Trivialiteter

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Kihlander körde 1.09.2 som bäst förra året.
Jag vet. Men 1:10 var vad han brukade köra som bäst, sade han. När han satte sin 1:09 var han mycket nöjd.

oFFkeFF skrev:
67 . Groucho Västra MK Sköndal Yamaha TZ 3 1:10.689 123,1 -

Han hade testat hojen några gånger i somras innan han körde rejset på karlskoga.
Khilander dunkade för övrigt till med en 1.09 på kvalet. Det finns många duktiga 250-förare...
Det gör det verkligen. Det tycker jag är kul och bra; för oss som otåligt försöker bli snabbare innebär det att vi har gott om förare att lära av.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
PLats 5-10 ska väl inte vara så svårt? ;)

Klart står ju att det kommer finnas riktigt gott om snabba förare i 250 nästa år. Att komma topp 10 i ett race ska en rookie vara oerhört nöjd med. Sedan kan man ju ha tur och vinna placeringar genom att andra kraschar och därmed sluta bättre än man bör ha kapacitet till. Det är å andra sidan en konst att inte krascha utan köra på rätt sida av gränsen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Jag vet. Men 1:10 var vad han brukade köra som bäst, sade han. När han satte sin 1:09 var han mycket nöjd.

Klart han var nöjd med personbästa eftersom han innan säsongen kört 1.10. Eftersom han körde flera 1.09 tider i år så måste nog räknas till den kategorin och inte till en "1.10 förare". Rätt ska liksom vara rätt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror AKO kommer dräpa till med 1.08'or nästa år på karlskoga med nya hojen. Hans hynda var inte särskilt snabb..

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
oFFkeFF skrev:
Lite kaxigt, han ligger definitivt i samma liga som cajback och sjöström.
Dock har han gjort lumpen i år, så blev ju tyvärr ingen supersatsning från honom i år.
Lillebrorsan Groucho kan dock bli den som kör hojen nästa år, han körde 1.10 på sista karlskoga i första rejset med hojen, tyvärr vurpade han.

Att båda bröderna är snabba är väl inte allt för konstigt eftersom deras farsa är Hasse Gustafsson (kör Ducce:n "Blådåren" i Classic Racing). Han har ju varit med sen Familjen Hedenhös satt på läktaren och hejade! Han ställde ju upp i 250 SP på Robins Aprilia på KGA för att få lite träning inför Årsloppet på Sviestad, det slutade med en 3:e plats.... Och han hade knappt kört hojen innan.... :huvet

Om det är nån som tycker att han börjar få mycket pokaler hemma så har Hasse en hylla full i klubblokalen plus en kartong som skulle kunna rymma en 32" TV!! :3freak

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
DP #70 skrev:
Du har ingen aning...
Det tråkiga med detta är att nu måste jag byta nummer. :mad:
Inte bra...

Du vet att du måste köra hälften så fort som du kan, ny regel enligt Lodnert :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0