trodde ja inte..

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Igår när man var påväg hem så ser man en polis, o det var inget mer med det förns han åkte förbi mig, vad faan är det jag ser tänkte ja... Dom åkte ju FORD mondeo kombi, inte så vanligt o se en FORD som polis bil :confused:

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Upphandling pågår (om den inte blivit klar) på nya bilar. Och i denna upphandling finns alltså Ford Mondeon med. :fakta

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
BEEFnoodles skrev:
Igår när man var påväg hem så ser man en polis, o det var inget mer med det förns han åkte förbi mig, vad faan är det jag ser tänkte ja... Dom åkte ju FORD mondeo kombi, inte så vanligt o se en FORD som polis bil :confused:

Ha såg den ochså på skvallertorget igår. Blev förvånad som fasen :confused:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Polisens har ett avtal med Volvo och Saab som löper ut nu i sommar tror ja, När nu polisen köper nya bilar måste dom göra det med hårda budgetkrav. Ford är lite billiagre och därför lutar det nog åt att vi får se fler i höst/nästa år.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Biifer skrev:
Polisens har ett avtal med Volvo och Saab som löper ut nu i sommar tror ja, När nu polisen köper nya bilar måste dom göra det med hårda budgetkrav. Ford är lite billiagre och därför lutar det nog åt att vi får se fler i höst/nästa år.

Perfekt. en ford går ju inte mer än ett par mil mellan verkstadsbesöken så då blir det mindre poliser på vägarna :rofl :hihi

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Utan alla deras tillbehör ja, sedan stoppar de i massor av extrautrustning + discorampen på taket, sedan sjunker topphastighet o acc. =)

HasseTT skrev:
Nja...ska nog gå...
0-100 km/tim: 8,0 sek
Toppfart: 227 km/tim

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
polisen här i ljusdal beställde en ny xc70 med t5 motorn, den toppade 200 när all utr. var på den :D

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
campar skrev:
Utan alla deras tillbehör ja, sedan stoppar de i massor av extrautrustning + discorampen på taket, sedan sjunker topphastighet o acc. =)
Precis, discolampan bromsar mer än vad man kan tro. Bara backspeglar kan vara 10% av bilens luftmotstånd.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Messiah skrev:
polisen här i ljusdal beställde en ny xc70 med t5 motorn, den toppade 200 när all utr. var på den :D

AWD (All Wheel Drive)

Borde ta bort en hel del.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hoppas att dom byter alla sina bilar till ford. Då kommer dom snart behöva byta igen och inte ha råd med en hel bil flotta till utan bara hälften :banana

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag tycker polisen ska vara bra föredömen för miljön och köra runt i långsamma elbilar :rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC