Triumph Daytona 955i -00 stulen i Kållered(Göteborg)

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Triumph Daytona stulen i Göteborg

Min MC blev stulen natten till idag mellan kl 22:00 (igår) tills 10:00 idag.

[Klipp]

Min hoj har blivit hittad efter den blev stulen.. Tog 2 dagar så har polisen hittat den åt mig.. Jag återkommer med mer detaljer snart.. :D

Last edited:

jnmdev

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Speed Triple
Taz79 skrev:
Det är en Triumph Daytona 955i -00 som gått lite mer än 1800 mil.
Jisses, det är den tredje Daytonan sedan min blev stulen för två veckor sedan. Stöldturné? Stockholm, Mullsjö, Göteborg - låter som de är på väg utomlands.

Min är identiskt med din i färg, årsmodell, mätarställning mm. Jag skriver upp ditt ramnr med och har med i bilen. Är gärna med på lite :kulspruta om vi hittar dem sedan.

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
jnmdev skrev:
Jisses, det är den tredje Daytonan sedan min blev stulen för två veckor sedan. Stöldturné? Stockholm, Mullsjö, Göteborg - låter som de är på väg utomlands.

Min är identiskt med din i färg, årsmodell, mätarställning mm. Jag skriver upp ditt ramnr med och har med i bilen. Är gärna med på lite :kulspruta om vi hittar dem sedan.

Jag tror detta är lokala förmågor i mitt fall.. Skulle inte förvåna mig om jag ser den här i kållered också... De verkar inte vara allt för smarta ...

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Hojen har blivit hittad av polisen nu! :) Gött det. Tanken var att (då hojen inte riktigt är min än) jag skulle köpa ut den av min lite äldre bror nu i höst o så gick pärlan o blev stulen :( Snacka om att hela världen föll ihop :( Men men, nu får jag den förmodligen nylackad o allt sen också..

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
wonderwizard skrev:
Fan va gött :tummenupp

verkar som polisen faktisk jobbar på egen hand i detta land. :lol

Njo.. men tyvärr inte så som man skulle vilja.. Pratade med polisen nu som har hand lite om utredningen.. De kan inte binda killen till stölden, han kan dömmas till häleri dock (de påträffade han när han satt o pillade med mc:n och försökte sätta på en annan skylt på hojjen). Men det innebär att jag inte får nån självrisk från den där killen och han kan inte bli fälld för stölden..

Hade jag bara vetat att jag är tvungen att säga till polisen när jag anmäler att de skall komma hit och ta fingeravtryck!! så hade de kanske kunnat binda killen till brottet.. Jag trodde poliserna var lite proaktiva själva och fixade med sånt här.. men tydligen inte...

Sen sa försäkringsbolaget att jag kanske får betala 5000x2 i självrisk (dubbla) pga att de var där 2 dagar innan o pillade i mitt tändningslås och sen stal den 2 dagar efteråt.. VAFAAAN
:huvet

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Taz79 skrev:
Sen sa försäkringsbolaget att jag kanske får betala 5000x2 i självrisk (dubbla) pga att de var där 2 dagar innan o pillade i mitt tändningslås och sen stal den 2 dagar efteråt.. VAFAAAN
:huvet

Dubbla självrisken kräver dom för att dom hävdar att det var två skadetillfällen, men var det bara tändningslåset dom fipplat med sen tidigare så hävdar du benhårt att den skadan vill du inte ha ersättning för alltså ska du bara betala självrisken för de skador som uppstod vid stölden!!
Ett ny t-lås måste ju va billigare än 5000pix!! och dom kan omöjligt begära en högre självrisk än beloppet för reparationen, vilket det ju blir i såfall eftersom det ska klassas som en separat händelse/skada.

Hoppas det löser sig

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...