Triumph Speed Triple-tråden.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Bra! Tack....det var det som behövdes.....nu är allt bra igen..:tummenupp

Tripleklubb i veckan kanske? Har någon koll på vädret?

Om vädret blir bättre drar jag ut en sväng ikväll. :tummenupp
Vad sägs om runt 17.30-18.00 vid OKQ8 Globen?
Då bör vi hinna till Rosenhill på en fika & tillbaks före det blir för mörkt.

Onsdag: SH Onsdagskörning, samling Donken Upplands Väsby kl. 16.45, fire up 17.15.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166305

// Fröken Lelle :tuttar
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Om nån är sugen att köra clip-on så har jag styrhalvor och krona. Till 02/04.

kanske intresserad, bild & prisidé?

pm:a gärna när du har möjlighet ty "selin has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space." :)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
kanske intresserad, bild & prisidé?

pm:a gärna när du har möjlighet ty "selin has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space." :)


Har Köpt styrena av honom.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Har Köpt styrena av honom.

Topp, tackar för info! :tummenupp

Lägg gärna upp en rapport & bild i denna tråd när du har monterat! Funderar som sagt på att sätt på clip-on på min någon gång när jag har tid & ork... Tror det kan bli fin-fint :)
 

Skuggvargen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2007
Ort
Vindeln
Hoj
2002, Triumph, SpeedTriple
Tänka på?

Jo som sagt, har eventuellt tänkt dra ner till Sthm och köpa en 02 s3. Har rullat drygt 2000 mil och har alla tillbehör jag vill ha. Har nyss tagit kortet och är helt grön på det här med försäkringar så jag undrar om man behöver teckna försäkring före köpet och vilket bolag rekomenderar ni?

Och en sak till. Ni som är inbitna.. är 54 papp dyrt, billigt eller helt i kurs? =)

MVH.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jo som sagt, har eventuellt tänkt dra ner till Sthm och köpa en 02 s3. Har rullat drygt 2000 mil och har alla tillbehör jag vill ha. Har nyss tagit kortet och är helt grön på det här med försäkringar så jag undrar om man behöver teckna försäkring före köpet och vilket bolag rekomenderar ni?

Och en sak till. Ni som är inbitna.. är 54 papp dyrt, billigt eller helt i kurs? =)

MVH.

Priset ligger väl däromkring, du kanske kan pruta ner den lite vid affär...beror på skick etc...schyssta däck? Service gjord? Extra utr? Orginaldelar kvar?

Du kan ringa försäkringsbolaget direkt efter köp & då få den försäkrad.

Din försäkringspremie borde inte va nåt problem i Vindeln... :D
Bäst ringa runt. Kolla med If angående Triumph märkesförsäkring. Även Bilsport Mc-förs.

Välkommen till triple-klubben :tummenupp
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Jo som sagt, har eventuellt tänkt dra ner till Sthm och köpa en 02 s3. Har rullat drygt 2000 mil och har alla tillbehör jag vill ha. Har nyss tagit kortet och är helt grön på det här med försäkringar så jag undrar om man behöver teckna försäkring före köpet och vilket bolag rekomenderar ni?

Och en sak till. Ni som är inbitna.. är 54 papp dyrt, billigt eller helt i kurs? =)

MVH.

Det priset är nog helt i linje med vad den borde kosta, men tänk på att 2000-servicen inte är direkt gratis. Ska göra min nu på måndag och den kommer gå ca 3-4 kkr!

Min kära S3 -01 ligger också ute på annons, men något lägre än den du pratar om :) tom. med servicen inkluderad i priset! Dra iväg ett PM eller slå en signal om du är intresserad eller ångrar dig om Sthlm-hojen!

/Mattias, 0706283207
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jo som sagt, har eventuellt tänkt dra ner till Sthm och köpa en 02 s3. Har rullat drygt 2000 mil och har alla tillbehör jag vill ha. Har nyss tagit kortet och är helt grön på det här med försäkringar så jag undrar om man behöver teckna försäkring före köpet och vilket bolag rekomenderar ni?

Och en sak till. Ni som är inbitna.. är 54 papp dyrt, billigt eller helt i kurs? =)

MVH.

Såg en röd på Ava MC i den prisklassen idag...hade inte gått lika långt dock tror jag.

Brukar man inte få en viss garanti när man handlar begagnat i butik? :va
Kan vara värt att kolla upp! Coolt med en röd oxå :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Såg en röd på Ava MC i den prisklassen idag...hade inte gått lika långt dock tror jag.

Brukar man inte få en viss garanti när man handlar begagnat i butik? :va
Kan vara värt att kolla upp! Coolt med en röd oxå :)

Tja mannen, när bli're nå mer åka då? Redan krypit ner i vinterdvala eller? :D :D Träffade Paps i Waxholm i onsdags by the way... jävligt trevlig tur med Blåskägget m.fl...

Drog tidigare från jobbet idag, skulle ta bulten å en latte i solen på rosenhill...men upptäckte snabbt på nynan att hojjen betedde sig som bambi på hal is...jääävligt hal is... :D

Nästa mack... kolla luften...inte ens 0.5 bar i bakdäcket.... :huvet Ska få det fixat på örby gummi imorrn dock :)
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Tja mannen, när bli're nå mer åka då? Redan krypit ner i vinterdvala eller? :D :D Träffade Paps i Waxholm i onsdags by the way... jävligt trevlig tur med Blåskägget m.fl...

Drog tidigare från jobbet idag, skulle ta bulten å en latte i solen på rosenhill...men upptäckte snabbt på nynan att hojjen betedde sig som bambi på hal is...jääävligt hal is... :D

Nästa mack... kolla luften...inte ens 0.5 bar i bakdäcket.... :huvet Ska få det fixat på örby gummi imorrn dock :)

Jag tänkte på det idag faktiskt! Blir nog en tur imorgon...drar vi 10 på förmiddagen!!

I annat fall så tänkte jag sikta in mig på en tur i helgen. Vore kul att dra en repa tillsammans!
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Topp, tackar för info! :tummenupp

Lägg gärna upp en rapport & bild i denna tråd när du har monterat! Funderar som sagt på att sätt på clip-on på min någon gång när jag har tid & ork... Tror det kan bli fin-fint :)

Jo det skall jag göra. Skall fixa pboxarna åxå isamma veva.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag tänkte på det idag faktiskt! Blir nog en tur imorgon...drar vi 10 på förmiddagen!!

I annat fall så tänkte jag sikta in mig på en tur i helgen. Vore kul att dra en repa tillsammans!

Har ett möte kl. 08.00 imorrn... bör vara klart runt 09.00. MEN ska iväg och fixa punkat på bakdäcket hos Örby gummi efter det... Vi får höras, kanske kan åka.... :tungan
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Har ett möte kl. 08.00 imorrn... bör vara klart runt 09.00. MEN ska iväg och fixa punkat på bakdäcket hos Örby gummi efter det... Vi får höras, kanske kan åka.... :tungan

Hör av dig på luren! Jag och bror tänkte ta en runda.

Bra! Tack....det var det som behövdes.....nu är allt bra igen..:tummenupp

Tripleklubb i veckan kanske? Har någon koll på vädret?

Ja nå'n j-vla måtta får det vara på tramsandet. Först var du helt inne på att byta till Ducce...och nu Duke. Hajja att S3:an e grym grabben! :)

Däremot om vi snackar utöka stallet...då är det ju en annan femma förstås! :D
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hör av dig på luren! Jag och bror tänkte ta en runda.



Ja nå'n j-vla måtta får det vara på tramsandet. Först var du helt inne på att byta till Ducce...och nu Duke. Hajja att S3:an e grym grabben! :)

Däremot om vi snackar utöka stallet...då är det ju en annan femma förstås! :D

Ha!! Jag såg allt att du hade vart på AVA??? Vad gjorde du där då? Och förresten så har jag aldrig varit intresserad av en ducce. Fula är fanskapen!:D :D :D Jag ville bara åka någon annanstans än mcvaruhuset. Börjar bli rutin!!:tummenupp
Duken däremot...jadu...shit vilken hoj....men då snackar vi utökning....nu när jag vinner på lotto dvs!

Åka snart? Någon på?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top