Mordecaien
Can do!
När jag läste topic trodde jag du fått det där samtalet som många fasat över
Julafton is teh Shit
Grattis till dig. En annan går bara och väntar på att livet ska ta det klivet. Jag vill ha en sommarvacker fru i vit klänning och två små barn man kan snurra i gräset med. Frihet är inte att kunna göra "vad man vill när man vill", det är att kunna älska på riktigt.
Det där ändrar sig med åldern ,numera värdesätter man en ostörd sömn och att kaffet är klar.
Har man sedan klarat sig ifrån att bli sparkad i revbenen under natten så är det en fantastisk dag !
Huvudsaken är inte att man har mycket pengar att köpa ungarna saker för, huvudsaken är att man ger dom hur mycket som helst av sånt som är gratis, tid kärlek, uppmärksamhet och sånt!
Några av dom lyckligaste och mest harmoniska familjer jag vet har långt under existensminimum att leva på, men dom är rika ändå!
Några av dom rikaste familjerna jag känner har dom mest uppfuckade ungar jag känner.
Men något som är gemensamt för alla småbarnsfamiljer jag har träffat på senare tid är att dom är hysteriskt beskyddande mot barnen, tro mig, man behöver inget mer än en blöja i innerfickan för att fara någonstans, man behöver inte packa en skötväska med puder och salvor, rena kläder, tvättlappar, nappar, plåster, och gud vet vad.
Ungar behöver få försöka klättra där dom kan falla och slå sig (lagom) ungar behöver få lära sig tälja med morakniv även om det går åt lite plåster innan dom kan hantera en kniv, dom behöver få fasna i en rostig metkrok och dom kan gott få bränna fingrarna på en varm ljuddämpare.
Det är alla dom erfarenheterna, om än dom kostat gråt och blod som gör dom till självständiga krabater.
Det kommer att gå bra kompis!
Ungar behöver få försöka klättra där dom kan falla och slå sig (lagom) ungar behöver få lära sig tälja med morakniv även om det går åt lite plåster innan dom kan hantera en kniv, dom behöver få fasna i en rostig metkrok och dom kan gott få bränna fingrarna på en varm ljuddämpare.
Det kommer att gå bra kompis!
Det är alla dom erfarenheterna, om än dom kostat gråt och blod som gör dom till självständiga krabater.
Grattis till dig. En annan går bara och väntar på att livet ska ta det klivet. Jag vill ha en sommarvacker fru i vit klänning och två små barn man kan snurra i gräset med. Frihet är inte att kunna göra "vad man vill när man vill", det är att kunna älska på riktigt.
Fan vad ghey det dær læt.
Det är klart det lät ghey. Men det är också sant. Inga prylar eller ölkvällar i världen kan ersätta en älskad familj. Tycker man annorlunda så har man valt fel kvinna och/eller bör växa upp.
Sedan finns det ju de som inte vill ha familj eller relation, och det är ju fint för dem. Bara man inte behöver höra något velande gnäll om hur jobbigt det är att offra ditten och datten för respektive livsval. Antingen bestämmer man sig eller så håller man mun.
Bara man inte behöver höra något velande gnäll om hur jobbigt det är att offra ditten och datten för respektive livsval. Antingen bestämmer man sig eller så håller man mun.
Är man av den åsikten så bör man tycka att båda ska hålla mun stängd. De som gjort det andra valet orkar inte lyssna på den andra parten.
Jag är av den åsikten att jag tycker det är trevligt att höra att någon trivs med sin relation eller trivs med sitt singelliv, oavsett vilken status jag själv befinner mig i.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|