Tror jag ska bli pappa

Merovingian

Guest
Grattis till dig. En annan går bara och väntar på att livet ska ta det klivet. Jag vill ha en sommarvacker fru i vit klänning och två små barn man kan snurra i gräset med. Frihet är inte att kunna göra "vad man vill när man vill", det är att kunna älska på riktigt.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Grattis till dig. En annan går bara och väntar på att livet ska ta det klivet. Jag vill ha en sommarvacker fru i vit klänning och två små barn man kan snurra i gräset med. Frihet är inte att kunna göra "vad man vill när man vill", det är att kunna älska på riktigt.

:3freak

Det där ändrar sig med åldern ,numera värdesätter man en ostörd sömn och att kaffet är klar.

Har man sedan klarat sig ifrån att bli sparkad i revbenen under natten så är det en fantastisk dag !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Huvudsaken är inte att man har mycket pengar att köpa ungarna saker för, huvudsaken är att man ger dom hur mycket som helst av sånt som är gratis, tid kärlek, uppmärksamhet och sånt!

Några av dom lyckligaste och mest harmoniska familjer jag vet har långt under existensminimum att leva på, men dom är rika ändå!

Några av dom rikaste familjerna jag känner har dom mest uppfuckade ungar jag känner.

Men något som är gemensamt för alla småbarnsfamiljer jag har träffat på senare tid är att dom är hysteriskt beskyddande mot barnen, tro mig, man behöver inget mer än en blöja i innerfickan för att fara någonstans, man behöver inte packa en skötväska med puder och salvor, rena kläder, tvättlappar, nappar, plåster, och gud vet vad.

Ungar behöver få försöka klättra där dom kan falla och slå sig (lagom) ungar behöver få lära sig tälja med morakniv även om det går åt lite plåster innan dom kan hantera en kniv, dom behöver få fasna i en rostig metkrok och dom kan gott få bränna fingrarna på en varm ljuddämpare.

Det är alla dom erfarenheterna, om än dom kostat gråt och blod som gör dom till självständiga krabater.

Det kommer att gå bra kompis!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Huvudsaken är inte att man har mycket pengar att köpa ungarna saker för, huvudsaken är att man ger dom hur mycket som helst av sånt som är gratis, tid kärlek, uppmärksamhet och sånt!

Några av dom lyckligaste och mest harmoniska familjer jag vet har långt under existensminimum att leva på, men dom är rika ändå!

Några av dom rikaste familjerna jag känner har dom mest uppfuckade ungar jag känner.

Men något som är gemensamt för alla småbarnsfamiljer jag har träffat på senare tid är att dom är hysteriskt beskyddande mot barnen, tro mig, man behöver inget mer än en blöja i innerfickan för att fara någonstans, man behöver inte packa en skötväska med puder och salvor, rena kläder, tvättlappar, nappar, plåster, och gud vet vad.

Ungar behöver få försöka klättra där dom kan falla och slå sig (lagom) ungar behöver få lära sig tälja med morakniv även om det går åt lite plåster innan dom kan hantera en kniv, dom behöver få fasna i en rostig metkrok och dom kan gott få bränna fingrarna på en varm ljuddämpare.

Det är alla dom erfarenheterna, om än dom kostat gråt och blod som gör dom till självständiga krabater.

Ungdjävlar skall vara skitiga och blöda.
Är dom dessutom "stökiga" så kommer det att gå bra för dom i livet.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Det där har jag gjort, fast jag tog det till en ny nivå.
Hade varit ute och åkt med far som körde någon äldre luftkyld Honda, typ CBX.
Efter resan såg ju grenrören hemskt fina ut, alldeles blåa. Så jag kramade händerna runt grenröret helt enkelt och kände lite. :3freak

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Håller helt med. Dessutom är det så att "fysiskt gehör" lär man sig tidigt och har med sig resten av livet. Ungar som klättrat, halkat, ramlat och slagit sig har know how om friktion, gravitation, mm en annan unge aldrig kommer kunna lära sig hur hårt han/hon än studerar.

Om man te.x ska köra grävare och veta på hur brant lutning man kan lägga en viss jordtyp innan den faller ned.

En toddler kan inte ramla ned från husnocken och ramlar den ner fån soffpallen är fallet knappast dödligt men det sätter sig någonstans. En unge som passats av sin överbeskyddande förälder kommer sakna mycket av detta och dennes päron kommer ha högt blodtryck resten av livet i stället.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Fan vad ghey det dær læt. Men visst ær det skoj med småungar, jag trodde inte att det skulle bli som det blev. Ut och ragga upp någon fort som fan, jag ångrar att jag inte fick det gjort tidigare trots 10 stadiga år av samboskap.

Jesseboy: Skitsoft hær hemma men då ær jag iofs en mansgris som låter min tjej ta hand om den lilla hela tiden, har væl bytt en vældigt liten procent av bløjorna :näsblod Blir væl skillnad nær ungen ær uppemot året gammal, då planerar jag att vara hemma rætt mycket æven om jag har varit det nu med. Fast då har jag gjort annat istællet.
Och man tænker litegrann på ett annat sætt efter den lilla kom fram, inte riktigt lika mycket egoistiskt som tidigare må jag sæga.
Så du har mycket att se fram emot, men det ær inte så farligt som man kan tro :D

Edit/ Norska ær också ghey :mad:

Merovingian

Guest
Fan vad ghey det dær læt.

Det är klart det lät ghey. Men det är också sant. Inga prylar eller ölkvällar i världen kan ersätta en älskad familj. Tycker man annorlunda så har man valt fel kvinna och/eller bör växa upp.
Sedan finns det ju de som inte vill ha familj eller relation, och det är ju fint för dem. Bara man inte behöver höra något velande gnäll om hur jobbigt det är att offra ditten och datten för respektive livsval. Antingen bestämmer man sig eller så håller man mun.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är klart det lät ghey. Men det är också sant. Inga prylar eller ölkvällar i världen kan ersätta en älskad familj. Tycker man annorlunda så har man valt fel kvinna och/eller bör växa upp.
Sedan finns det ju de som inte vill ha familj eller relation, och det är ju fint för dem. Bara man inte behöver höra något velande gnäll om hur jobbigt det är att offra ditten och datten för respektive livsval. Antingen bestämmer man sig eller så håller man mun.

Absolut, jag håller helt med dig på den punkten och jag har varit dær nu i flera år. Men likførbannat låter det jævligt ghey :D

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Bara man inte behöver höra något velande gnäll om hur jobbigt det är att offra ditten och datten för respektive livsval. Antingen bestämmer man sig eller så håller man mun.

Är man av den åsikten så bör man tycka att båda ska hålla mun stängd. De som gjort det andra valet orkar inte lyssna på den andra parten.

Merovingian

Guest
Är man av den åsikten så bör man tycka att båda ska hålla mun stängd. De som gjort det andra valet orkar inte lyssna på den andra parten.

Jag kan ju såklart bara föra min egen talan i det här. Jag är av den åsikten att jag tycker det är trevligt att höra att någon trivs med sin relation eller trivs med sitt singelliv, oavsett vilken status jag själv befinner mig i. Handlingslös klagan över något som är upp till en själv att åtgärda går inte hem hos mig. Antingen så talar man gott, eller om man har debakel så förklarar man att man tänker vända på situationen som man inte gillar, alternativt så frågar man om åsikt och råd om hur man ska gå till väga. Alla är berättigade en dag av bedrövan någon gång ibland, men det finns en hel del som i oändlighet ältar och ältar och suckar och stönar över allt och inget. De är en minoritet som tur är. För det mesta tycker jag folk sköter sig rätt fint faktiskt, i alla fall i min närhet.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
NEJ det kan man inte..du kommer räkna dagar, timmar minuter:tummenuppNu är mina 13 och 15, tiden rusar!

mtk

Lat
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hade en GSXR 1000 K4
Den 23/6 var det tänkt att vår lille skulle tittat ut, men han verkar ha det bra där inne så han är kvar och verkar inte vilja titta ut än på ett tag :) Men fan va spännande det ska bli, har redan insett att det troligen inte blir många mil på hojen iår men det är det värt :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept