Triumph Sprint ST tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjäääna! Några fler frågor har dykt upp angående vår kära modell.

Första funderingen: det här med dubbellyse? Någon skrev i början av tråden, att det bara var att köpa två relän. Men att det då kärvade med ljustutan. Någon som sitter inne med lite mer info?

Andra funderingen: Är det någon som drevat om sin åt "mindre-fram-och-större-bak"-hållet? Erfarenheter kring upplevelse om detta önskas, då jag vid nästa drivpaketsbyte är lite sugen att pröva. Eller blir den totalt ogörlig?

Tacksam för råd och tips.

Ha en bra dag.

Mvh Tompten
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vad menar du med dubbellyse?

Drevning är inget problem. Bara att använda bättre gaskontroll :yoparty
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Vad menar du med dubbellyse?

Drevning är inget problem. Bara att använda bättre gaskontroll :yoparty

Jag är ute efter att ha halvljus i båda lyktorna. Måste ju även köpa andra lampor också, som har hel/halv. Någon har sagt att det är olagligt, men jag tycker att det ser trasigt ut med halvljus i bara en av dom.

Ok, då prövar jag med en kugg i taget. Blir det samma verkan oavsett om man ändrar fram eller bak när man bara ändrar på ett ställe?

Tack för svaren. :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Det är avståndet mellan lamporna som avgör

Om drevning så skulle jag helst ha större framdrev (redan max i storlek) och mindre bak (går inte på nått mindre) eftersom min helt standard varvar ut på 6:a
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Beror ju på vad man är ute efter.
Hög topphastighet eller snabb acceleration?
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, jag är ute efter lite mer acceleration. Jag varvar sällan ur på 6:an. Och jag kör bara på väg, så några hemska topphastigheter behöver jag inte.
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
acc har jag i från motorn

om vi skulle ligga på 6:an i 80 och ge fullt så skulle nog en nerdrevad öka lite snabbare

men då behöver jag ju bara växla ner så blir vi lika
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
acc har jag i från motorn

om vi skulle ligga på 6:an i 80 och ge fullt så skulle nog en nerdrevad öka lite snabbare

men då behöver jag ju bara växla ner så blir vi lika

Har du gjort några förändringar i motorn? Eller är det stor skillnad mellan 955:an och 1050:n? Om du nu kör 1050:n, vill säga. Använder tapatalk, så jag kan inte se just nu.

Nä, det är klart, det är ju bara att växla ner. Och så är det ju ner bränsleekonomiskt att låta det vara.
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Helt standard, kanske är luftfiltret bytt till nått sportigt

jag kör nästan alltid på 6:an, den drar ryckfritt från 2000 varv 57km/h

kör jag under 120 så drar min under 0,5

Skillnaden mellan våra är nog inte så stor: 118 hk - 100 Nm / 125 hk 103 Nm
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Ja så skulle det bli om båda är lika bra på racestarter

men när du drevar om så får du den minsta skillnaden på 1:an

jag kan förstå en neddrevning om man åker med tre väskor och skjuts
då kan det säkert kännas lite tungt uppför på 6:an
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja så skulle det bli om båda är lika bra på racestarter

men när du drevar om så får du den minsta skillnaden på 1:an

jag kan förstå en neddrevning om man åker med tre väskor och skjuts
då kan det säkert kännas lite tungt uppför på 6:an

Jaha, är det på ettan det blir minst skillnad? Tack, jag trodde att det var där man märkte det mest. :)
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Har en -00 och har ljus i bägge samtidigt. Köpte bara 2st reläer och ersatte dom som sitter original till hel o halv ljuset. Hur smidigt som helst.
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Tjäääna! Några fler frågor har dykt upp angående vår kära modell.

Första funderingen: det här med dubbellyse? Någon skrev i början av tråden, att det bara var att köpa två relän. Men att det då kärvade med ljustutan. Någon som sitter inne med lite mer info?

Andra funderingen: Är det någon som drevat om sin åt "mindre-fram-och-större-bak"-hållet? Erfarenheter kring upplevelse om detta önskas, då jag vid nästa drivpaketsbyte är lite sugen att pröva. Eller blir den totalt ogörlig?

Tacksam för råd och tips.

Ha en bra dag.

Mvh Tompten

Har bytt reläerna och det funkade bra. Bytte samtidigt till lampor med både hel o halvljuse. Ljustutan la av men började av okänd anledning fungera igen efter ett tag
 
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top