Gäller såklart inte alla men lita på att marknadsfolket har koll på den saken...
Buy quality, cry once
Nu är ju Scramblern en ganska tacksam och enkel hoj att meka med.
Gäller såklart inte alla men lita på att marknadsfolket har koll på den saken...
Buy quality, cry once
Från www.triumphmotorcycles.com:
Scrambler 1200
”Category-leading Brembo twin 320mm floating discs with Monobloc M50 front calipers.”
Speed Twin
”High spec twin Brembo 4-piston axial calipers with twin floating discs.”
Varför valde Triumph simplare bromsspecifikation på Speed Twin än på Scrambler, tror du?
Skulle inte en sådan jättestor trumbroms bli jävligt tung jämfört med skivbroms?Skulle jag designat så skulle den fått gigantiskt nav med hydrauliskt dubbelverkande trumbroms.
Och kanske en enkelverkande mindre trumbroms bak, även den naturligtvis hydraulisk för designmässigt är det svårt se skillnaden på en hydraulslang och en vajer.
Och så trådekrade hjul på det.
kanske jag borde ta fram eftermarknadskit enligt det konceptet...
Skulle inte en sådan jättestor trumbroms bli jävligt tung jämfört med skivbroms?
Skulle inte en sådan jättestor trumbroms bli jävligt tung jämfört med skivbroms?
Trådekrade hjul är inte heller det lättaste alternativet men det där är ju inte direkt någon racer, vem bryr sig på en sån där hoj? Det är ju ändå mer show än go.
5 kilo, vad väger 2 skivor plus bromsok?
http://caferacersuspension.com/brakes.html
Nä, att tävla med trumbroms går ju inte...
Alla som inte förstår att du har rätt måste vara idioter...?Om man har minsta lilla sinne för design och för motorcykelns olika tidsepoker så ritar man sin retrohoj med "vanliga" bromsok, right way up framgaffel och twinstötdämpare...!
Nä, att tävla med trumbroms går ju inte...
Alatalo;6401216jag ändå en av de personer som "uppfann" och genomförde det allra första radialmonterade bromsoket någonsin (Aprilia 250 GP i mitten av nittiotalet). ./QUOTE skrev:Alatalo. Du får gärna förklara varför ni uppfann radikal ok vad är skillnaden mot traditionellt monterat ok.
Alla som inte förstår att du har rätt måste vara idioter...?
Alatalo. Du får gärna förklara varför ni uppfann radikal ok vad är skillnaden mot traditionellt monterat ok.
Alatalo skrev:Om man har minsta lilla sinne för design...
Nej, du förmedlade din åsikt om andra människor, inte om vad du tycker är fint. Man måste förstå skillnaden mellan:...jag förmedlar bara min personliga åsikt.
Kanske är högpresterande RWU-gafflar och konventionellt monterade bromsok signifikant dyrare än USD/radiellt och därmed orealistiskt för modeller som ska säljas till normala priser?Det finns fortfarande otroligt kompetenta RWU-gafflar och konventionellt monterade bromsok (som är mycket bättre än prylarna på dagens värsta gathojar), så att man absolut behöver USD och radial av prestandaskäl - på en retrohoj - köper jag inte riktigt.
En hoj vars design anspelar på sextio- eller sjuttiotal ska fan inte ha radialmonterade bromsok, upside-down framgaffel eller enkelstötdämpare monterad i ett stötdämparlänkage. Om man har minsta lilla sinne för design och för motorcykelns olika tidsepoker så ritar man sin retrohoj med "vanliga" bromsok, right way up framgaffel och twinstötdämpare...!
Harley-Davidson har i flera decennier gjort retrohojar som ”är” retro. Varför tror du att de andra tillverkarna nästan aldrig gör så?...gör man en retrohoj ska den ju vara retro och se ut där efter.
Harley-Davidson har i flera decennier gjort retrohojar som ”är” retro. Varför tror du att de andra tillverkarna nästan aldrig gör så?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |