Nu är JAG berusad på livets goda dryck, rövin.... men jag har allt för mng ggr undrat över alla moppefuckons som åker omkring endast iförda "vurpollon", o dessa sk eu muppar gör knappast lagliga farter! Om Jag åker ut, endast för en kort tur, så är hjälm o ryggskydd alltid på! Så VARFÖR håna folk som åker "moppe" i skinnställ!!!! OK håller med o att det ser stupied ut, men med alla våra puckade medtrafikanter så tycker jag att det är bättre att åka med ett fittläppsrosaliknande ställ med bruna kanter än inget alls......
Tro mig, jag klagar absolut inte på folk som kör med fulla skydd oavsett om det är scooter eller turbohoj...
Det är bara att varje gång diskussionen kommer upp så undrar jag hur många som aldrig skulle köra till kiosken utan full utrustning på storhojen som helt ärligt skulle dra på sig samma utrustning om dom lånade lillbrorsans eu moppe för samma tur.
Sen, alla 14-16 åringar som kommer 2 pers i kortbrallor och t-shirt på trimmad moppe tvärsigenom korsningar och liknande... Dom ser jag numera som blivande köttfärs...
(ja, jag gjorde likadant på moppe när jag var 15 och har inga ursäkter)
/Danne