Anledningen till att 390/401 inte finns som huliganmoped alltså.Det mesta.En dyr relativt motorsvag hoj med ett enormt servicebehov kommer garanterat att sälja dåligt med motardmått mätt tom.
Effekten kontra vikten för en motard menar jag.
Anledningen till att 390/401 inte finns som huliganmoped alltså.Det mesta.En dyr relativt motorsvag hoj med ett enormt servicebehov kommer garanterat att sälja dåligt med motardmått mätt tom.
På tok för liten efterfrågan.Ursäkta en undran från en okunnig i ämnet.
Vad är det som talar emot en 450 motard för gata? Kanske svårt att få till A2 med tanke på vikt/effekt-förhållande eller efterfrågan när 690/motsvarande är rådande valet för oss på allmäna vägnätet.
Sen kanske euro6 eller vad det nu blir ställer till det? Saker som tillför extra vikt tänker jag, abs, avgasrening till förbannelse, snål mappning för att visa låga utsläpp och sånt. Plus att exempelvis 390n ger 42 häst och det skulle nog kännas kastrerat i en motard.På tok för liten efterfrågan.
Dom gör SMR/FS 450 i runt 60-80 ex vardera tror jag. Varför ska nån betala 140-150k för en tävlingshoj som inte är färdig?
Då kan man ju köpa en sx-f och kitta upp själv.
Ska man ha en gatmotard så är EXC mycket billigare och reggad.
Husaberg 570n var ju helt magisk som gatmotard.
Sherco teasade för några år sen att dom skulle komma med en 500 motard för gata.
Den här har legat ute länge nu.https://www.blocket.se/annons/varmland/sherco_500_sm_f_factory_supermotard_kampanj/103179164
Den är säkert skitkul. Jag har inte kollat specen på den med fjädring och styrkrona, gaffelvinkel osv. Men det lär vara en gathoj och inte en räser.
Men noll intresse från marknaden.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Du har i princip redan fått bra svar. En 450 är underbar på en gokart- eller motardbana. Men värdelös på gata. Min 650 är i princip lika värdelös för allt annat än lek, men motorn skriker inte i 110... De egenskaper du vill ha av en racemotard är i princip helt fel för gatkörning. Tyvärr är det för få som håller på med racing för att det skall bli en kundgrupp. Bygger de en 450 enduro kommer säkert det byggas om några, men resten nöjer sig med en cross som grund och sedan är det bara plånboken som sätter gränsen. Du kommer långt med hjul och broms, men kan lätt lägga ett par månadslöner till...Ursäkta en undran från en okunnig i ämnet.
Vad är det som talar emot en 450 motard för gata? Kanske svårt att få till A2 med tanke på vikt/effekt-förhållande eller efterfrågan när 690/motsvarande är rådande valet för oss på allmäna vägnätet.
*anekdot*Sen kanske euro6 eller vad det nu blir ställer till det? Saker som tillför extra vikt tänker jag, abs, avgasrening till förbannelse, snål mappning för att visa låga utsläpp och sånt. Plus att exempelvis 390n ger 42 häst och det skulle nog kännas kastrerat i en motard.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |