Allramified
Medlem
Hej,
har en Daytona 675 -07 som bara går på bana numer. Har tyvärr problem med slirande koppling. Har bytt både lameller och stålskivor, kontrollmätt dessa och stackens höjd och allt är inom toleranser. Lade lameller i oljebad (SBK Racing) innan montering och använder endast denna olja. Bytt till hårdare kopplingsfjädrar. Jag har några mm slack på kopplingswire i utsläppt läge. Trots detta slirar den något, framförallt vid fullgasväxlingar med QS på höga växlar. Det jag noterat vid kopplingsbyte är att korgen är ganska "jackig". Kan detta orsaka slirande eller ger det mest problem vid urkoppling när kopplingspaketet skall glida isär av sig själv? Börjar få slut på idéer...
har en Daytona 675 -07 som bara går på bana numer. Har tyvärr problem med slirande koppling. Har bytt både lameller och stålskivor, kontrollmätt dessa och stackens höjd och allt är inom toleranser. Lade lameller i oljebad (SBK Racing) innan montering och använder endast denna olja. Bytt till hårdare kopplingsfjädrar. Jag har några mm slack på kopplingswire i utsläppt läge. Trots detta slirar den något, framförallt vid fullgasväxlingar med QS på höga växlar. Det jag noterat vid kopplingsbyte är att korgen är ganska "jackig". Kan detta orsaka slirande eller ger det mest problem vid urkoppling när kopplingspaketet skall glida isär av sig själv? Börjar få slut på idéer...