H_____P
Trygghetsnarkoman
Vitpilen är en galet läcker hoj. Men för krypkörning talar ju både motor och körställning emot den. Men köp den som du blir gladast av, brukar bli bäst så.
Ja, det kan vara vettigt att bara köra på skola, det finns ju en del intensiv paket för typ 25000 som jag funderar på. Det är ju dock ingen garanti att man klarar uppkörningen men chanserna ökar såklart när man har kört med skola mycket. Om man kuggar måste man låna en hoj igen och det brukar kosta från 2500-3000 plus körprovs kostnaden. Så att bara köra upp kan kosta upp till 5000 vilket jag tycker känns väldigt dyrt. Om man kuggar kanske det blir en eller två lektioner för att öva på det man failade på och vipps är man uppe i över 10k bara för att köra upp. Men visst tappar man en fin hoj kan det bli dyrt också... Jag tror egentligen det bästa alternativet är att köpa en billig hoj som man har råd att tappa. Tyvärr verkar priserna som på mycket annat idag stuckit iväg. Man kan knappt hitta något vettigt under 30k.Nu är det många år sedan jag tog mitt körkort men jag hade exakt samma tanke som dig. Men en av de saker som jag var mest nöjd med var att inte köpa en hoj för att öva på, för när du väl fått kört upp så öppnar sig ett helt smörgåsbord med valmöjligheter till provkörning, och då kommer du bara sitta där och störa dig på att du har den där hojen som du nu måste sälja och som du tappar lite pengar på. Bättre lägga de där pengarna som du kommer förlora på hojen på att köpa körlektioner. Nej det känns inte lika kul nu men jag lovar den dagen du står där med kortet i handen så kommer det kännas bra. Och om du kuggar, för sånt händer, jag gjorde det på första uppkörningen så står du där med hojen som kostar pengar och som du inte får köra…
För den där hojen som du får köra upp på som väger 175kg plus och med en effekt på 35kw och med en max ursprungseffekt på 70kw kommer kännas tråkig och än mer tråkigt är att man tappar hojen i början och att då köra en fin hoj blir otroligt dyra lektioner…
Dessutom vill du öva på hojen som du ska köra upp på, öva på en lätt hoj för att sedan gå och köra upp på en mycket tyngre hoj med andra egenskaper blir bara svårare.
mitt råd, ta många lektioner på kort tid så du snabbt blir klar med körkortet. Om det kostar 5000 eller 10000 mer är inget om du ser till vad det kan kosta att lägga eller tappa din egna hoj i lågfartsprovdelen. Och välj en bra lärare, är läraren dålig byt lärare eller skola.
Om man har kraschbåge och "puckar" i framgaffel och sving och man tappar den i lågfart. Borde det inte vara mest styre och speglar som tar stryk eller har jag helt fel uppfattning? Det beror väl såklart på vilken hastighet man har och situationen men ligger man och kör under 5 km/h borde inte skadorna bli så stora...
Jag köpte billiga mjuka packväskor och fyllde dem med skumgummi för att ta emot hojen om den skulle trilla.Om man har kraschbåge och "puckar" i framgaffel och sving och man tappar den i lågfart. Borde det inte vara mest styre och speglar som tar stryk eller har jag helt fel uppfattning? Det beror väl såklart på vilken hastighet man har och situationen men ligger man och kör under 5 km/h borde inte skadorna bli så stora...
Äsch, allt beror ju på hur "redo" man är.jag vet att när jag körde upp så var det några som kom dit med sin egna hoj och det var ingen som klarade det.
Tänk på att när du kör upp så får du inte köra hojen dit själv så antingen är det släp eller att nån måste åka med dig dit. När jag körde upp var det en som hade kört sin hoj dit utan någon handledare och det blev ett himla liv….
Jag tycker att det är vettigare att inte bara köra på skola. Om du kan få tag i en bra handledare så får du mängdträning på ett helt annat sätt än du får på skolan, till ett mycket lägre pris. Sen skadar det såklart inte att köra en del på skola OCKSÅ.Ja, det kan vara vettigt att bara köra på skola, det finns ju en del intensiv paket för typ 25000 som jag funderar på. Det är ju dock ingen garanti att man klarar uppkörningen men chanserna ökar såklart när man har kört med skola mycket. Om man kuggar måste man låna en hoj igen och det brukar kosta från 2500-3000 plus körprovs kostnaden. Så att bara köra upp kan kosta upp till 5000 vilket jag tycker känns väldigt dyrt. Om man kuggar kanske det blir en eller två lektioner för att öva på det man failade på och vipps är man uppe i över 10k bara för att köra upp. Men visst tappar man en fin hoj kan det bli dyrt också... Jag tror egentligen det bästa alternativet är att köpa en billig hoj som man har råd att tappa. Tyvärr verkar priserna som på mycket annat idag stuckit iväg. Man kan knappt hitta något vettigt under 30k.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |