TriumphCare

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ni Triumph-ägare, hur är IF:s TriumphCare-försäkring? Funkar den fortfarande eller har dom fimpat den?

Sitter här och funderar på om inte en Triumph Speed III eller IV vore trevligt :). Enligt de siffror jag har hittat på nätet så är försäkringarna ganska rimliga, men jag lyckas inte hitta några officiella siffror hos IF.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
sgtpepper skrev:
Ni Triumph-ägare, hur är IF:s TriumphCare-försäkring? Funkar den fortfarande eller har dom fimpat den?

Sitter här och funderar på om inte en Triumph Speed III eller IV vore trevligt :). Enligt de siffror jag har hittat på nätet så är försäkringarna ganska rimliga, men jag lyckas inte hitta några officiella siffror hos IF.

Försäkringen finns kvar. Det har blivit en höjning, men den är inte extremt stor. Lite info finns på följande länk: http://www.johansmc.se/triumph/triumphfor.html

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Kolla även med Susab min premie blev någon tusenlapp billigare hos dem. Numera kräver dem att man även ska teckna hemförsäkring men det kan ju bli billigare ändå.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för infon grabbar!

Här ska handlas Triumph! Fan vad glad jag är, höll på att få panikångest när jag såg SUSABs premiehöjning, men med Triumph-försäkringen så kan jag ju fortfarande äta mig mätt varje dag och ha hojen helförsäkrad :cool:

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Ja, visst hopp finns fortfarande. :)
Skulle beställt en Hornet 900:a nu i veckan men skiter i det pga försäkringshöjningen hos Susab.
Kankse en Speeed Triple eller en Sprint RS istället.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hehe Henke, det verkar som du och jag följer varandra i hojköpartankarna :)

Jag var ju också inne på en Hornet 900, men med 18 000 i helårsförsäkring på SUSAB så var det inte så kul längre :skrämd

Nu har jag ställt siktet på en Triumph Speed Four eller möjligtvis en Triple (begagnad). Ringde If idag och det skulle kosta mig 8415 kr/helår vilket är acceptabelt.

Är man under 30 så är dock självrisken vid vagnskada ganska saftig, 12 000 kr. Men det är ändå bättre än de andra alternativen, hellre en fet självrisk _om_ något händer, än en fet premie varje år.

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Haha , ja det verkar så.
Var sååå sugen på Horneten.
Hade en traja på G innan men tyckte det blev lite i dyraste laget (inköp)
Men men, det e bara att öppna plånboken lite till då.

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Precis samma här, Hornet 900 eller 600, oj så dyr försäkring...

Det blev en Triumph Speed IV för ett par veckor sedan, nöjd så det står härliga till! Min första cykel också bör väl nämnas.

Försäkring ca 8500 hos IF, helt ok.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Vurpade min trajja förra året och betalde 6000 kr i självrisk, jag var då 28! Har dom ändrat självrisken i år eller...

Bör nämnas att första året som jag hadde cykeln var försäkringen på den 2300 kr hel/hel, gammla ljuva åren!!! :lol

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Det är 6000 i självrisk förutom för typ Speed Triple, Speed Four och ett par till i den klassen, för dem är det 9000.

Och är föraren dessutom under 30 år så går det hela på 3000 extra, alltså totalt 12000 för mig som är 28 om jag skulle trilla med min Speed IV.

FranKe

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
Ducati Monster
Verkar ju bra det där med triumph-försäkring, går själv i tankar att skaffa en triple, men man har ju egentligen inga garantier för hur länge If har lust med den här dealen, eller hur?
Det kanske blir som för de som köpte Daytona när även den ingick i "dealen", som sedan stod där med en hoj de inte hade råd att försäkra, som ingen ville köpa av dem..

Det jag undrar är alltså om If på något vis garanterar sitt Triumph-erbjudande längre än ett försäkringsår i taget..?

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Försäkringsbolagen skall man aldrig lita på. Jag tror aldrig att de skulle garantera något längre än själva avtalstiden. Mycket beror ju på statistiken på cyklarna de har försäkrat också (hoppas jag).

Så jävla trist att försäkringen är det som skall avgöra vad man åker. Snart sitter hela stockholms hoj-åkare på Honda Goldwing eller Transalp.

Och en liten klutt på BMW :D.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Någon garanti kan man nog inte räkna med, tyvärr. Men det finns ingen anledning att dom skulle ta bort den, den nya Daytonan slank ju med eftersom gamla var med...

Jag tycker nog att det där med billig försäkringen är både lite plus och minus. Det är ju ett plus för en själv, men det är jäkligt tråkigt att det enda Triumph ägare verkar ha gemensam är dom vill komma undan med billig försäkring. Var och varannan man pratar med klagar på höjda premier, konstigt nog är det inte så när man pratar med andra hoj åkare… nu är jag lite negativ, men man bör nog gilla hojen i förstahand! Det går ju inte att ha en trajja bara för att den är billig, liksom…

Jag gillar min daytona för att det är den perfekta hojen och jag köpte den inte för att komma undan med billigt försäkring! :fakta

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept