Triumph TT 600? En bra hoj?

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
Tjo!

Har precis sålt min förstahoj, en ZZR 600 och letar nu efter ngt med lite mer hästkrafter, inte för många dock.

Har kolla lite på zx636r, R6 och gsxr 750. Men sen poppade det ut en annons för en Triumph, och den hade jag inte ens funderat på. Ngt som vet ngt om hojen? är det är bra hoj? värd att åka och provköra?

Tack på förhand!
Mvh,
Lina

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
På tidiga Triumps så är motorkvaliten sämre,köp över -01 (har jag för mig)
Så är det säkert en trevlig hoj.

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Hoj
Din pappa
Tja!

En brittisk hoj brukar vara lite värre att hitta delar till, säger min kille, även nyare hojar. R6:eek:r och liknande är också bra, men man sitter inte så bra när man ska köra långt.
Bandit 600 är en bra allt-i-allohoj, jag tänkte kolla lite på en sådan om jag byter nästa sommar. Eller en sådan som jag har, den är också rätt bra.
Vill du köra Yamaha kan du köra Fazer eller TDM 800. :tummenupp

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Är supernöjd med min. Har fungerat som en klocka. Samt att det tillkommer en lite förmånligare försäkring, hos IF.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Hört samma sak som långa farbrorn.

Krockad -02 med 800mil på mätaren och endast kosmetiskt förstörd är inte värd mer än 38000 enligt Sthlms handlare. Har ingen aning om det säger något om kvalitet? :va

Jo11e

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Triumph TT600, bil: Audi TT
Jag är helnöjd med min, som sagt går som en klocka, motorn och växellådan väsnas lite men det är ju en triumph, alltså inget konstigt.
110 hk 190 kg torr.
Priset brukar vara tilltalande samt IF har en märkesförsäkring med triumph, jag betalar 6700:- hel/hel (över 25 år zon 3).

Min är till salu förövrigt ^^ (pga bilköp)

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hmmm Hojjen i sig är väl inget fel på förutom att den är engelsk med varjerande kvalite.
Hade en 00 och visst var den rätt kul men det var massa små grejer hela tiden. 01 uppdaterades TT med annan kamaxel för bättre bottenvrid vet jag.
Svårt att få tag på beg. delar i alla fall med.
Och att lämna in i inbyte hos nån affär är nästan hopplöst tyvärr... Bara skamm bud...
Så mitt råd är... att du får sj provköra o skaffa en uppfatning om den...
*men jag rekomenderar tyvärr inte*

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kan vara en idé att kolla vad du kan få en Daytona 600 för?
I grunden samma hoj, men då alla är byggda efter -02 då Triumph fick sig en ny fabrik då den gamla brann ner så är nog kvalitén högre. Dessutom är den fortfarande den snyggaste rad4 plastraketen, i mitt tycke ;)

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hade en 01:a förra säsongen och körde dryga 1300 mil. Hade inga större problem med min. Blinkersknappen slutade funka men hittade en beg (hela klumpen på vänstersidan) på skroten (400:). Annars gick den kanon.
Inte lika extrem sittställning som R6:an och andra sport 600. Funkar att åka längre sträckor på och även skjutsa.

Väsnas lite mer från motorn samt att växellådan inte är lika smidig som japs:en men fungerar gör den. Lite svampigare känsla i bromsen jämfört med andra men bromsarna tar minst lika bra som andra hojjar.
Vad gäller beg delar så är det säkert svårare. Servicarna är itne så fruktansvärt dyra. Gav ca 1300:- för lilla (600, 1800, 300 osv) och runt 4000:- för den stora med ventiljusteringen (1200, 2400, 3600) på auktoriserad verkstad (Mitonga i Malmö)

Ska du köpa en så leta 01 och uppåt. 00:an hade lite problem med att den var klen i mellanregistret+lite annat. De flesta ska dock vara uppdaterat men för att vara på den säkra sidan.
Titta som någon sa även på daytona 600 som kom 03 tror jag. Nästan samma hoj men i nya kåpor.

Kolla även på
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49151&page=1&pp=20

Är det mer du undrar över så skicka ett PM

//Daniel

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag hade också en 01:a förra säsongen.

En bekväm sittställning som klarar en hel del touring. Sedan har den ett bra chassi och kort hjulbas så den klarar snabba svängar som en dans.

Chassit är det bästa med hojen.
Sedan är insprutet inte det bästa, ryckig på lågvarv och saknar kraft jmf med R6. Inte lika kvick som japps 600 kubikarna mao.

Det bästa av allt låg försäkring via IF. En mkt kompetent hoj utan att vara alltför extrem på något egentligen. :tummenupp

Last edited:

FirmantoTT600

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Triumph 600 TT
Hej . har nyligen köpt som första hoj en TT600 . en 01a ja som sagt den e min första och jag e inte så kunnig om modellen ennu men det där med att det väsnas lite från V-lådan och motorn gjorde mig lite orolig i början men tydligen inte något fel.. annars är det en kanon hoj tycker jag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln