Trotsar tyngdlagen – Hillclimb

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
[YOUTUBE-ID]-c_7fRq_19s[/YOUTUBE-ID]

Förarna av dessa crosshojar med groteskt förlängda svingar ser ut att trotsa tyngdlagen. Underbart!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Helt absurt att dom med 2m sving glatt voltar baklänges :jisses Som sagt, vore kul att se live, man tappar lite perspektivet på film :(
Jag har varenda sommar försökt komma iväg till Ullna Hillclimb, men de verkar vara helt jävla omöjligt! :huvet Men i år så, då jävlar! :hihi
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Helt absurt att dom med 2m sving glatt voltar baklänges :jisses Som sagt, vore kul att se live, man tappar lite perspektivet på film :(
Jag har varenda sommar försökt komma iväg till Ullna Hillclimb, men de verkar vara helt jävla omöjligt! :huvet Men i år så, då jävlar! :hihi

det är värt det :yoparty trodde det bara var crossar med förlängda swingar men så kör dom med bla r1a med turbo och +240 pållar :D låter som fan och brant är det
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ullna Hillclimb har jag hört talas om...men kommer inte ihåg vart det gick? Skulle vart asfräckt och få se.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

wrebba

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Ort
vendelsö
Hoj
Kawasaki ZX10 -88, yz426f -00
japp det e verkliget sketa kul att kolla på ta med sig vikut stolen och en rygga med bärsa sitta i solen och bara asgarva .
dom kör på ett ställe utanför täby men ullna ligger bakom industri området vid biltema ,bauhaus i alby .
ta bilen och åk in i industri området så hittar ni en liten skogsväg efter ett tag.
in på den ca 500m så ligger det på andra sidan kullen.
om ni kollar eniro på kumla gårdsväg 26 så e det avtagsvägen mittemot huset.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag hittade http://www.ullnahillclimb.se/ och http://www.mjolner-mc.com/mjolner.htm med lite googlande, men det står ju ingenstans vars racen går :huvet Står inte så mycket om vare sig klubben eller racen i sig heller för den delen... :rolleyes:
Ullna ligger dock här, enligt Eniro.

Ja, deras hemsida hittade jag med...men som du sa...ingen platsinfo. :(

japp det e verkliget sketa kul att kolla på ta med sig vikut stolen och en rygga med bärsa sitta i solen och bara asgarva .
dom kör på ett ställe utanför täby men ullna ligger bakom industri området vid biltema ,bauhaus i alby .
ta bilen och åk in i industri området så hittar ni en liten skogsväg efter ett tag.
in på den ca 500m så ligger det på andra sidan kullen.
om ni kollar eniro på kumla gårdsväg 26 så e det avtagsvägen mittemot huset.

Fränt! Då får jag nog ta en tripp till Stockholm och plåta när det är dax!! :)
 
Last edited:

Striden

DARKSTAR
Gick med
5 May 2006
Ort
Gbg City
Hoj
KTM 540SM Kawasaki KX500MX/SM.
Ullna Hillclimb har jag hört talas om...men kommer inte ihåg vart det gick? Skulle vart asfräckt och få se.

Ullna Hillclimb körs strax utanför Sthlm varje år. (Minns tyvärr inte addressen på rak arm)
Där finns flera olika klasser från Pro (1000cc+) ner till Standard MX med std/org sving.
Det hela handlar inte om vem som har störst cc elr turbo utan vem som tar sig till på toppen snabbast... :D :yoparty

Hoppas på få köra i år så bygget fortgår. :sjuk :hihi

Kika här, Pro-hillclimbers.org
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ullna Hillclimb har jag hört talas om...men kommer inte ihåg vart det gick? Skulle vart asfräckt och få se.

Dom kör på Ullnabacken. En tipp som ligger längs E18 efter Arninge.
Jag har varit där två ggr.

Kul och mycket "folk". Ni vet - fransfamiljerna med ungar som dräller ketchup osv.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Både ullna och hydet körs varje år. Hydet är väl botkyrkabacken och ullna är ullnabacken, som nämnt ovan.

Sista vurpan var jävligt fräck, skön boost där på bakhjulet.
 

mickelin

Guest
Och min fru tjatar på mig om att jag måste fixa livförsäkring, dom DÄR killarna behöver livförsäkring....
 

peppureikä

Guest
http://www.hydet-hillclimb.com/hillclimber.htm där finns massa bilder + info om hillclimbhojar..varje år i augusti kan man se live dessa "dårar" i botkyrkabacken.Det ÄR verkligen mycket brantare än filmerna visar och fy fan vad det går o låter , modiga killar!! Gå o se nån gång.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top