Triumph Daytona 675-tråden!

CHRiS82

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Triumph Daytona 675
ok .. ska maila alla återförsäljare nu och kolla om dem har sträckaren hemma.
måste jag av me ventilkåpa osv vid byte eller är det bara till att öppna upp kamkedjelocket på sidan och byta sträckare ??

Har läst en del om att folk bytar ut till den manuela sträckaren .. värkar va ett vanligt problem dem dessa oem sträckare.

plockade av locket på sträckaren där fjädern sitter och testa att trycka in men spännaren är i nått mellanläge så den går ej att trycka in ett snäpp.

Hoppas innerligt att det är detta problem .. så det inte är nått ännu dyrare =/

HANK: skicka gärna några länkar som du har .. men får hoppas någon har en sådan liggandes i sverige =)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
håll inte på och fippla på kamkedjedsträckaren utan att fixerat kedjan enligt triumphs racing verkstadshandbok.. kedjan kan om man har otur ändra sig en kugge och det vill du verkligen inte. verkstadshandboken där det står exakt hur du ska göra för att byta finns på deras officiella hemsida
 

CHRiS82

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Triumph Daytona 675
Nu är race sträckaren beställd, med express post och kommer på månd förhoppningsvis .
Låter Triumph Center i Löddeköpinge fixa bytet .
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Sådär ja! då va riskokar´n såld!


Nu börjar jakten efter en vettig 675a!!!!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Be och Du ska få...:) Idag tvättade jag resdamm och gummirester från "Black and white" och passade på att fota några bättre bilder. Tanken är INTE att hojen ska vara mint, den används verkligen som konstruktören avsåg, det måste väl också få synas eller vad tycker Ni?

PS - Bakdäcket vändes inför dag 4, det syns när man har roligt...:D

...Kan man få se lite bättre bilder?...
 

Bifogat

  • IMG_1491-Optimized.jpg
    IMG_1491-Optimized.jpg
    257.4 KB · Visningar: 142
  • IMG_1493-Optimized.jpg
    IMG_1493-Optimized.jpg
    163.4 KB · Visningar: 97
  • IMG_1498-Optimized.jpg
    IMG_1498-Optimized.jpg
    255.4 KB · Visningar: 109
  • IMG_1506-Optimized.jpg
    IMG_1506-Optimized.jpg
    116.9 KB · Visningar: 117
  • IMG_1508-Optimized.jpg
    IMG_1508-Optimized.jpg
    260.1 KB · Visningar: 143
  • IMG_1509-Optimized.jpg
    IMG_1509-Optimized.jpg
    259.8 KB · Visningar: 140

C.Holmis

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Be och Du ska få...:) Idag tvättade jag resdamm och gummirester från "Black and white" och passade på att fota några bättre bilder. Tanken är INTE att hojen ska vara mint, den används verkligen som konstruktören avsåg, det måste väl också få synas eller vad tycker Ni?

PS - Bakdäcket vändes inför dag 4, det syns när man har roligt...:D

Jäkla stil cykel du har!!
 

CHRiS82

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Triumph Daytona 675
Grymt snygg ! Har du i inte samma dB problem med tb m2 slipon??
Packa faktiskt om min dämpare och fick ner ljudet lite , annars trycket man in den effekt dödaren (dB killer) ;)
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Be och Du ska få...:) Idag tvättade jag resdamm och gummirester från "Black and white" och passade på att fota några bättre bilder. Tanken är INTE att hojen ska vara mint, den används verkligen som konstruktören avsåg, det måste väl också få synas eller vad tycker Ni?

PS - Bakdäcket vändes inför dag 4, det syns när man har roligt...:D


Tycker att färgsättningen är riktigt nice, rejsig :) Men det där bakdrevet drar ju ner betyget lite... du hade drevat upp 2kugg bak va?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack ska Ni ha för de vänliga orden, jag är riktigt nöjd själv:) Njae, ljudet är ju fritt på Kemora, på svenska banor gäller ljudplugg med ca 30mm öppning. Bakdrevet är helt riktigt +2 och ser faktiskt risigare ut på bild än IRL. Jag borde kanske putsa lite på det någon dag bara jag nu kommer ihåg det...
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Njae, ljudet är ju fritt på Kemora, på svenska banor gäller ljudplugg med ca 30mm öppning.

Du lät nog mest på hela banan :yoparty Det kommer kännas som att köra moppe nästa bandag med dB killersarna och ännu värre om man skall ge sig ut på LMS trafikövning där man kräver orginalsystem.

Vi slog nog Daytonarekord i år på Kemora förresten. Vi var så många att jag inte ens klarade av att räkna så långt:tummenupp Det var bara den gula som saknades i färgskalan nu när Roffes bytt till "black and white"
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:brinnerup Mmm, tur att Hoppe var med så att någon annan tog den titeln vid sidan om densamma:)

Jupp, jag filmade ju tyvärr bara dag 4 när jag var HI i medelgruppen så jag fick bara en röd med på den rullen. Jag hoppas Jocke AKA HighFidelity fick några fler på film.

Vilken bra vecka vi hade! Längtar redan till nästa gång med +20 grader, full gas nedför rakan och snabbhögern rusande emot en...

Du lät nog mest på hela banan :yoparty ...

Vi slog nog Daytonarekord i år på Kemora förresten...
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Riktigt stiligt roffe. hon gör sig verkligen i den lacken. Är det färdiga kåpor eller är det du som snitsat ihop lacken???
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är Hong-Kongkåpor, köpta färdiglackade och klara medan tanken är en äldre tank jag haft liggande och som lackats av Piteå Autolack.

Riktigt stiligt roffe. hon gör sig verkligen i den lacken. Är det färdiga kåpor eller är det du som snitsat ihop lacken???
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Be och Du ska få...:) Idag tvättade jag resdamm och gummirester från "Black and white" och passade på att fota några bättre bilder. Tanken är INTE att hojen ska vara mint, den används verkligen som konstruktören avsåg, det måste väl också få synas eller vad tycker Ni?

PS - Bakdäcket vändes inför dag 4, det syns när man har roligt...:D
Den är kanonfin! Stil och rejs i kombination och fräckt med två kulörer på tank och kuts.
Det blir tre :tummenupp:tummenupp:tummenupp av tre möjliga.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
:brinnerup Mmm, tur att Hoppe var med så att någon annan tog den titeln vid sidan om densamma:)

Vilken bra vecka vi hade! Längtar redan till nästa gång med +20 grader, full gas nedför rakan och snabbhögern rusande emot en...

Aha, fick inte tillfälle att lyssna nära på Hoppes men igen så är det skönt med finnarnas inställning till ljudet hittills, stör sig grannarna så får de väl flytta.

Ja denna vecka kan man leva på ett tag. Det är så skönt att bara gasa från cafeböjen och fram till karusellen utan att ens tänka på bromsen, bara du själv sätter gränsen :D Vi ses
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top