Triumph speed 3

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Triumph Speed 3 -02
streetfighter1 skrev:
Dremel är ett litet multiverktyg (slipa, såga, borra, m.m.). Det går att använda ett bågfilsblad också, lite svårare att komma åt möjligtvis.

Jag vet inte hur det ser ut på S3:an men på S4:an så sågade jag bort ankstjärten och ersatte med en fender eliminator från: http://www.skykingproducts.com/

Den har fästen för blinkers också som du kan justera lite i sidled.

Det gick rätt smidigt och snabbt att fixa till baken.

Jag har några bilder men är i flyttartagen så det kan dröja minst två veckor innan jag kan slänga upp dem.
Ok,tack för tipset..släng upp lite bilder när du har tid och ork...
 

Snabbare

Bertil
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Gbg
Hoj
Triumph speed triple
Ta bort hela bakskärmen...

Cha, e de bara jag eller sitter bakskärmen fast hela vägen ner till bakre dämparen?

HUr lossar men?
E d bökigt?

/Peter
Ny ägare av TS3
 

Nino

z
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Eriksberg
Hoj
954rr
Snabbare skrev:
Cha, e de bara jag eller sitter bakskärmen fast hela vägen ner till bakre dämparen?

HUr lossar men?
E d bökigt?

/Peter
Ny ägare av TS3

Vet inte hur det är på triplen men på tt600 var man tvungen att lossa en massa prylar, exempelvis säkringsdosan + relän, ECU:n, batteriet, bromsvätskebehållaren bak, dämparn m.m.

Jag tog loss hela, tog hem skiten, kapade bort läppen och ersatte med en liten bit bockad aluminium för att fästa skylten + blinkers. Det blev ganska nice! Kan ladda upp bild ikväll ifall nån är intresserad.

Som sagt, det var på en Triumph TT600 men de triplar jag sett ser ungefär likadana ut i baken.
 

Snabbare

Bertil
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Gbg
Hoj
Triumph speed triple
Skicka gärna upp bild...

/Peter


Nino skrev:
Vet inte hur det är på triplen men på tt600 var man tvungen att lossa en massa prylar, exempelvis säkringsdosan + relän, ECU:n, batteriet, bromsvätskebehållaren bak, dämparn m.m.

Jag tog loss hela, tog hem skiten, kapade bort läppen och ersatte med en liten bit bockad aluminium för att fästa skylten + blinkers. Det blev ganska nice! Kan ladda upp bild ikväll ifall nån är intresserad.

Som sagt, det var på en Triumph TT600 men de triplar jag sett ser ungefär likadana ut i baken.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top