ett fel som kan leda till att man kan bli stående med en stendöd motor :mad:
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

Vågar inte köpa innan, måste lyckas befria mig från arbete först, annars hade jag köpt nu.



Hur många här har åtgärdat sin bränslepump?
Skall fixa min imorgon, tycker dock att det är lite surt att man själv skall behöva slå sitt ramnummer och sen ta kontakt med närmaste serviceställe.

När det nu tydligen är ett fel som kan leda till att man kan bli stående med en stendöd motor :mad:

VA?
Är det relät du menar, det som är till dödar knappen eller är det någon ny återkallning?
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vågar inte köpa innan, måste lyckas befria mig från arbete först, annars hade jag köpt nu.



VA?
Är det relät du menar, det som är till dödar knappen eller är det någon ny återkallning?

Det kanske är det du snackar om, i mailet jag fick stod det att de skulle montera ett extra relä till bränslepumpen iaf. Sen vet jag inte om det hänger ihop med det "ökända" brytarknappsfelet. :va
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Var det samma återkallning?

De klämde dit ett nytt relä på vänster sida utav motorn, tydligen för att förebygga att något annat relä gav upp i kombination med ECU:n...eller nåt...

I serviceboken står det att ett "fuelpump relay kit" är ditsatt numera.

Ledsen att jag inte kan specificera närmare, ville bara komma därifrån innan regnet drog in men fick tyvärr göra en 7-8 mil i ösregn....när jag kom hem så kunde jag kasta skinnstället i väggen och det satt kvar...nästan :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Var det samma återkallning?

Yupp - samma "pryl"... Avstängning av motorn med dödarknappen kan leda till en strömpeak från bränslepumpen som dödar ECU! Fixas med relästyrning av pumpen via separat krets.

Jag väntar ju på en tempgivare till luftburken och åkte för att hämta den hos Trajja-nasaren. Döm om min ringa förvåning när det låg ytterligare en reläsats i påsen - men ingen tempgivare:huvet

Jaja, det går väl ingen nöd på vare sig mig eller motorn, men visst vore det skoj att äntligen få släcka felindikeringslampan innan Lucia tvingar i en ljummet kaffe och torra bullar...:rolleyes:

Ha det!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
De klämde dit ett nytt relä på vänster sida utav motorn, tydligen för att förebygga att något annat relä gav upp i kombination med ECU:n...eller nåt...

I serviceboken står det att ett "fuelpump relay kit" är ditsatt numera.

Ledsen att jag inte kan specificera närmare, ville bara komma därifrån innan regnet drog in men fick tyvärr göra en 7-8 mil i ösregn....när jag kom hem så kunde jag kasta skinnstället i väggen och det satt kvar...nästan :D

Jo det är samma, puh, blev lite skaj för att jag skulle behöva åka till handlaren igen

På min har dom byt relät och tanken på garantin denna sommar, tycker det räcker.

Vet hur det är att plocka av sig ett blöt ställ, kör med perforerat helställ och man får f-n knappt av sig det utan hjälp när det är blött.
Gissa varför jag köpte ett gortexställ till min motard nu senast, har tröttnat på att ha blöta kallingar när jag kommer hem denna sommar.:mad:
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Då var det utrett då, med lite hjälp ifrån norr :)

Nu är det godnatt, sen skall hojen packas in i bussen imorgon och så får man hoppas på finväder ihelgen:gnissla
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Här i syd e de iaf 2månaders åkning kvar... ;)

Varförfick du byta din tank?

Lacktabbe från fabrik, blåsor som reste sig, troligtvis ej rengjord plåtyta innan grundfärgen.

Nu är jag väldigt petig för det var små knottror på en yta som en 5krona, men köper man nytt ska det vara hundra%.

All heder åt JohansMc som fixade det lätt och smidigt, kanonbra handlare som jag kommer fortsätta köpa hojar av.:tummenupp
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Lacktabbe från fabrik, blåsor som reste sig, troligtvis ej rengjord plåtyta innan grundfärgen.

Nu är jag väldigt petig för det var små knottror på en yta som en 5krona, men köper man nytt ska det vara hundra%.

All heder åt JohansMc som fixade det lätt och smidigt, kanonbra handlare som jag kommer fortsätta köpa hojar av.:tummenupp

Okey, inget jag sett på min tank men får syna den noga nu :)

Jao, dom är riktigt bra på Johans, får alltid bra service där tycker ja. Lite dyra å byta backdäck så de tror jag ja får fixa på nåt annat ställe, men övrigt kommer jag fortsätta handla hojar hos dom :) (om triumph/kawa gör de ja vill ha iaf :tungan)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Dessa hjulen är porriga på riktigt.
834081547_3adfb64739.jpg


834151735_b9661d89be.jpg


Och värst av allt killen har dom på en 675:a.:Bugar
Länk till hans fotosida, det rinner i mina mungipor.
http://www.flickr.com/photos/44074250@N00/with/834151735/
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Min lilla shoppingtur på nätet fick stanna vid en skylthållare i dag...

Blev det nåt Kinekulle för Dig lr tröstshoppar Du i ren desperation?:) Det blir nog snyggt på TOR-muffen:tummenupp

Jag kommer till Gbg på måndag morgon och kommer nogsamt att lyssna efter en jordskredsskapande Yama eller Trajja:yoparty

Ha de!
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Blev det nåt Kinekulle för Dig lr tröstshoppar Du i ren desperation?:) Det blir nog snyggt på TOR-muffen:tummenupp

Jag kommer till Gbg på måndag morgon och kommer nogsamt att lyssna efter en jordskredsskapande Yama eller Trajja:yoparty

Ha de!

Jag såg ingen StephanD där , ingen som identifierade sig som det iaf. Däremot var vi tre 675:eek:r i snabba gruppen, åtminstone under fredagen....eftersom jag lyckades lowside:a i högern innan rakan på lödagens första pass.

Hojen klarade sig dock över förväntan. Det sura var att bromshandtaget gick av och inget nytt fanns att uppbringa. Så efter det var det färdigkört för min del :huvet
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag såg ingen StephanD där , ingen som identifierade sig som det iaf. Däremot var vi tre 675:eek:r i snabba gruppen, åtminstone under fredagen....eftersom jag lyckades lowside:a i högern innan rakan på lödagens första pass.

Hojen klarade sig dock över förväntan. Det sura var att bromshandtaget gick av och inget nytt fanns att uppbringa. Så efter det var det färdigkört för min del :huvet

Tyvärr lyckades jag inte befria mig från mitt arbete som planen, sitter på jobbet nu:huvet .
Får ta igen det snarast, är privata körningar på kullen med jämna mellanrum så tillfälle kommer.

Vad betyder över förväntan, hur gick det med kåpor m.m, med andra ord funkade dina crashpuckar:tummenupp


"roffe_s", åker du bil eller Mc och passerar Vänersborg eller Trollhättan, hojt via PM, är ledig på måndag.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top