Triumph Daytona 955i streetfighter projekt

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Det brukar bli så när man haft batteriet bortkopplat eller kasst. Men ingen fara den nollar sig efter några gånger som den kommit upp i temp.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Det brukar bli så när man haft batteriet bortkopplat eller kasst. Men ingen fara den nollar sig efter några gånger som den kommit upp i temp.

Kanon då hoppas jag det stämmer :tummenupp

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
I helgen om vädret tillåter kommer första premiär turen ske med Trajjan som äntligen är klar bilder kommer :yoparty
Har bara en fråga lägger upp den här eftersom jag vet att det finns några Daytona kunniga som läser den här tråden :) nållagret till bakhjulet vad ska det smörjas in med olja eller hjullagerfett?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Fett ska det va. Om man skiter i det så kan man få fin bakhjulslåsning mindre bra.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Lördagen närmar sig med stormsteg och första premiärturen om nu vädret tillåter det mesta är klart på hojen utom lite kosmetiska saker men en sak som precis slog mig var att jag inte har något expansionskärl till kylaren :huvet så nu vill jag ha tips på var jag kan köpa en snygg flaska till detta kan ej beställa då jag ska köra på Lördag

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Lite bilder på en nästan klar Trajja :)

Bifogat

• Trajja1.jpg
    Trajja1.jpg
    49.1 KB · Visningar: 271
  • Trajja2.jpg
    Trajja2.jpg
    47.9 KB · Visningar: 274
  • Trajja3.jpg
    Trajja3.jpg
    45.4 KB · Visningar: 220
  • Trajja4.jpg
    Trajja4.jpg
    44.5 KB · Visningar: 208
  • Trajja5.jpg
    Trajja5.jpg
    46.8 KB · Visningar: 219
  • Trajja6.jpg
    Trajja6.jpg
    39.1 KB · Visningar: 222
  • Trajja7.jpg
    Trajja7.jpg
    49.1 KB · Visningar: 176

lekwall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
1000 gixxer / daytona fighter
Motorlampan börjar lysa om man slår på tändningen eller har kopplat något spännande när man har plockat bort tanken. Riktigt fint bygge, byggde om min men gjorde inte i närheten av lika stora ingrepp som du.
Dubbla tummar upp ;)

lekwall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
1000 gixxer / daytona fighter
Motorlampan börjar lysa om man slår på tändningen eller har kopplat något spännande när man har plockat bort tanken. Riktigt fint bygge, byggde om min men gjorde inte i närheten av lika stora ingrepp som du.
Dubbla tummar upp ;)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Najs Sköna att fått igång den va??
Blev schyst fast Accebic lysen är jag lite allergisk emot men men det är ju jag. Ska du stripa eller måla lite rött på baken / tanken för att binda ihop det med ramen lite eller ska det bli några dekaler??? Skönt med lite luft under sadeln.
Sen måste jag fråga expantionskärlet brukar jag dra ner en slang ganska långt i burken så den kan suga tillbaka & sen en däruppe så den kan kräkas lite är det så?? annars så är luftnipplar jättebra till det såna för luftstyrning eller vad man nu har de till.
Så här:

Bifogat

• SAM_2197.jpg
    SAM_2197.jpg
    196.4 KB · Visningar: 131

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Najs Sköna att fått igång den va??
Blev schyst fast Accebic lysen är jag lite allergisk emot men men det är ju jag. Ska du stripa eller måla lite rött på baken / tanken för att binda ihop det med ramen lite eller ska det bli några dekaler??? Skönt med lite luft under sadeln.
Sen måste jag fråga expantionskärlet brukar jag dra ner en slang ganska långt i burken så den kan suga tillbaka & sen en däruppe så den kan kräkas lite är det så?? annars så är luftnipplar jättebra till det såna för luftstyrning eller vad man nu har de till.
Så här:

Riktigt nice att ha fått igång den speciellt nu när den går på alla 3 cylindrarna :D
Som jag skrev när jag när jag la upp bilderna att dom var på en nästan klar Trajja. Framskämen och solocutsen är inte lackade ännu får se om dom kommer stripas fast jag vet inte om jag är tillräckligt duktig på att lacka för att det ska bli bra plus att det ska på lite annat godis på den som nya fotpinnar broms o kopplingsgrepp koso mätare mm och ett annat lyse är inte helt nöjd med det där lyset men det kommer bli nått åt det hållet dock :banana
Expansionskärlet har jag bara en slang som går långt ner i flaskan trodde det räckte :confused:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja va fan det kommer flera vintrar ut & gasa nu den funkar ju finfin till det & så är det bara att svänga förbi nån rod träff där finns killar som pinstripar billigt om man inte vill själv. Själv blev jag erbjuden att få hela Duccen för en tusing men han hadde lite fel uppfattning om vad jag var ute efter så det fick va.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Jag är på jakt efter ett 16 taggars framdrev till Trajjan någon som vet vart jag kan få tag på det?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring